Vyjetý motorový olej jako palivo - zkušenosti

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
sineDko
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 02 lis 2013, 11:57

Příspěvek od sineDko »

no ja som neska dokupil auto na lpg takze o lacne vozenie v case mrazov mam postarane ;)
lamberet2563
Sběrač informací
Příspěvky: 22
Registrován: 06 bře 2013, 13:22
Bydliště: častkovce 91627

Příspěvek od lamberet2563 »

a mate aj tepelne podlozky pod triskami?
sineDko
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 02 lis 2013, 11:57

Příspěvek od sineDko »

poznatok po lete stravenom na dialnici: ak idem po dialnici vo vykone, pri 130kmh nie tak strasne ale pri 160-180 sa to zarucene prejavi. mi neskutocne zahadzuje kufor olejom, normlane kvapky oleja mam po celej zadnej stene ked odstavim.

vzhladom na to ze z motora neubuda olej na tolko aby to mohlo prepustat turbo do vyfuku mi ostava iba jedine:

ide do motora tolko toho oleja ze nezhoreny takto vyletuje. a to hovorime o aute co je zohriate, teple palivo vsetko.

ked sa nad tym zamyslim som tymto prispevkom nic podstatne nepovedal ale aspon viete dalsi nedostatok :D
Uživatelský avatar
matoa
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 14 dub 2014, 11:56

Příspěvek od matoa »

tiez som si to vsimol ze zadna cast auta sa niekedy zahadzuje od oleja, hlavne po dlhsej rychlej jazde. Skorej to je tym ze vo vyfuku sa sadze usadzaju, napiju sa nespalenym olejom, rychlou jazdou sa to pootrha a vo vire prichyti na prdely auta.
iba k veci
mayecek5395
Sběrač informací
Příspěvky: 48
Registrován: 27 dub 2014, 19:50
Bydliště: Ružomberok

Příspěvek od mayecek5395 »

Toto isté mám aj pri rastlinnom oleji ..
Opel Vectra B 1.7td ISUZU 60kw (olejový žrútik)
sineDko
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 02 lis 2013, 11:57

Příspěvek od sineDko »

No chlapci takze moje auto si povedalo ze ma dost.

Zacalo dychat a vdaka tomu vyhadzovat olej. Vzhladom na to co si inziniery v bmw povedali sa neda zrezat mierka aby to aspon prestalo vyhadzovat.

Takze teraz bude cakat pod plachtou kym sa odhodlam dat motor von a pak se uvidi.
sineDko
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 02 lis 2013, 11:57

Příspěvek od sineDko »

motoru sa nejako polavilo samemu od seba... :o

dnes som zahajil prechod na naftu. vytiahol som zhavice a vsetkych 6 funguje na stopercent po celej sezone jazdenia (dal som ich vo februari). daval som febi.

vytiahol som vstrek na kontrolu ci je zakarbonovany. tie som cistil niekedy v lete, daval som sem aj nejake chudobne fotky. na moje pocudovanie somv ytiahol vstrek uplne cisty, ani stopa karbonu po tych par tisic km na cisty vyjetak.

tolko moje zhodnotenie k upalovaniu zhavicov a karbonovaniu vstrekov a komorky. na otmto motore zahadne k nicomu takemu nedochadza :)
Uživatelský avatar
Petr H.
Přispěvovatel
Příspěvky: 523
Registrován: 26 dub 2007, 18:20

Příspěvek od Petr H. »

:D že by měl ještě dostatek schopností čistit a rozpouštět a všechno po sobě zase rozpustil a umyl? A jseš si jistý ze olej léta z výfuku?
nemám žádnou kárku na naftu...
sineDko
Přispěvovatel
Příspěvky: 114
Registrován: 02 lis 2013, 11:57

Příspěvek od sineDko »

no to je dobra otazka. olej pravdepodobne nesiel z vyfuku ale z odvetrania mierky. odkedy som to "opravil" (rozumej cigansky orpavil tj zapchal tu dieru) tak mi to auto nezahadzuje. a mierku nevytlaca a jazdi to v pohode.

