to Huml: To ze je olej 10W-40 (celorocny olej) neznamena za znici motor. To je viskozita oleja ktora ti o vykonnosti daneho oleja nehovori dokopy nic. Su to iba vseobecne parametre. Prve cislo W (winter) je zimne cislo ktore udava medznu cerpatelnost oleja t.j. v pripade cisla 10W nejakych -25C teda pri tejto teplote bude olej este dostatocne viskozny ( v tomto pripade riedky) nato aby si ho potiahlo olejove cerpadlo pri studenom starte motora a mazalo motor. Druhe cislo je letne cislo ktore udava kineticku viskozitu pri 100C (teda prevadzkovej teplote motora). Cize zhrnute v kocke je to rozsah pracovnej teploty oleja pri ktorej ti vyrobca garantuje stabilne chemicko-fyzikalne vlastnosti oleja. Ale napisat ze olejom 10W-40 si nicis motor je silna kava.
Vyrobca motora predpisuje pevne iba vykonnostnu specifikaciu oleja (normu) pre dany typ motora, ale viskozitu urcuje uz podla trhu resp. klimatickeho pasma kde bude dany motor prevadzkovany. Vzhladom k tomu ake teple su posledne zimy u nas (vynimkou je snad iba tato zima) tak u nas staci olej aj 15W-40 a vzhladom k stale horucejsim letam nieje vylucene, ze o niekolko rokov presedlame napr. na 20W-50
Zadalsie niektore oleje su koly specifickej vykonnostnej norme velmi drahe na vyrobu a preto ich nie vzdy vyrobca dodava v roznych vyskozitach. Napr. olej s normou VW505.01 (pumpacovy) sa dnes standardne dodava iba vo viskozite 5W-40. Kedysi ho tusimze Valvoline robilo aj v 10W-40, ale uz som ho dlho nevidel takze ho asi prestali robit. Olej s vykonnostnou normou VW507.00 (pre TDI s DPF) sa standartne dodava vo viskozite 5W-30.
Potom do hry vstupuju este specificke vlastnosti maziv, ktore su zavisle od danych prevadzkovych podmienok danej oblasti (zlozenie paliva, vlhkost vzduchu a pod.). Polopate povedane iny kraj iny mrav. Ked som jazdil na Ukrajinsku naftu, tak som daval aj Ukrajinsky olej.
jasné rozpoznání oleje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Re: jasné rozpoznání oleje
Mozes byt kludny. Mas zarucene ze olej na syntetyckej baze dnes uz na trhu nezozenies. Technologie frakcie ropy pokrocila milovymi krokmi a pouzitim tzv. zlateho rezu sa da ziskat mineralny olej skupiny III. teda vyseparovat velmi kvalitny zakladovy olej ktory ma priblizne rovnake vlastnosti ako olej zyskavany syntezou z plynneho etylenu. Cize vsetky oleje su mineralne oleje. Vyrobca by mal udat, ze sa jedna o mineralny olej skupiny III. ale je marketingovo drazdivejsie napisat ze sa jedna o sysnteticky olej aj ked to nieje pravda. Tie drahsie oleje aspon maju napisany podiel syntetickej zlozky x%MatesOchoz píše:Dobrý den
existuje jané rozpoznání oleje, jestli jde o olej na syntetické bázi, nebo o olej základní s aditivami?
myslím jasné u oleje 10W-40.
Některé firmy u něho píší, že jde o systetickou bázi, (Total Rubia) jiní použijí základní olej a naplní ho aditivami a označí 10W-40.
Jeden dovozce mi řekl, že ty levné za 40,--100,- Kč by vůbec nekupoval i když mají psané třeba 505.00 atp, že i některé značkové oleje jsou na prd, a že ty které to přímo uvádí, že ty nelžou.
Dřív jsem do všeho lil 5W-30, 5W-40, jnže jsem přišel o levný zdroj (kamarád kupoval tisíce litrů oleje a měl je za babku)
existuje nějaká jiná finta jak zjisit, že jde o olej na systetické bázi nebo o olej základní?
je třeba nějaká norma, která to spolehlivě odliší?
prostě si nechci za své peníze koupit shit. Vím jak to v EU chodí, kdy má dovozce právo si na svůj olej napsat nejlepší olej v galaxii (a přitom to bude přefiltrovaný Vegetol ze závodní kuchyně)
děkuji
je mi jedno co si kdo do auta nalije, napsal jsem to ve vztahu třeba k té Vectře nebo Mazdě, do těch bych 10W 40 nedal, zvlášť, když to má třeba DPF, nový motory jsou stavěný na 5W 30 a trendy směřujou k tomu, že oleje budou ještě řidší a ne hustší, nově by měly být oleje pro VW 0W 20, ty auta jsou na stavěný, pořád se tady řeší longlife, jak je to pro motor špatný, servisujeme spoustu aut co jezdí na LL, žádný problémy s vačkama nebo s něčím jiným neřešíme, spousta těch aut má i ke 400000km , výměny po 10000km je akorát vyhazování peněz z okna, mě přijde, že tady snad všichni žijou v roce 2000 kdy vrcholem technologie byla O1 a už ani do té bych si tehdá nenalil 10W 40
tohle už bude asi hodně dobrý a kvalitní olej že ?
http://www.eneos.cz/sustina-oleje-c16/e ... 0w50-i124/
http://www.eneos.cz/sustina-oleje-c16/e ... 0w50-i124/