změna oleje-výplach

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Sunny
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 05 čer 2009, 23:32

změna oleje-výplach

Příspěvek od Sunny »

Ahoj lidi,potřeboval bych prosím poradit,mám Mondeo 2.5T ,výměna oleje co 20tkm Ford Formula 5w30,ale bylo údajně dost případu že díky tomutu oleje se spoustu motoru zadřelo(ucpalo kanálky)
Rád bych motoru dopřál něco víc a mám v plánu změnit značku oleje na Mobil a interval 10-12tkm.
Před výměnou na tento olej můžu nebo mám provést výplach motoru třeba tímto: http://www.bishopsoriginal.cz/?p=329 nebo nějakým jiným prápravkem??
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Proč? Zbytečné.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

nemyslím že by se motory zadřely kvůli oleji, spíš přešvihnuté výměny nebo výměny jednou za tři roky apod.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

A nebo striktní dodržování výměn, které výrobce nastavil nesmyslně (třeba Renault a jeho 30 tisíc, apod.).

Slyšel jsem, že třeba motory 1,5dCi od Renaultu umírají na klice a nejčastější příčinou toho prý je právě tento fakt.

Koupil jsem si auto s tímhle motorem ......... ;-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jo jenze beznym uzivatelum to nevysvetlis neustale trepou o tom jak to musi prece mit vyrobce odzkouseny a podobny kecy qby usetrili tacek za olej...nechapu...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Přesně vím, o čem mluvíš ;-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Mám to v živé paměti, teď jsem řešil 1.6TDCi, turbo podruhý KO, jenže, poprvé jsem dělal klasiku po dovozu kdy to nějakou dobu jezdilo a odešlo, takže vana, sítko,trubka, výplach, říkám přije´d na olej po 10tis., tak dojel asi po 22, tak znova výplach, napsal jsem mu na dekl řervenou barvičkou další výměna při XYkm, dojel asi po roce a na oleji 34tis.km, tak jsem nad ním zlomil hůl, udělal znovu výplach a olej, asi 3-4 měsíce to jezdilo a pak se turbo rozsypalo totálně, zlomená hřídel, kusy pajšlu turba napadaly odtokem do vany, lámal jsem si hlavu nad tím kde se tam vzaly kusy mosazných střepů atd.
Fap i výfuk plnej oleje no hnus, sral jsem se s tím týden...
jenže zase hořekoval co že jako s tím, tak jsem to absolovoval znovu včetně zafrézovávání vstřiků který asi foukly jak to laplo na olej...sice to jede ale ten motor se mě nelíbí, nemáto už bůhví jakej výkon ( jezdívalo to líp ), občas to začadí nabílo...ne nevím
Lidi pak nadávají co že si to koupili za krám ale že by chyba mohla být někde jinde si nepřipouští...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

V souvislosti s tím, že jsem si koupil 1,5dCi, mě napadá jedna věc: Slyšel jsem, že tyhle motory tu a tam lehnou na ojniční šály. Co, kdybych je preventivně vyměnil? Stojí cca pětikilo, což je pakatel (ve srovnání s lehlým motorem ani nemluvím). Při té příležitosti bych vyčistil sítko na pumpě a měl klidné spaní.
Nebo je to blbost?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

U 1.5 jsem to neslysel ale u 1.9 jo,parkrat jsme to menili,ty jejich zapusteny srouby v te hlinikove vane na torx jak do hodinek to je papu...
Blbost to neni,delas to pro sebe,minimalne to sitko bych udelal
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Má to najeto 110 tisíc, jede to jak vítr a lacino. Ale přecejen nikdy nevíš, jak to kdo servisoval.

Asi to udělám. Při výměně oleje - to bude ve sto dvaceti. Pak olej po patnácti - jejich třicet mě fakt dostává do varu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Sunny
Sběrač informací
Příspěvky: 33
Registrován: 05 čer 2009, 23:32

Příspěvek od Sunny »

Ford Formula je vlastně Castrol,což jsem se dočetl že moc kvalitní olej není a bojím se co napáchál v motoru při těch 20t intervalech,údajně když ted budu lít Mobil tak může uvolnit nejaké svinstvo po tom Castrolu a ucpat nějaké kanálky a tím zadřit.Tak bych chtěl právě před tou výměnou nalít nějaký přípravek který by mi to rozpustil ve starém oleji,vylil vyměnil filtr a dal mobil.Prý to umí pěkně vše rozpustit ten Bishop tak jen,jestli nemá s tím někdo zkušenosti,nebo ten BG??
A jaký by jste zvolili olej?? 5w30 nebo 5w40??
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

já myslím že to moc dramatizuješ, ono moc informací je někdy horší než míň..
prostě vyměň olej a zkra´t si interval na 15tis.
na výplach používáme Liquy-Moly, Tech 2000, naftu... ;)
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“