ake ma schopnosti to co tankujem neviem, ale hovorim vstreky uplne bezproblemu, ked som ich prvy raz vybral tak cele zakarbonovane, strach a teraz som vytiahol a uplne paradne, ako trocha, jemna vrstva bola na kraji ale tam kde to je podstatne nebol karbon. na zhavicoch bola klasicka zlta vrstva. tie som len oskrabal drotenou kefou, strcil frezu na otvory zhavicov do hlavy a zalozil naspet. nebudem zbytocne menit 6 dobrych zhavicov :)
Uživatelský avatar
matoa
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 14 dub 2014, 11:56

Příspěvek od matoa »

konecne nam prituhlo tak sa dalo aj posmykat...
ale jazdeniu na olej to moc nepraje, pri teplotach do 0°C sa dalo jazdit pomerom olej 2:1 nafta celkom pohode ale jak to kleslo pod -5°C tak uz bol problem aj nastartovat.. .tuhlo to vo filtry pravdepodobne (mam velky liazkovy filter bez predohrevu). ale stacilo pomer znizit na 1:1 a starty uplne bez problemov aj pri -10°C.
Takze vcerlku som spokojny.. som necakal ze to bude moc jazdit aj pri takychto teplotach na "nase" palivo
ad: je citit ze palivo je tuhsie aniekedy nechce tahat nad 3500ot... ale to je daň za neplatenie dane :D
iba k veci
Uživatelský avatar
matoa
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 14 dub 2014, 11:56

Příspěvek od matoa »

nejak to tu skapina, tak to ozivim..
takze teplucko, ole sa pomaly filtruje sam a presiel som na mix 3:1 k prospech k oleju, buchol som sa po vacku a namontoval cepradlo HARDY , uz ma to fakt nebavilo riesit stratu vykonu v otackach. Momentalne je to parada. Pride mi to ze cim vecsi pomer oleja k nafte tym mensi vykon, co moze byt stale sposobene malym prietokom a vysokym podlakom v pal. vedeni. Ale uz nemam chut tahat nove hadice na palivo. Nastavoval som aj predsvtrek, pomohlo to ale stale je to tam citit.
Problem mi poslednej dobe pridava vyfuk, ktory sa zanese pri jazde v meste (su tam dva tlmice hadam este od vyroby) a auto straca vykon a zacina dymit, po vytoceni na N do 4500 ot vyletia sazde a brutal bordel az necham flak na zemi a auto ide lepsie (opetovne vytocenie takmer bez dymu), je dost mozne teda ze sa zanesie a potom dusi motor/turbo.
Aj starty zacali hnevat, (moje trysky nikto nevyberal 17 rokov a ja to robit nebudem) startovalo to na 5 valcov tak som slahol liquid molly diesel spúlung a opravilo sa. Stalo sa to kvoli tomu ze som prestal pridavat aceton..
Auto zvladlo dovolenku v RO a prejazd cez transfagaras, takze dakujem auticko :worthy:

edit: s 150l oleja v kufry :D
Naposledy upravil(a) matoa dne 17 srp 2015, 17:50, celkem upraveno 1 x.
iba k veci
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Ty jsi drak :D
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
Miroslavoj
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 20 srp 2015, 14:09
Bydliště: Adamov

Příspěvek od Miroslavoj »

Můj soused jezdí na motorový olej a říkáme mu na ulici tvořič smogu. Je to hnus a osobně doufám, že mu to tu jeho kraksnu zničí, protože je to hrůza.
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Na mě pár dní zpátky sousedi taky docela nemálo pičovali, pálim vyjetou hydrauliku 3h : 2 nafty a nějak k večeru jsem jel "na chvíli" za bejvalkou, dlábnul jsem studený auto před barákem, vytočil na dva tisíce a psal asi pět minut smsku :D ... No pak to tam bylo jak ve vejfuku starý ávie dláblý v zimě po pěti letech :D :D Fakt jsem dost čuměl, od tý doby radši nastartuju a mizim :-D
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“