ASZ CUKÁNÍ na volnoběh :-(
Moderátoři: šulda, Moderátoři
ASZ CUKÁNÍ na volnoběh :-(
Ahoj chlapi, mám problém se svým Golfem IV 1,9 TDI, motor ASZ 96 kw. (r.v. 2003, najeto 215 000 km) Motor jede krásně, nekouří, po zahřátí je bez vibrací, servis pravidelný.
PORUCHA: Po nedávné výměně dolního silentbloku převodovky (který začal přenášet do karoserie vibrace) jsem si všiml, že při studeném motoru až do ujetí cca 5 km, a ohřátí na cca 60 stupňů sebou motor nepravidelně hází. Při stání a schladnutí pod 60 stupňů sebou zase háže. Při zahřátí nad 60 st. Je vše OK. Po ranním nastartování je chod motoru asi 4-9 sekund OK a pak začne házet. Když přidám trošku otáčky, vše je OK. Při vymáčknutí spojky motor stále háže (ale házení je asi o 30-40 procent slabší). Škubání není pravidelné, - třikrát sebou motor hodí, pak jedno dobu OK a pak zase dvakrát hodí atd. Porucha na venkovní teplotě nezáleží, dělá to i když je venku 30 st., nebo i v mínusových teplotách. Nafta dle mne „nepadá“ auto startuje hned i v mrazech -20 bez problémů. Auto má původní žhavící svíčky i turbo, před 3 lety zaslepen EGR.
Dle VAG-u auto bez jakékoli závady.
Po zapnutí klimy motor neháže.
Kontrola podtlakových hadic – OK.
Změřeny tlaky válců na studeném motoru 30 barů – OK.
Rozvody dělány na přípravky. Úhel kliky a vačky OK, několikrát zkontrolováno.
Kontrola vačky OK – není ojetá.
Vstřikovače byly vymontovány a poslány na kontrolu do diesel power, kde bylo zjištěno, že jsou dle hodnot stále OK. Následně byly vyčištěny v ultrazvuku a s novým těsněním a nastavením šly do auta, – závada stále.
Dále vyzkoušeny 4 vstřiky s jiného AZS – závada stále.
Dále vyměněny a vyzkoušeny 3 kusy elektronických lišt ke vstřikovačům – závada stále.
Vyměněn setrvačník LUK – s velkými rad. i axi. vůlemi (KO) i s lamelou a přítlačákem (po ujetí cca 35 000) za starší Sachs – závada stále, jen tuto dle mne setrvačník Sachs o něco lépe „maskuje“ - cca o tak 30 procent.
Dále VAG-em zvednut volnoběh z 900 na 940 ot/min – závada stále, s rozdílem, že po tomto zásahu sebou motor háže i po zahřátí na 90 stupňů. (s vyšším zahřátím ale o něco ubere na intenzitě škubání)
Dal jsem otáčky zpět na 900 a motor sebou zase háže až do 60 stupńů – jako před zvýšením ot.
Kontrola vagem - čidla teploty paliva a chladící kapaliny – teploty sedí.
Preventivně vyměněn palivový filtr za nový Bosch – závada stále.
Preventivně jsem natáhl nový drát – kostry přímo na motor – závada stále.
Nastartování s odpojenou váhou vzduchu (jinou váhu vzduchu jsem nezkoušel) – závada stále.
Do ř.j. nahrán původní software ASZ 96 kw z roku 2003 – závada stále.
Něco pro zasmání: s úplně stejnou závadou jsem loni prodal Fabii RS ASZ 2003 – nikdo nevěděl co s tím (měnili jsme gumičky vstřiků, komplet spojku, tandem, el. lištu ke vstřikovačům atd.) a tak jsem si koupil tohodle golfa, protože se tenhle motor netřepal.
PORUCHA: Po nedávné výměně dolního silentbloku převodovky (který začal přenášet do karoserie vibrace) jsem si všiml, že při studeném motoru až do ujetí cca 5 km, a ohřátí na cca 60 stupňů sebou motor nepravidelně hází. Při stání a schladnutí pod 60 stupňů sebou zase háže. Při zahřátí nad 60 st. Je vše OK. Po ranním nastartování je chod motoru asi 4-9 sekund OK a pak začne házet. Když přidám trošku otáčky, vše je OK. Při vymáčknutí spojky motor stále háže (ale házení je asi o 30-40 procent slabší). Škubání není pravidelné, - třikrát sebou motor hodí, pak jedno dobu OK a pak zase dvakrát hodí atd. Porucha na venkovní teplotě nezáleží, dělá to i když je venku 30 st., nebo i v mínusových teplotách. Nafta dle mne „nepadá“ auto startuje hned i v mrazech -20 bez problémů. Auto má původní žhavící svíčky i turbo, před 3 lety zaslepen EGR.
