Vysoká spotreba po výmene rozvodov motor BLS Octavia 2
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Na začiatku bola spotreba meraná podla nádrže a samozrejme ukazoval aj palubák vysokú, potom som začal riesit všetko možné vid. ostatné príspevky, len podla palubáku, teraz jazdím s autom do práce každý deň, a spotreba podla palubáku kleska na 5,2 - 5,5/100km, jazdím normálne ziadne závodenie ani eko jazda, takže sa vrátila tam kde mala byť, neviem či pomohlo to vyrovnanie zobáčika na vačke alebo nastavenie uhlu natočenia. Každopádne podla nádrže ju zmeranú teraz nemám, jazdím krátke trasy.
Volnobezná spotreba je stále vysoká, a už asi viem príčiny, ozval sa mi človek čo mal rovnaký problém, pomohol repas alternátora a nová batéria. Takže sa chystám na meranie dobíjacích prúdov a napätia v záťaži, bez záťaze, na volnobeh a tak, sám neviem aké hodnoty by som mal namerať ale mám približnú predstavu ako by mali byt správne hodnoty, meráky nieje problém (som elektrotechnik) už len nech prestane pršať...
Volnobezná spotreba je stále vysoká, a už asi viem príčiny, ozval sa mi človek čo mal rovnaký problém, pomohol repas alternátora a nová batéria. Takže sa chystám na meranie dobíjacích prúdov a napätia v záťaži, bez záťaze, na volnobeh a tak, sám neviem aké hodnoty by som mal namerať ale mám približnú predstavu ako by mali byt správne hodnoty, meráky nieje problém (som elektrotechnik) už len nech prestane pršať...
Uz som aj ja rozmyslal nad vselicim cim by to mohlo byt no zatial ma nic nenapadlo.Je zvlastne a tiez mam podobny pripad na dielni ale Pan to niako neriesi.Ak by niekoho napadlo nieco ja som uz roymyslal ci to nemoze byt vstrekmi opotrebovanim gumiciek alebo naftou ze su vstreky poskodene alebo Ojnicne loziska chytene?UchoTD píše:vstreky nastavíš tak,že dane vahadlo bude čo najviac zatlačené
povolíš kontra maticu a červika zatiahneš na dotyk,budeš cítit kedy je dost
.nasledne červíka pootočíš nas5 o 180° a zatiahneš kontrovaciu maticu stým,že si budeš pridržiavat červíka aby sa nepootočil pri zatiahnutí matice.
ked je pridretá volnobežka na altiku tak zvykne lomcovat remenom hore dole,kmitá ako besný.
VW Passat B5 1.9 TDI syncro 320Nm 155Ps
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... highlight=
Asi mam reseni, skus spravit zatazovy test baterky alebo zmerat elektrolit v baterke, pravdepodobne to je starou baterkou, sa som dnes urobil nejake merania a teraz je baterka v nabijacke az do soboty rana potom skusim pomerat prudy este raz a kamos mi ma pozicat merak hustoty elektrolitu. Po vykende budem chytrejsi ale pravdepodobne budem kupovat novu baterku
Skusal si ist do + hodnot?
Ja som mal spotrebu na palubaku pred vymenou (zahriaty motor, bez zataze) 0,6l/h, po vymene vacsinou 0,7 obcas 0,8. Rozvody boli robene na pripravky a po vymene boli na hodnote 0,0 občas to skocilo na -0,6. Zvysena spotreba bola hned po vymene aj v reale, jazdim casto rovnake trasy. Rozvody som doladil na + 1,1 az 1,7, spotreba na palubaku 0,6, spotreba VAG skace 0,6 / 0,4. Vykon OK, teply start OK bez zmeny, studeny OK bez zmeny. Klesla aj hodnota v kanali 15 Vstrikovane mnozstvi z 5,5 na max 5,2.
Priemerna spotreba samozrejme klesla tiez.
Ja som mal spotrebu na palubaku pred vymenou (zahriaty motor, bez zataze) 0,6l/h, po vymene vacsinou 0,7 obcas 0,8. Rozvody boli robene na pripravky a po vymene boli na hodnote 0,0 občas to skocilo na -0,6. Zvysena spotreba bola hned po vymene aj v reale, jazdim casto rovnake trasy. Rozvody som doladil na + 1,1 az 1,7, spotreba na palubaku 0,6, spotreba VAG skace 0,6 / 0,4. Vykon OK, teply start OK bez zmeny, studeny OK bez zmeny. Klesla aj hodnota v kanali 15 Vstrikovane mnozstvi z 5,5 na max 5,2.
Priemerna spotreba samozrejme klesla tiez.
TDI PD
je pravda ze som neskušal plusové hodnoty, teraz mám nastavené -0,5 a podla PC mám dlhodobú spotrebu 5,2 - 5,5 jazdil som kratke trasy do práce aby som to vyskúšal, odmeranú na nádrži ju zatial nemám. Ale myslím si že to tá dlhodobá už bude v pohode, a tá kratkodobá ako som písal hore bude zrejme štarou baterkou, netusím kolko má rokov auto som kupil dva roky naspäť a už tam bola, teraz som ju omrkol detailenjšie a na zadnej bočnej stene je napisane fabia fixkou, takze zrejme jazdila pred mojou octaviou aj vo fabii, a je to len 61Ah, pod samolepkou sú otvori a kukal som sice len do jedného ale myslím že je tam aj málo elektrolitu. Ozval sa mi chalanisko na škodováckom klube ze mal rovnaký problém s okamzitou spotrebou a že mu to liezlo až na 1,4l/hod a začalo to po tom čo vytrieskal staršiu baterku skoro do nuly. Pomohol repas alternátora a nová bateria.
Výsledky baterky, po 30 hodinách v nabíjačke som zmeral hustomerom elektrolit v každom článku a výsledo 4x 100% 2x75%, elektrolitu bolo v niektorých článkoch dost odpareného tak som podolieval destilkou a nechal v nabíjačke dalších 12 hodín, výsledok 3x50% 2x75% 1x100%, teraz ju trápim znovu v nabíjačke... uvidím čo povie zajtra ráno...
Včerajšie nočné ladenie neprinieslo žiaden úspech. Sice pri hodnote -4,9 spotreba kleska na 0,4l/hod, ale motor spadol výkonovo, asi na HDi sotva zabral pri 2000ot. Teraz nastavená hodnota na -2,0
prikládam pár foto




Edit: dnes sa cestou do práce auto chovalo normálne studený štart o.k. teplý tiež, ale po zastavení na parkovisku ukazuje spotreba 0,6-0,7l/hod, neviem čo si o tom mám mysliet lebo este včera večer preblikovala 0,8-0,9l/hod, zrejme mi ten motor len brnká po nervoch, takže oddnes prestával ladiť vačku ale odjazdím aspon dve plné nádrže nech viem ako je na tom dlhodobá spotreba.
prikládam pár foto





Edit: dnes sa cestou do práce auto chovalo normálne studený štart o.k. teplý tiež, ale po zastavení na parkovisku ukazuje spotreba 0,6-0,7l/hod, neviem čo si o tom mám mysliet lebo este včera večer preblikovala 0,8-0,9l/hod, zrejme mi ten motor len brnká po nervoch, takže oddnes prestával ladiť vačku ale odjazdím aspon dve plné nádrže nech viem ako je na tom dlhodobá spotreba.
tím si jen oddálil výměnu starteru. Časem to bude mlátit i s novou baterkouKocina píše:po dnešnej výmene baterky je start na brnk bez škubnutia,
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI