cukání motoru při dobržďování TDi
Moderátoři: šulda, Moderátoři
cukání motoru při dobržďování TDi
Mám Seat Toledo 1.9TDi/81Kw motor AHF...projevovalo se to jak se auto zahřálo na 90 stupňu a potom to začalo, při jemném dobržďování, kdy se auto skoro už zastavilo, tak to s autem zatřepalo. Ještě abych upřesnil co jsem dělal před tím než to začalo, tak jsem měl už před tím odpojený EGR ventil s ucpávkou, jak se řešilo na různých fórech jezdil jsem s tím skoro rok a v pohodě. Potom jsem udělal takovou větší opravu, výměna dvouhmoťáku+spojka+přítlačák+ložisko, výměna rozvodů a řemenů s kladkama, volnoběžky na alternátoru, výměna hyzdraulických zdvihátek. Ale co se potom nestalo, při první zkušebce po opravě, motor táhnul skvěle, ale při tom dobržďování to bylo šílené. Různě jsem zkoušel, jestli není špatně poloosa, odpojil jsem čidlo rychlosti na převodovce tak to začalo škubat i při mírném přídání plynu po přeřazení, tak jsem ho zapojil zpátky, tím to nebylo. Zkoušel jsem odpojit i čidlo teploty, tím také ne. No abych to ukončil. Měl jsem seřízené čerpadlo přesně na vrták a potom ještě podle TDi grafu a potom mi bylo řečeno, dej to zpátky na vrták a zapoj EGR ventil, přes váhu vzduchu šlo hodně vzduchu a motor (řídící jednotka se s tím asi neuměla poprat). Každopádně to bylo asi tím EGR, tím, že to fungovalo před tím, bylo asi tím, že ten starý špatný dvouhmoťák už ty rázy tak citlivě nepřenesl. Po té výměně mi někteří říkali, že je ten nový dvouhmoťák asi v čudu, ale nedávalo mi to smysl, když při volnoběhu se choval úplně tak jak nový dvouhmoťák má auto se ani nezahýbalo. Na některých fórech to vždy nakousli a nedokončili. Takže možná těm co to blbne a mají dvouhmotu dobrou, to může dělat špatně fungující EGR ventil, tak ho zkusit pročistit a rozhýbat, zkusit na vagu jestli ten průtok sedí, já na VAG304CZ pro starší vozy s kabelem KKL (motor-blok hodnot-kanál 003-položka2 a 3 by měly být skoro stejné (monžství nasávaného vzduchu požadované a skutečné)
Vývěva je na vačce, no to mě trochu zaráží, nic jsem s ni nedělal, kromě toho, že jsem na ní vyměnil těsnění, když tekla. Jinak když jsem zaktivoval ten EGR,tak se to o dost sklidnilo, ale už to zkouším delší dobu a pořád trochu cítím ty vibrace, už né tak jak před tím, ale malinko jo. Četl jsem pár článků, co měli podobný problém, ale nikde jsem se nedočetl, že by to někdo vyřešil. KAždopádně nechápu jak by to vývěva mohla ovlivňovat.
vyřešil jsem to zvýšením hodnoty volnoběžné dávky(snížením bohatosti směsi) a opravdu to pomohlo. Stačil mi VAG304CZ(koupené CD za 600,- před 2 roky) ... postup :VAG motor - login 12233 -přizpůsobení -kanál 01 ...volnoběžná dávka -zvyšoval jsem dávku v ... mg, až kam mně to pustilo myslím až kolem 6,9-7 mg a opravdu to funguje. Prostě to zjistíte, že to zkusíte dát do krajních poloh buď nejmenší hodnotu nebo největší ... 2,9 -7 mg a uvidíte jak se to bude chovat.Musí být zapojený EGR ventil, ten to taky dost ovlivňoval, i když při té max.dávce už tak ne, jen jsem odpojil nebo zapojil hadičku podtlaku, která k němu vedla, ale ten EGR ventil do toho motám jen proto, že jsem chtěl zkusit jestli to ovliVňuje, když jsem ho měl před tím odpojený. Jen aby vás to nemátlo, že když sice zvýšíte dávku v ... 4,4...4,5... 4,6 ...7 mg (základní nastavení 32768 ....snižujete číselnou řadu např.32750 .... 327000 ...prostě snižujete toto číslo a dochází k nárůstu hodnoty v ...mg) tak jak jsem se na jiných fórech dočetl, dojde k snížení bohatosti směsi a opačně. Dá se to dělat i s nastartovaným motorem, tak aspoň vidíte jak se ta hodnota hybe, můžete to projet a sledovat, případně to ladit a zkoušet, možná někomu bude stačit zvýšit dávka jen nepatrně. Je dobré mít auto zahřáté na 88-90 stupňů, ukáže VAG i budík, kdy se vám to projevovalo, jako mně a vypnout všechny spotřebiče, klima, světla, rádio-ovlivňuje dávku-seřizuji dávku u volnoběhu. Jinak můžete ještě vyzkoušet jestli vám dobře funguje přesuvník palivového čerpadla ... VAG motor-základní nastavení-kanál 4 (3,9 po 10sec 8,1 ... asi) hodnota myslím byla ve Voltech, je to funkce, že dobře chodí.
Tímto zásahem, mi ale začal blbě ukazovat palubní počítač, pro mně nelogicky zvýšenou průměrnou spotřebou. To se dá upravit, až vypozorujete o kolik se to liší v % oproti skutečnosti VAG přístrojová deska17-přizpůsobení10-kanál 03(korekce okamžité spotřeby) ... viz. jsem se dočetl z jiného vlákna ... zadá se od 85% do 115%, když chceš zadat o 5% méně dáš tam hodnotu 00095 (orig.je zadáno 00100), korekcí okamžité spotřeby se mění i ostatní hodnoty, protože se počítají s okamžité
Doufám, že to někomu pomůže, s kámošem jsme na tom opravdu strávili dost času zkoušení a čtení, jen se omlouvám za zpoždění, ale nechtěl jsem dělat ukvapený závěr jako minule ...
Tímto zásahem, mi ale začal blbě ukazovat palubní počítač, pro mně nelogicky zvýšenou průměrnou spotřebou. To se dá upravit, až vypozorujete o kolik se to liší v % oproti skutečnosti VAG přístrojová deska17-přizpůsobení10-kanál 03(korekce okamžité spotřeby) ... viz. jsem se dočetl z jiného vlákna ... zadá se od 85% do 115%, když chceš zadat o 5% méně dáš tam hodnotu 00095 (orig.je zadáno 00100), korekcí okamžité spotřeby se mění i ostatní hodnoty, protože se počítají s okamžité
Doufám, že to někomu pomůže, s kámošem jsme na tom opravdu strávili dost času zkoušení a čtení, jen se omlouvám za zpoždění, ale nechtěl jsem dělat ukvapený závěr jako minule ...