Dle VAG-u auto bez jakékoli závady.
Po zapnutí klimy motor neháže.
Kontrola podtlakových hadic – OK.
Změřeny tlaky válců na studeném motoru 30 barů – OK.
Rozvody dělány na přípravky. Úhel kliky a vačky OK, několikrát zkontrolováno.
Kontrola vačky OK – není ojetá.
Vstřikovače byly vymontovány a poslány na kontrolu do diesel power, kde bylo zjištěno, že jsou dle hodnot stále OK. Následně byly vyčištěny v ultrazvuku a s novým těsněním a nastavením šly do auta, – závada stále.
Dále vyzkoušeny 4 vstřiky s jiného AZS – závada stále.
Dále vyměněny a vyzkoušeny 3 kusy elektronických lišt ke vstřikovačům – závada stále.
Vyměněn setrvačník LUK – s velkými rad. i axi. vůlemi (KO) i s lamelou a přítlačákem (po ujetí cca 35 000) za starší Sachs – závada stále, jen tuto dle mne setrvačník Sachs o něco lépe „maskuje“ - cca o tak 30 procent.
Dále VAG-em zvednut volnoběh z 900 na 940 ot/min – závada stále, s rozdílem, že po tomto zásahu sebou motor háže i po zahřátí na 90 stupňů. (s vyšším zahřátím ale o něco ubere na intenzitě škubání)
Dal jsem otáčky zpět na 900 a motor sebou zase háže až do 60 stupńů – jako před zvýšením ot.
Kontrola vagem - čidla teploty paliva a chladící kapaliny – teploty sedí.
Preventivně vyměněn palivový filtr za nový Bosch – závada stále.
Preventivně jsem natáhl nový drát – kostry přímo na motor – závada stále.
Nastartování s odpojenou váhou vzduchu (jinou váhu vzduchu jsem nezkoušel) – závada stále.
Do ř.j. nahrán původní software ASZ 96 kw z roku 2003 – závada stále.
Něco pro zasmání: s úplně stejnou závadou jsem loni prodal Fabii RS ASZ 2003 – nikdo nevěděl co s tím (měnili jsme gumičky vstřiků, komplet spojku, tandem, el. lištu ke vstřikovačům atd.) a tak jsem si koupil tohodle golfa, protože se tenhle motor netřepal.
Naposledy upravil(a) zaja.cz dne 09 led 2016, 21:12, celkem upraveno 4 x.
Golf IV TDI
Bora v podpisu,,stejný problém...a začalo to po výměně původních 74kw vstřiků za AL vsřiky (poctivé km 190tis a v orig motoru to běželo normálně) a mě to nepravidelně poškubává dokud se motor trochu nezahřeje...prostě to co popisuješ..
taky by mě zajímalo čím to je...docela mi to vadí...
taky by mě zajímalo čím to je...docela mi to vadí...
Octavia II RS
co třeba ostatní silenbloky, co drží motor/převodovku?
dokonce u 1.4 benzinu, který běží o dost klidněji, začaly být po výměně silenbloku na převodovce (použit origo) citelné vibrace po startu a přestaly teprve až se to trochu protřepalo jízdou. vyměnily se ostatní a byla pohoda. asi si to nesedlo v kombinaci nový-starý. a vzhledem k času, kdy to přestalo třepat, to taky vypadalo, že na to má vliv teplota vody. nebo jestli teplem ta guma "změkla" a povolila.
jinak moje pd zase šíleně třepe (a to tak, že motor má snahu vyskočit z držáků, když tomu dám čas), když na volnoběh (900) přidám plyn cca na 1100. ten přechod je hodně špatný. pak už ok a na teplotě to není vůbec závislé.
myslím, že se tam nasčítají všechny vůle, opotřebení a "rozladění" a pak to dělá takové věci.
i když je to blbost, zkusil bych při teplotě, kdy ti to zlobí, strčit do konektoru teploty vody odpor takové hodnoty, aby to ukazovalo ohřátý motor. je to věc za 1kč a 5minut času.
