Prosba o radu 2 nádržovej systém
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Prosba o radu 2 nádržovej systém
Plánuju zástavbu dvounádržového systému na čistý RO a potřeboval bych radu jak to správně zapojit. Pročetl jsem posledních asi 13 stran a nenašel jsem všechny odpovědi.
Za prvé v čem je lepší šlusnout zpátečku? Nenapadá mě žadná výhoda, palivo se ze zpátečky musí zbytečně odvzdušňovat. Argument, že se zbytečně neztrácí teplo a nemusí se znova tolik nahřívat mi při použití výkonného deskového výměníku přijde slabej. Při zapojení zpátečky do nádrže bych viděl výhodu, že bude mít podávací čerpadlo snažší práci a v chladnějších měsících bude olej tekutější.
Za druhé, jak moc je vhodný surový řepkový olej jako palivo. Přednostně je v plánu kupovat olej v akci, ale mám moc žíznivé auto (12-15l) a nevím jestli ho takto dokážu ukrmit. A o surové řepce jsem někde četl že obsahuje moc fosforu.
Předem děkuju za ochotu.
Za prvé v čem je lepší šlusnout zpátečku? Nenapadá mě žadná výhoda, palivo se ze zpátečky musí zbytečně odvzdušňovat. Argument, že se zbytečně neztrácí teplo a nemusí se znova tolik nahřívat mi při použití výkonného deskového výměníku přijde slabej. Při zapojení zpátečky do nádrže bych viděl výhodu, že bude mít podávací čerpadlo snažší práci a v chladnějších měsících bude olej tekutější.
Za druhé, jak moc je vhodný surový řepkový olej jako palivo. Přednostně je v plánu kupovat olej v akci, ale mám moc žíznivé auto (12-15l) a nevím jestli ho takto dokážu ukrmit. A o surové řepce jsem někde četl že obsahuje moc fosforu.
Předem děkuju za ochotu.
Zpátečku je lepší šlusnout, protože se ti neztrácí teplo cestou do nádrže, ale olej jde znovu do výměníku už částečně teplý-výhoda u slabých výměníků. Pokud máš dostatečně výkonný výměník a dostaneš od nádrže až k němu dost friťáku i v zimě, tak to neřeš a nech zpátečku do nádrže. Ušetříš si tím i případné starosti se zavzdušňováním zpátečky na krátko. Nevím ale, jak moc se ti od ohřátého oleje ohřeje nádrž v zimě, protože olej cestou do nádrže zase dost vychladne.
A na surovou řepku jsem nikdy nejezdil, ale prý má hned po vylisování moc vody a nějak se to ještě upravuje a až pak jí stáčí do flašek a jde do krámu. Na tu z krámu je to OK. Kontroluj si olej v motoru, hlavně ze začátku, jestli ti nepřibývá, nebo v něm nejsou nějaké žmolky a tak a když tak včas vyměň.
Vyplatí se ti to jezdit na olej v akci? Oproti naftě to takový rozdíl není a akce bývají omezené počtem ks na nákup. Musíš se tak otočit vícekrát, nebo s sebou vzít někoho jiného a tyhle komplikace tě budou časem štvát, navíc ještě když máš takového žrouta. A všechno trvá dlouho-změř si schválně, za jak dlouho naplníš nádrž, když budeš ji budeš plnit litrovkama z krámu. Každý litr tak 20-30s, jestli máš nádrž na 60-70l, tak počítej že u toho budeš stát tak půl hodiny. Ze začátku 1-2x tě to bude bavit, ale brzo tě to bude neskutečně štvát, to mi věř! Nebylo by lepší jezdit na použitý friťák? I když už docela bývá problém ho dneska sehnat.
A na surovou řepku jsem nikdy nejezdil, ale prý má hned po vylisování moc vody a nějak se to ještě upravuje a až pak jí stáčí do flašek a jde do krámu. Na tu z krámu je to OK. Kontroluj si olej v motoru, hlavně ze začátku, jestli ti nepřibývá, nebo v něm nejsou nějaké žmolky a tak a když tak včas vyměň.
Vyplatí se ti to jezdit na olej v akci? Oproti naftě to takový rozdíl není a akce bývají omezené počtem ks na nákup. Musíš se tak otočit vícekrát, nebo s sebou vzít někoho jiného a tyhle komplikace tě budou časem štvát, navíc ještě když máš takového žrouta. A všechno trvá dlouho-změř si schválně, za jak dlouho naplníš nádrž, když budeš ji budeš plnit litrovkama z krámu. Každý litr tak 20-30s, jestli máš nádrž na 60-70l, tak počítej že u toho budeš stát tak půl hodiny. Ze začátku 1-2x tě to bude bavit, ale brzo tě to bude neskutečně štvát, to mi věř! Nebylo by lepší jezdit na použitý friťák? I když už docela bývá problém ho dneska sehnat.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Auto nebude na olej jezdit v zimě a ani po městě, abych předešel špatnému spalování oleje a jeho následného stírání pístními krouzky do mot. oleje. Takže zůstane plnohodnotně v provozu i nafta. Potřebuju zachovat u auta nějakou spolehlivost a navíc je to auto spíš na hraní, na ježdění po městě mám jiné.
