Vypínaní klimatizace

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Wajzzy »

pánové... obnovuji téma...
včera supr jela klimatizace bez sebemenšího problému.
Dnes po práci zapnu klimu a nic... ventylátory se roztočí, ale spotřeba vzroste pouze o 0,1l.... a ani to necukne, jako by se nesepínal klimakompresor...
Byl jsem u supr servisu v Brně a ten řekl, že to je vadným tlakovým spínačem tlaku (5K0959126)-trvalo mu to přes hodinu. Sehnal jsem originál a světe div se, žádná změna... servis shrábnul 700 Kč a že je problém v elektornice a to je piplačka... zavřel jsem hubu a šel jsem do háje... muj servisák má do čtvrtka volno a já asi v autě do té doby umřu:(.
Nemůže to být opět tou jednotkou? Tu co teď mám byla totiž z vrakáče použitá...
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7589
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

Je to klidne mozne
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Wajzzy »

Vici píše:Je to klidne mozne
Ten tlakový spínač je na přímo zapojený do té jednotky dochlazování a nebo ještě někqm vede?
trampoty
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29 dub 2007, 23:14
Odpovědi: 0

vypínání klimatizace

Příspěvek od trampoty »

Závada může být v pojistkách na baterce.Je to prvni zleva ve směru jízdy.Je na ní špatný kontakt.Zahýbej s ní, jestli se ventilátory nerozjedou.
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20
Odpovědi: 0

Re: vypínání klimatizace

Příspěvek od Wajzzy »

trampoty píše:Závada může být v pojistkách na baterce.Je to prvni zleva ve směru jízdy.Je na ní špatný kontakt.Zahýbej s ní, jestli se ventilátory nerozjedou.
Pozor...nechape me se. .. ventilatory se nyni rozjedou bez problemu. Jde o to, ze asi nesepne klimakompresor - uvazuji tak, protoze se mi nezvysi po zapnuti spotreba a ani necukne auto (jako by se nezapojila zatez)
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Wajzzy »

Trosku jsem si s tim opet pohral a zjistil jsem následující...
kdyz privedu z baterky na elektromagnetickou spojku klimakompresoru 12V, tak to v ní cvakne. - tím usuzuji, že spojka je OK.
Nasledne jsem promeril jake je napeti na vodici do teto spojky a kdyz je vypla klima, tak je tam 0,2V a kdyz je zapla tak 0,3V - spis si myslim, ze je to chyba mereni.
Takze pokud to dobre chapu, tak kdyz zapnu klimatizaci a roztoci se mi ventilatory, tak by jednotka mela mit vsechny hodnoty v norme (od senzoru) a tedy by mela privest 12V na tu spojku ke klimakompresoru. Pokud by hodnoty nebyly v norme, tak se neroztoci ventilatory a hledal bych chybu na senzorech.
Chapu to tedy dobre? Pokud ano, tak shanim opet jednotku dochlazovani? (wallbash)
trampoty
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29 dub 2007, 23:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od trampoty »

Na cívce spojky musi napajeci napěti( 0,3V je špatně).
trampoty
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29 dub 2007, 23:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od trampoty »

Já měl zlomený vodič mezi jednotkou dochlazování a cívkou spojky.
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Wajzzy »

trampoty píše:Na cívce spojky musi napajeci napěti( 0,3V je špatně).
a to tam posílá ta jednotka dochlazování?
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Wajzzy »

trampoty píše:Já měl zlomený vodič mezi jednotkou dochlazování a cívkou spojky.
to by tam snad nebylo žádné napětí? Nevíš náhodou, jaké piny na té jednotce dochlazování patří na tu spojku? Ze bych primo zmeril na te jednotce jaké tam má napětí, abych tedy 100% vyloučil kabeláž? Jde mi o to, že tu elektromagnetickou spojku jsem rozpojil pouze zespodu (zeshora mi to nešlo rozpojit) a už se mi nechce lézt opět pod auto...
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Wajzzy »

Ještě jsem s uživatel "trampoty" přes telefon zkusil proměřit na jednotce dochlazování zeleno-černý vodič (na pozici "10") oproti zemi a když byla vyplá klimatizace měřák ukazoval 0,3V a když byla zaplá, tak 0,8V. Objednám tedy new jednotku a dám vědět, jak to dopadlo...
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Wajzzy »

Takze opravdu to bylo opet tou jednotkou dochlazovani. Koupil jsem tentokrat new za cca 600 kc (z vrakace me stala 500) a vse funguje jak ma. Dokonce jsem objevil kudy vede zeleno-černy kabel z pozice 10 na te jednotce. Je to hned vedle baterky nalevo 3 pozice.
viz fotografi Obrázek (pro ty, kterí budou mít stejný problém si to hned mohou proměřit a nemusí demontovat jednotku...)
trampoty
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29 dub 2007, 23:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od trampoty »

Vzdyt jsem ti rikal,ze to vede do 4pinoveho konektoru pozice 3 nad baterkou
trampoty
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29 dub 2007, 23:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od trampoty »

Oprava ne nad baterkou ,ale nad starterem
Wajzzy
Přispěvovatel
Příspěvky: 211
Registrován: 02 črc 2009, 19:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Wajzzy »

trampoty píše:Oprava ne nad baterkou ,ale nad starterem
a ja rikal, ze nevim, kde je starter ;).... ted uz vim :-D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“