ASV váha, turbodmychadlo?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jakubpycha
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 29 bře 2015, 10:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od jakubpycha »

Váha byla nova Bosch, stejné číslo jako tam mám. Takže tam snad problém nebude. Log je dělány do kopce, sehnat rovníku není úplně jednoduché :)
Na tu volnobeznou dávku se určitě podívám, případně nastavím na 3,5. Případné podsavani hledat tedy mezi turbem a váhou.
Díky
jakubpycha
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 29 bře 2015, 10:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od jakubpycha »

Tak se mi povedlo udělat LOG skupin 1,3,11 na čtyřku po rovině s původní váhou.

https://www.dropbox.com/s/w3x7j9sidiwni ... 1.csv?dl=0

Zkusil jsem těsnost potrubí váha turbo i turbo egr a je v pořádku.
Má smysl vyndat turbo/ vstřiky a dovést je na zkoušku?

Hodnotu volnoběžné dávky jsem zkusil snížit, bohužel již bez logu, pocitově žádná změna. Dálnice max 160-170 po rovině.
O víkendu zkusím snad s logem. :?
jakubpycha
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 29 bře 2015, 10:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od jakubpycha »

Napadá mě, zda snad ta nová váha nebyla taky špatná :roll:
Pitlik
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 25 čer 2014, 18:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pitlik »

Stále riešiš váhu a pritom si to už mohol mať overené či je to ona.. Môj postup:
1. Skúsim odpojiť váhu - vyskúšam ako sa auto správa (podľa mňa bude lenivé)
2. Kúpim diodu BAV 21 za pár šupov - vyskúšam čo to robí, urobím aj log.. stačí kanál 11
3. Pokiaľ aj s diódou auto nejde poriadne - odpoj hadičku na banke turba zober WD40 strekni troška na miesto kde je spoj tiahla a regulácie a poriadne rozhýbavaj aj keď myslíš, že je ok... Skús sa potom previezť aj s diódou aj logni 11
4. Pokiaľ stále auto nejde - skontroluj hadičky podtlaku (to si zrejme urobil, aj hadice sania)
5. Ak stále na nič neprídeš ostáva len vraziť peniaze do N75 alebo vyskúšať prehodiť N75 za taký kde si si istý, že ide správne.
6. Ak stále auto nejde tak ako by malo, tak vybrať turbo vyčistiť a skúsiť lognúť...
7. vymeniť čidlo tlaku na sacom potrubí.

Ak tento postup nepomôže tak len nejakému schopnému mechanikovi....
O1 Combi ASV, 0.26 dlc, 11mm, 1749VB, FMIC, rezonator (predau som to het v serii)
jakubpycha
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 29 bře 2015, 10:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od jakubpycha »

Pitlik píše:Stále riešiš váhu a pritom si to už mohol mať overené či je to ona.. Môj postup:
1. Skúsim odpojiť váhu - vyskúšam ako sa auto správa (podľa mňa bude lenivé)
2. Kúpim diodu BAV 21 za pár šupov - vyskúšam čo to robí, urobím aj log.. stačí kanál 11
3. Pokiaľ aj s diódou auto nejde poriadne - odpoj hadičku na banke turba zober WD40 strekni troška na miesto kde je spoj tiahla a regulácie a poriadne rozhýbavaj aj keď myslíš, že je ok... Skús sa potom previezť aj s diódou aj logni 11
4. Pokiaľ stále auto nejde - skontroluj hadičky podtlaku (to si zrejme urobil, aj hadice sania)
5. Ak stále na nič neprídeš ostáva len vraziť peniaze do N75 alebo vyskúšať prehodiť N75 za taký kde si si istý, že ide správne.
6. Ak stále auto nejde tak ako by malo, tak vybrať turbo vyčistiť a skúsiť lognúť...
7. vymeniť čidlo tlaku na sacom potrubí.

Ak tento postup nepomôže tak len nejakému schopnému mechanikovi....
Děkuji za odpověď.

1. Jsem zkoušel, hrozně lenivé.
2. zkusím
3. baňka byla sundaná, vše se hýbe v pořádku, nic nedrhne.
4. Udělal jsem
5. Vyměnil jsem z auta, kde byla půl roku nová, auto jezdilo v pořádku(sám jsem s ním jezdil).
6. K tomu to tak nějak spěje, že půjde asi ven.
7. Můžu zkusit.
Pitlik
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 25 čer 2014, 18:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pitlik »

Skús požičať to čidlo tlaku od niekoho... Ak stále bude skákať tlak turba tak len vyčistiť.
O1 Combi ASV, 0.26 dlc, 11mm, 1749VB, FMIC, rezonator (predau som to het v serii)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