Co se týče paliva tak oproti nejlevnější naftě v Praze je rozdíl olej v akci skoro 7kaček. A tu surovou řepku mi někdo nabízel asi za 14. Friťák do toho dávat nechci, není to auto kterého bych se plánoval jednou zbavit, naopak chci ho napořád. Z jiných alternativ mám taky trochu strach z důvodů velké karbonizace. Sice do motoru do sání běžně vstřikuju pro zvýšení výkonu vodu s mathanolem, takže vlastně permanentně dekarbonizuju, ale i tak jsem radši pro čistej RO. A tankování, asi bych ty litrovky přelejval do nějaké velké nádrže a pak je do auta tankoval přes čerpadlo.
Co se týče paliva tak oproti nejlevnější naftě v Praze je rozdíl olej v akci skoro 7kaček. A tu surovou řepku mi někdo nabízel asi za 14. Friťák do toho dávat nechci, není to auto kterého bych se plánoval jednou zbavit, naopak chci ho napořád. Z jiných alternativ mám taky trochu strach z důvodů velké karbonizace. Sice do motoru do sání běžně vstřikuju pro zvýšení výkonu vodu s mathanolem, takže vlastně permanentně dekarbonizuju, ale i tak jsem radši pro čistej RO. A tankování, asi bych ty litrovky přelejval do nějaké velké nádrže a pak je do auta tankoval přes čerpadlo.
Moc to nechápu, pokud bude auto jezdit na olej jen když bude teplo, tak nevyšlo by tě levnějc jezdit třeba 3olej : 1nafta a vysrat se na nějaký přestavování na dvounádrž? Já všech možnejch olejů vyjezdil neskutečný mraky, od flašek ze supermarketu kterých jsem odtud vozil vždycky minimálně 200 litrů když byly v akci, přes friťák po různý technický oleje, nejčastějc jetou hydrauliku ... a teď? Teď si budu kupovat 2.8 benzín bmw a jezdit tankovat na benzínku. Olejaření mě už mrdá a hlavně už tolik nejezdim. Je s tim sraní, nějak mě to za ty dva roky už nebaví. pepe276 má pravdu v tom, že tě to bude bavit jen ze začátku. Taky jsem to tak měl
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
Ten filtr jsi našel na Europeconu, ne? Podle mne je to jen předražené placebo. Ohánějí se tím, jak je to úžasné a keců kolem 3 řiti, ale nic hmatatelného, co by někde bylo vidět v denním provozu. Furt jen kecy, ale žádné konkrétní auto. To jsou takové záhadné stránky, kde se prezentujou jako úžasný borci a znalci, ale když se začneš pídit blíž, tak je to dle mého jen nafouklá bublina alá Horst Fuchs, kde se nějaká garážová firma s 5 lidma, která 2x vyměnila brzdové destičky na starém pianu, na netu se prezentuje, jako div ne generální dovozce a zástupce Mercedesu pro celou střední a východní Evropu.mr-tomas píše:Do auta se budou stejně dodělávat další dvě nádrže pro delší dojezd, takže to není žádná práce navíc.
Ještě přemejšlím o tom bypásovém filtru na mot. olej, používá to tu někdo?
Podle mého mají, netvrdím, že špatné, ale kurva drahé zboží, které se možná tak vyplatí kamionům s obrovským nájezdem a spotřebou, ale tobě, který projede za rok jen zlomek ceny, se to v životě nevrátí. Třeba tohle http://www.rostlinnyolej.cz/eshop/filtr ... l-h-detail za 120 tisíc mi přijde naprosto předražené. Možná tak za 20. Nebo filtrační patrona za 150 Kč na 0,5 mikronu. Používám 1 mikronové a stojí cca 30-35 Kč. Filtr v autě je stejně tak na 4-5 mikronů(u rotaček), takže 1 mikron je dostatečný.Udělal jsem si filtraci sám, která sice není z nerezu, jen obyč železo, smalt a barva a nedává 500 l za hodinu, ale 100-200 l určitě zvládne a stála mě cca do 5 tisíc a funguje perfektně. Možná se pletu a křivdím jim, ale zkrátka z nich mám takový zvláštní pocit, že prodávají pojistky, deky a nebo třeba zázračné nádobí a při jejich počtu do 5 zaměstnanců(dle Aresu), se mi to nějak moc nezdá...zkrátka všechno, na čem se dá vyvařit
Více o nich třeba tady https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-f ... typ=PLATNY
nebo tady http://www.rzp.cz/cgi-bin/aps_cacheWEB. ... HISTORIE=1
Edit: Dostalo mě třeba tohle http://www.rostlinnyolej.cz/faq/11-bypa ... 9Bna-oleje
800 tisíc na jednu výměnu motoráku, jen měnit filtry...no nevim, nevim. To se i PD s longlajfem může jít zahrabat A kde pro to mají nějaký důkaz? Papír a internet snesou asi všechno
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Já o tom bypasovém filtru přemejšlím jenom z důvodu pronikání RO do mot. oleje. Rozhodně nemám v úmyslu měnit předepsané lhúty na výměnu oleje. Olej prej stárne časem sám o sobě, takže víc jak rok ho v žádném autě nenechávám. Co se týče třeba Peveko ventilů, tak ty jsem nikde jinde levnějš nenašel. Oni ty věci spíš doprodávaj, to mi řekli po tel. rozhovoru, prý se doba posunula jinam a na RO se prej už moc nejezdí.