Mě tady mate to, že motor od nova najede třeba i 200 000km a NAJEDNOU se utrhne ojnice, rozšmelcuje vše okolo a je to hlavně u jednoho typu motoru. Vadné šrouby? Ano, dejme tomu, ale proč neodešly během záruky, kdy má motor největší kompresi a ojnice je nejvíce zatížená? Pokud by byly překaleny, nebo přetaženy , těžko bude únavový lom čekat tak dlouho, snad změna nenastane až po mnohaletém působení tepla. a zrovna u TDi , kde je uvnitř vlastně "pořád zima"? Anebo kdyby byl malý moment utažení, proč ne dřív? Samozřejmě možné to je, ale dokud se prasklý šroub nepodrobí analýze, tak se nic nezjistí. A ostuda koncernu je, že je to přece NORMÁLNÍ a nic se s tím nedělá..A mám zato, že koncern je za zenitem, průser na průser a je to vidět iv bazarech...Škoda, že naši manageři ve škodovce nenabídli koncernovým šéfům, že si vytvoříme pořádný diesel u nás, naši mladí by to možná dokázali , anebo jít cestou kooperace a do našich škodovek montovat např. Fiata 2.0 Multijet, kterého když namontovaly do Fiatu Freemont /brácha Dodge Journey/ místo 2.0 CRD, což je zakletý 2.0 TDI-PD 16V, 103 KW, tak PROBLÉMY S DIESELY v tomto modelu sestoupily takřka k nule..
P.S. ale samozřejmě jsou to vše jen úvahy a ne odborné debaty, aspoň z mé strany..

nepropadat panice...