S tou diodou to klidně zkus. Až dostane ŘJ motoru informaci, že je dostatek vzduchu, tak nařídí, aby čerpadlo vstřikovalo maximální dávky paliva dle omezení z hlediska točivého momentu nebo kouřivosti. Lze se o tom přesvědčit i nalogováním akcelerace se skupinou č. 8. Akcelerace se Ti pak zlepší o několik vteřin. Nejlépe je to logovat od 1500 ot. na rovině i když nedosáhneš 3500 otáček. Pokud máš všechno v pořádku jak píšeš, tak je buď i ta nová váha "slabá", nebo bys musel mít zoxidované spoje na váze nebo ŘJ. To se mi však nezdá tak pravděpodobné. Turbo bych zatím nečistil. I když regulace nejde nejlépe, tak i při těch tlacích turba co máš, tak by měla váha ukazovat podstatně více vzduchu. Pokud budeš chtít jezdit s dobrou váhou vzduchu, což je ekonomičtější i ekologičtější, tak Ti stejně nezbude nic jiného než si z nějakého auta, kde dobře ukazuje , půjčit.
Co se týká té volnoběžné dávky, tak ta je celkem v normě. Lepší by sice bylo, kdyby byla v tvém případě kolem 3-3.5mg/H, ale stejně by to moc nepomohlo,protože ŘJ stejně nepustí plnou dávku paliva. Já bych si vůbec netroufnul nastavovat voln. dávku bez VAGu. Vstřiky bych také nevyndával a čidlo tlaku také nepřehazoval, protože je dobré. Ta regulace není zatím tak špatná, aby se měnil N 75.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
jakubpycha
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 29 bře 2015, 10:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od jakubpycha »

Tak dnes proběhla zkouška diody, k mému překvapení se zdá turbo bez mezer, avšak má dost pomalý náběh, žádný turboefekt :-D
Diodu jsem zapojil místo váhy a egr odpojil a dal šroub do hadičky. Ve Vagu je stažený na minimum.
Volnoběžnou dávku se mi povedlo dostat nějníž kolem 4mg.

Že by tedy nová váha, kterou jsem vracel, protože jsem se domníval, že to tím není byla špatná? :? Je mi však záhadou, že s "novou" váhou to mělo propady na stejných mýstech jako se startou a s diodou tam nejsou.
Jinak ještě čím je způsoben pomalejší náběh turbodmychadla?

Log: https://www.dropbox.com/s/j78h4cllx429y ... r.CSV?dl=0
Seat Leon 1M1 1.9TDi ASV 81kW
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Nyní vidíš, že když ŘJ dostává informaci o dostatečném množství vzduchu, tak nařídí vstřikovat max. dávky paliva dle omezení. To, že nejsou takové propady v tlaku turba je dáno "softem" pro turbo. I ta nová váha byla "slabá".
Záleží na tom, co od auta chceš. Pokud chceš co nejkratší akceleraci a nezáleží Ti na nějakém tom deci spotřeby navíc a na emisích, tak pohni s N 146 /vrškem čerpadla/ asi o 0,1 mm směrem od rozvodů a nastav voln. dávku 3mg/H. U turba pak zkrať táhlo regulace asi o 1mm.
Pokud Ti záleží na spotřebě a emisích, tak je lepší mít tam dobrou váhu a EGR zanechat funkční.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
jakubpycha
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 29 bře 2015, 10:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od jakubpycha »

Mám ještě takový možná hloupý dotaz, napadla mě myšlenka, zda by nemohl být někde přisávaný vzduch před turbodmychadlem, odpovídalo by to tomu, že i nová váha ukazovala málo. Potrubí jsem zkoušel, jen mě nenapadá, kde by to mohlo být popřípadě jinde.
Seat Leon 1M1 1.9TDi ASV 81kW
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Vždyť jsme Ti jak Miki, tak já psali, že to může být netěsností mezi váhou a turbem /pokud by byla váha dobrá/. Ty jsi psal, že je to vše OK.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
jakubpycha
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 29 bře 2015, 10:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od jakubpycha »

Omlouvám se, asi jsem položil špatně otázku, myslel jsem, zda by to nemohlo být jinde než na potrubí váha, turbodmychadlo(to jsem zkoušel), např. (plácám) prasklina na turbu.
Seat Leon 1M1 1.9TDi ASV 81kW
wot111
Přispěvovatel
Příspěvky: 72
Registrován: 17 říj 2014, 06:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od wot111 »

Pozrel by sa mi niekto na LOG ? Zaradena 3, plny plyn, mierny kopcek

https://sdilej.cz/7149550/LOG-01-011-TOLEDO+.CSV

https://sdilej.cz/7149570/LOG-01-003-xx ... vnvnvn.CSV

Diky :)

1.9 TDi 81kW
jakubpycha
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 29 bře 2015, 10:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od jakubpycha »

wot111 píše:Pozrel by sa mi niekto na LOG ? Zaradena 3, plny plyn, mierny kopcek

https://sdilej.cz/7149550/LOG-01-011-TOLEDO+.CSV

https://sdilej.cz/7149570/LOG-01-003-xx ... vnvnvn.CSV

Diky :)

1.9 TDi 81kW
Nejsem žádný odborník, ale je jasné, že ti turbo nic netlačí, proto to zákonitě nejede. Podle nastavení N75 bych řekl, že je to v nouzáku, protože to nic nereguluje a lopatky jsou otevřené, ale bude lepší když to potvrdí někdo z místních.
Seat Leon 1M1 1.9TDi ASV 81kW
jakubpycha
Sběrač informací
Příspěvky: 29
Registrován: 29 bře 2015, 10:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od jakubpycha »

Dnes jsem vyzkoušel kamarádovu váhu z ASV 2003, ovšem byla tam jiná než moje, já mám číslo 0281 002 531 (ta s tím nátrubkem), on 0280 217 121 (bez tunelu).
Dal jsem jí tam a nalogoval, tváří se to v pořádku, mohl by mi někdo podle vinu zjistit jakou váhu tam mám správně mít?

LOG: https://www.dropbox.com/s/4w6r57bp5agi6 ... a.CSV?dl=0
Seat Leon 1M1 1.9TDi ASV 81kW
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“