Teplota oleje

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Teplota oleje

Příspěvek od zero1724 »

Ahoj včera jsem jel na dálnici dost svižně s novým superbem 2 125kw tdi, teplota oleje vylezla až na 115 stupňů, není to na seriový motor až moc? Kolik vlastně dlouhodobě zvládne umazat běžný olej co se dá koupit do motoru 5w40 a 5w30 (kvalitních značek Shell,q8 atd...)? Někdo řikal 120 st. víc už turba nedávaj...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je to zcela v pořádku.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
vonRichthofen
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Registrován: 03 úno 2012, 22:07

Příspěvek od vonRichthofen »

Teplotní rezerva se měří při 100 st. Celsia. Kritická teplota oleje je pak o cca 30-50 st. vyšší.
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Kritická teplota znamená co? A pro jaké komponenty vozu? Podle mě se turbum nelíbí 120st olej, ale třeba se pletu ;)
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
vonRichthofen
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Registrován: 03 úno 2012, 22:07

Příspěvek od vonRichthofen »

teplota výfukových plynů bývá i 900-1000°C, jakou teplotu má turbo když je po ostré jízdě rozpálené do ruda nevím, ale olej hnaný přes turbo bude asi pěkně rozpálený a musí se chladit v chladiči oleje, tak by měl nějakou vyšší teplotu vydržet.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Teplota výfukových plynů 900-1000°C není ani u přeplňovaného benzinu. Natož u nafty. Kde žiješ, člověče???

Průměrná teplota výfukových plynů u naftového motoru se pohybuje do 400°C.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Také se mi to zdá nějak moc ty výfukové plyny.
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
vonRichthofen
Přispěvovatel
Příspěvky: 182
Registrován: 03 úno 2012, 22:07

Příspěvek od vonRichthofen »

http://www.autovyfuk.cz/index.php/vyfukovy-system-
http://www.cimbu.cz/index.php?page=faq& ... hip=&item= pokud si přečtete kapitolu 11. Proč mám po jízdě s větší zátěží motoru dochlazovat turbodmychadlo a jakým způsobem? tak zde cimbu uvádí teplotu 950°C.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pan Janda je veliký pohádkař, to se všeobecně ví. Ale když tomu věříš, ........
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2474
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

900st. Egt má kámoš co jezdí vrchy a tlačí 2 bar :D
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
rufus
Přispěvovatel
Příspěvky: 122
Registrován: 26 bře 2013, 10:05
Bydliště: Teufelsbrücke bei Neuschloss

Příspěvek od rufus »

...1048°C jízda do Mohelničáku,čtyři osoby včetně řidiče,plnicí tlak 2,4bar... berte s rezervou protože se jedná o upravený motor...
Lži,kraď ,podváděj a poslouchej heavy metal
Žij rychle,zemři mladej a nech po sobě tlustou mrtvolu
Chceš-li závodníkem býti, musíš čip od TDIFuna míti.
Jurský Park Motorsport feat. T.M.A.
Uživatelský avatar
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

tiguan 2.0TDI 208k/400Nm 880°C během prvních cca 3km na dálnici pod plným plynem. pak jsem radši ubral.

ale k tématu. řešíte 115°C ve vaně, ale kolik je teplota oleje při i normální jízdě na pístech nikoho z vás nezajímá. a olej to vydrží. ;)
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Uživatelský avatar
jirka cordoba GT TDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 617
Registrován: 16 úno 2006, 01:06
Bydliště: Roky

Příspěvek od jirka cordoba GT TDi »

na cordobě gt tdi při velké rychlosti po dálnici v létě i 132 stupnu na oleji což není ještě žádná tragedie
ta teplota výfukových plynů na S2 125kw čím víc se jelo tím klesala na cca 400-600 stupnů při určitých konstantních otáčkách jde dosáhnout i 900 ale né při plnej palbě to se paradoxně ochlazuje měřil jsem to pro zajímavost..
Krki
Přispěvovatel
Příspěvky: 70
Registrován: 24 říj 2012, 19:24
Bydliště: Brno

Příspěvek od Krki »

asi vše O.K., já letos na tom stejným autě, plně naloženej na dálnici v Turecku teplota oleje 136°C , mám to dokonce i vyfoceno.
Venku bylo 39°C, jel sem na tempomat 180 km/h, auto naložený až po vrch dětma a věcma na dovču, a před Ankarou jak sou ty dlouhý stoupání tak to lezlo tak vysoko..

Martin
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

u naftového motoru 400 možná jo ale u turbo naftového motoru x2 a více ;)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“