dokonce u 1.4 benzinu, který běží o dost klidněji, začaly být po výměně silenbloku na převodovce (použit origo) citelné vibrace po startu a přestaly teprve až se to trochu protřepalo jízdou. vyměnily se ostatní a byla pohoda. asi si to nesedlo v kombinaci nový-starý. a vzhledem k času, kdy to přestalo třepat, to taky vypadalo, že na to má vliv teplota vody. nebo jestli teplem ta guma "změkla" a povolila.
jinak moje pd zase šíleně třepe (a to tak, že motor má snahu vyskočit z držáků, když tomu dám čas), když na volnoběh (900) přidám plyn cca na 1100. ten přechod je hodně špatný. pak už ok a na teplotě to není vůbec závislé.
myslím, že se tam nasčítají všechny vůle, opotřebení a "rozladění" a pak to dělá takové věci.
i když je to blbost, zkusil bych při teplotě, kdy ti to zlobí, strčit do konektoru teploty vody odpor takové hodnoty, aby to ukazovalo ohřátý motor. je to věc za 1kč a 5minut času.
Nedávno jsem přijel do servisu na udržbu klimatizace a během dezinfekce výparníku jsem si všimnul že se mi studený motor třepe úplně stejně jako popisuješ. Jakmile se ohřál, tak třepání ustalo a motor se ani nehnul.
Spojku mám komplet novou, vše funguje jak má, nikde žádná závada.
Jediný co vím, tak je měněný jeden vstřik za nový a s tím jsou od začátku problémy, ale motor startuje hladce, jede jak má, nežere, takže to neřeším.
Snad jen že mám na rozvodech najeto 84 000 km, ale zda je problém tady bych zjistil až po jejich výměně.
V autě to nijak nepociťuji a kdybych neměl otevřenou kapotu asi bych to ani nezjistil, že se motor třepe.
Motor mám též ASZ.
Spojku mám komplet novou, vše funguje jak má, nikde žádná závada.
Jediný co vím, tak je měněný jeden vstřik za nový a s tím jsou od začátku problémy, ale motor startuje hladce, jede jak má, nežere, takže to neřeším.
Snad jen že mám na rozvodech najeto 84 000 km, ale zda je problém tady bych zjistil až po jejich výměně.
V autě to nijak nepociťuji a kdybych neměl otevřenou kapotu asi bych to ani nezjistil, že se motor třepe.
Motor mám též ASZ.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Poslední dva možná tři roky neberu naftu nikde jinde než u Benziny Vervu, jen zcela vyjímečně, když bych nedojel k Benzině vezmu naftu u OMV Max Motion, ale nikde jinde nic jinýho a navíc přidávám VIF v zimě i v létě, takže u nafty bych problém asi nehledal.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Vyzkouším vše co píšete. Natankuju jinde, mrknu na čidlo teploty nafty, nebo dám nové a asi zkusím i tu vačku. Už mě nebaví stát na křižovatce a držet pedál brzdy i plynu, abych nekýval hlavou vpřed a vzad.
Měl jsem si koupit rotačku 81kw a měl bych do smrti klid, příští auto bude benzín. Jezdím sice za okolo 6-ti litrů, ale TDI výdaje za servis mi vždy pohřbily všechny úspory. Budu raději jezdit za 8 s benzínem a hned topit.
Hold dobrým TDI už asi odzvonilo.
Měl jsem si koupit rotačku 81kw a měl bych do smrti klid, příští auto bude benzín. Jezdím sice za okolo 6-ti litrů, ale TDI výdaje za servis mi vždy pohřbily všechny úspory. Budu raději jezdit za 8 s benzínem a hned topit.
Hold dobrým TDI už asi odzvonilo.
Golf IV TDI
Čau vyzkoušej to co ti radí milda100 mám ten stejný motor po tom co se udělali rozvody to v nastaveni 0 nebylo ono nic moc zvuk trochu vetší vibrace ale ne asi tolik po přenastaveni na 2.2 do plusu klid a přede jak novej.A stou výměnou za benzin jsi mi připoměl kamaráda kterej tvrdí že by si TDI nikdy nekoupil že je tam moc věci na posraní a že by ho to stálo balik že radši nějakou audi A8 4.2 v ktere neni turbo a kde se nemá prej co posrat trochu pro mě novina:-D
Wv golf IV egeneration ASZ+soft TDIfun 122kw@392nm-Prodáno
O2 rs bwa+soft motorpower 190kw@360nm
O2 rs bwa+soft motorpower 190kw@360nm