New Seat Leon Cupra ST 280PS: Dyno Run by DIESELPOWER
Moderátoři: šulda, JasteR, Moderátoři
- DIESELPOWER office
- uživatel
- Příspěvky: 672
- Registrován: 18 říj 2012, 20:23
- Bydliště: office
- Kontaktovat uživatele:
New Seat Leon Cupra ST 280PS: Dyno Run by DIESELPOWER
Porovnali jsme Seat Leon ST Cupra 280 se Škodou Octavia Combi RS. Myslíte si, že víte, jaká je realita? Že má Škoda 220 koní, Leon o 60 koní více a tedy že Cupra bude určitě při měření dynamiky rychlejší? Také jsme si to mysleli, ale realita se ukázala v mnoha směrech zcela odlišná.
Dlouhodobě se ukazuje, že koncernové motory nabízí více výkonu, než co najdeme v oficiálních tabulkách. Třeba Rapid 1.4 TSI měl místo 90 kW (122 k) o necelých 6 kW více (130 koní), Golf 1.2 TSI naladěný na 63 kW (85 k) se dostal na 67 kW (91 k). Takže se daly pozitivní rozdíly očekávat také u Octavie RS i Leonu Cupra. A tak se také stalo.
Škoda Octavia Combi RS vykázala při měření maximální výkon 166 kW (226,4 koní) při 4952 ot./min a vrchol točivého momentu 375,9 Nm (2799 ot./min). Nad slibovaným maximem 350 Nm se motor drží zhruba od 1800 ot./min až do 3700 ot./min.
Ještě větší překvapení ale přineslo měření Leonu ST Cupra 280. Tam se totiž výkon dostal dokonce přes hranici 221 kW (300 koní). Z grafu je navíc jasně patrné, že nešlo o nějaký chvilkový výkyv. Testovaná Cupra se držela přes 300 koní od zhruba 5600 do 6700 ot./min. Naměřené maximum nakonec dosáhlo na 223,5 kW (304 koní) při 6375 ot./min, což je už poměrně výrazný rozdíl oproti oficiálním hodnotám.
Výrazně více vykázal také točivý moment, který se pohybuje kolem hodnoty 380 Nm od 2500 do 5500 ot./min. Naměřený vrchol se nakonec zastavil na 388,8 Nm při 4577 ot./min.
Více zde:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 792&type=3
https://plus.google.com/b/1072377140992 ... 6532099041
http://www.autorevue.cz/seat-leon-st-cu ... =copylinkk
#skoda, #skodaoctavia, #seat, #seatleon, #dieselpower, #octaviars, #leoncupra,
Dlouhodobě se ukazuje, že koncernové motory nabízí více výkonu, než co najdeme v oficiálních tabulkách. Třeba Rapid 1.4 TSI měl místo 90 kW (122 k) o necelých 6 kW více (130 koní), Golf 1.2 TSI naladěný na 63 kW (85 k) se dostal na 67 kW (91 k). Takže se daly pozitivní rozdíly očekávat také u Octavie RS i Leonu Cupra. A tak se také stalo.
Škoda Octavia Combi RS vykázala při měření maximální výkon 166 kW (226,4 koní) při 4952 ot./min a vrchol točivého momentu 375,9 Nm (2799 ot./min). Nad slibovaným maximem 350 Nm se motor drží zhruba od 1800 ot./min až do 3700 ot./min.
Ještě větší překvapení ale přineslo měření Leonu ST Cupra 280. Tam se totiž výkon dostal dokonce přes hranici 221 kW (300 koní). Z grafu je navíc jasně patrné, že nešlo o nějaký chvilkový výkyv. Testovaná Cupra se držela přes 300 koní od zhruba 5600 do 6700 ot./min. Naměřené maximum nakonec dosáhlo na 223,5 kW (304 koní) při 6375 ot./min, což je už poměrně výrazný rozdíl oproti oficiálním hodnotám.
Výrazně více vykázal také točivý moment, který se pohybuje kolem hodnoty 380 Nm od 2500 do 5500 ot./min. Naměřený vrchol se nakonec zastavil na 388,8 Nm při 4577 ot./min.
Více zde:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 792&type=3
https://plus.google.com/b/1072377140992 ... 6532099041
http://www.autorevue.cz/seat-leon-st-cu ... =copylinkk
#skoda, #skodaoctavia, #seat, #seatleon, #dieselpower, #octaviars, #leoncupra,
Na technicky silnici by byl Rkovy Golf rychlejsi, s Cuprou jsem jel, jede fak hoodne pekne, samosvor je super, ale spojka ma velky problem i v serii, Golf je vyvazenejsi-lepsi rozlozeni hmotnosti, na mokru by nemela Cupra sanci.. tezko porovnavat neporovnatelny auta.. na bezny silnici pri dodrzovani rychl. limitu ma Cupra velky problem s prenesenim vykonu, do cca 120kmh neni velky rozdil od slabsi Octavie RS, Rko nema v beznem provozu problem s prenosem vykonu za kazde situace..
..:: Octavia vRS TDI - 210HP @ 476Nm NA PRODEJ !!!
..:: Leon Cupra4 TDI - 270HP @ 580Nm
Nevim, co za silnici je techničtější než nordschleife... Tam combi smázne kde co ) nevim co vypovídá více o možnostech vozu než video od běžného petrolheada (nezávodníka) https://www.youtube.com/watch?v=m2fsFaWxH_Q
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Je to relativni.. Golf R vs 458zero1724 píše:Nevim, co za silnici je techničtější než nordschleife... Tam combi smázne kde co ) nevim co vypovídá více o možnostech vozu než video od běžného petrolheada (nezávodníka) https://www.youtube.com/watch?v=m2fsFaWxH_Q
https://www.youtube.com/watch?v=MdKku0SY0ek
..:: Octavia vRS TDI - 210HP @ 476Nm NA PRODEJ !!!
..:: Leon Cupra4 TDI - 270HP @ 580Nm
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Naprosty souhlas s Rolanem. Stado pod kapotou muze byt limitujici nicmene vetsinou je limitujicim prvkem meziclanek mezi volantem a sedackou. Ostatne, to je obcas evidentni i na sprintech, kdy staci, aby si nekdo jiny (chapejme zkusenejsi) sedl za volant a hned jsou casy nekde jinde ... a to se jezdi rovne
Vhodne by bylo, kdyby udelali autori testu porovnani v ramci grafu v ramci jednoho obrazku.
Vhodne by bylo, kdyby udelali autori testu porovnani v ramci grafu v ramci jednoho obrazku.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)