Vysoká spotreba po výmene rozvodov motor BLS Octavia 2

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Kocina
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 08 čer 2015, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kocina »

Na začiatku bola spotreba meraná podla nádrže a samozrejme ukazoval aj palubák vysokú, potom som začal riesit všetko možné vid. ostatné príspevky, len podla palubáku, teraz jazdím s autom do práce každý deň, a spotreba podla palubáku kleska na 5,2 - 5,5/100km, jazdím normálne ziadne závodenie ani eko jazda, takže sa vrátila tam kde mala byť, neviem či pomohlo to vyrovnanie zobáčika na vačke alebo nastavenie uhlu natočenia. Každopádne podla nádrže ju zmeranú teraz nemám, jazdím krátke trasy.
Volnobezná spotreba je stále vysoká, a už asi viem príčiny, ozval sa mi človek čo mal rovnaký problém, pomohol repas alternátora a nová batéria. Takže sa chystám na meranie dobíjacích prúdov a napätia v záťaži, bez záťaze, na volnobeh a tak, sám neviem aké hodnoty by som mal namerať ale mám približnú predstavu ako by mali byt správne hodnoty, meráky nieje problém (som elektrotechnik) už len nech prestane pršať...
Uživatelský avatar
Misík
Přispěvovatel
Příspěvky: 605
Registrován: 11 bře 2009, 19:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Misík »

UchoTD píše:vstreky nastavíš tak,že dane vahadlo bude čo najviac zatlačené
povolíš kontra maticu a červika zatiahneš na dotyk,budeš cítit kedy je dost
.nasledne červíka pootočíš nas5 o 180° a zatiahneš kontrovaciu maticu stým,že si budeš pridržiavat červíka aby sa nepootočil pri zatiahnutí matice.
ked je pridretá volnobežka na altiku tak zvykne lomcovat remenom hore dole,kmitá ako besný.
Uz som aj ja rozmyslal nad vselicim cim by to mohlo byt no zatial ma nic nenapadlo.Je zvlastne a tiez mam podobny pripad na dielni ale Pan to niako neriesi.Ak by niekoho napadlo nieco ja som uz roymyslal ci to nemoze byt vstrekmi opotrebovanim gumiciek alebo naftou ze su vstreky poskodene alebo Ojnicne loziska chytene?
VW Passat B5 1.9 TDI syncro 320Nm 155Ps
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
Kocina
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 08 čer 2015, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kocina »

Asi mam reseni, skus spravit zatazovy test baterky alebo zmerat elektrolit v baterke, pravdepodobne to je starou baterkou, sa som dnes urobil nejake merania a teraz je baterka v nabijacke az do soboty rana potom skusim pomerat prudy este raz a kamos mi ma pozicat merak hustoty elektrolitu. Po vykende budem chytrejsi ale pravdepodobne budem kupovat novu baterku
Lumix
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 29 bře 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: SR

Příspěvek od Lumix »

Skusal si ist do + hodnot?
Ja som mal spotrebu na palubaku pred vymenou (zahriaty motor, bez zataze) 0,6l/h, po vymene vacsinou 0,7 obcas 0,8. Rozvody boli robene na pripravky a po vymene boli na hodnote 0,0 občas to skocilo na -0,6. Zvysena spotreba bola hned po vymene aj v reale, jazdim casto rovnake trasy. Rozvody som doladil na + 1,1 az 1,7, spotreba na palubaku 0,6, spotreba VAG skace 0,6 / 0,4. Vykon OK, teply start OK bez zmeny, studeny OK bez zmeny. Klesla aj hodnota v kanali 15 Vstrikovane mnozstvi z 5,5 na max 5,2.
Priemerna spotreba samozrejme klesla tiez.
TDI PD
Kocina
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 08 čer 2015, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kocina »

je pravda ze som neskušal plusové hodnoty, teraz mám nastavené -0,5 a podla PC mám dlhodobú spotrebu 5,2 - 5,5 jazdil som kratke trasy do práce aby som to vyskúšal, odmeranú na nádrži ju zatial nemám. Ale myslím si že to tá dlhodobá už bude v pohode, a tá kratkodobá ako som písal hore bude zrejme štarou baterkou, netusím kolko má rokov auto som kupil dva roky naspäť a už tam bola, teraz som ju omrkol detailenjšie a na zadnej bočnej stene je napisane fabia fixkou, takze zrejme jazdila pred mojou octaviou aj vo fabii, a je to len 61Ah, pod samolepkou sú otvori a kukal som sice len do jedného ale myslím že je tam aj málo elektrolitu. Ozval sa mi chalanisko na škodováckom klube ze mal rovnaký problém s okamzitou spotrebou a že mu to liezlo až na 1,4l/hod a začalo to po tom čo vytrieskal staršiu baterku skoro do nuly. Pomohol repas alternátora a nová bateria.
Kocina
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 08 čer 2015, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kocina »

Výsledky baterky, po 30 hodinách v nabíjačke som zmeral hustomerom elektrolit v každom článku a výsledo 4x 100% 2x75%, elektrolitu bolo v niektorých článkoch dost odpareného tak som podolieval destilkou a nechal v nabíjačke dalších 12 hodín, výsledok 3x50% 2x75% 1x100%, teraz ju trápim znovu v nabíjačke... uvidím čo povie zajtra ráno...
Kocina
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 08 čer 2015, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kocina »

Tak dneska nová Bosch 77Ah a nic sa nezmenilo :-/ takže staru baterku to nebolo. (wallbash)
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

to že máš pocit že při teplým startu upadne motor je špatným starterem ;)
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Kocina
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 08 čer 2015, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kocina »

po dnešnej výmene baterky je start na brnk bez škubnutia,
Lumix
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 29 bře 2008, 21:29
Odpovědi: 0
Bydliště: SR

Příspěvek od Lumix »

Kocina píše:Tak dneska nová Bosch 77Ah a nic sa nezmenilo :-/ takže staru baterku to nebolo. (wallbash)
Na zaciatku si pisal, ze zmenu spotreby si zaregistroval po vymene rozvodov, chybu treba hladat tam a nie v baterii.
TDI PD
Kocina
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 08 čer 2015, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kocina »

Včerajšie nočné ladenie neprinieslo žiaden úspech. Sice pri hodnote -4,9 spotreba kleska na 0,4l/hod, ale motor spadol výkonovo, asi na HDi sotva zabral pri 2000ot. Teraz nastavená hodnota na -2,0
prikládam pár foto Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


Edit: dnes sa cestou do práce auto chovalo normálne studený štart o.k. teplý tiež, ale po zastavení na parkovisku ukazuje spotreba 0,6-0,7l/hod, neviem čo si o tom mám mysliet lebo este včera večer preblikovala 0,8-0,9l/hod, zrejme mi ten motor len brnká po nervoch, takže oddnes prestával ladiť vačku ale odjazdím aspon dve plné nádrže nech viem ako je na tom dlhodobá spotreba.
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3675
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Proč se nepodíváš na procentuelní zatížení alternátoru ve Vagu?
Oct asv 2000, DieselPower
Kocina
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 08 čer 2015, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Kocina »

Obrázek

36,5% bez záťaže okolo 49% so záťažou (svetlá dialky stretávačky hmlovky, výhrev okna a sedaniek, radio)
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1645
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Podle mě řešíš zbytečně blbosti..
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Kocina píše:po dnešnej výmene baterky je start na brnk bez škubnutia,
tím si jen oddálil výměnu starteru. Časem to bude mlátit i s novou baterkou
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“