nastavení turba Garrett

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
petr_w203
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 12 čer 2017, 19:14
Bydliště: Svatý Štěpán

nastavení turba Garrett

Příspěvek od petr_w203 »

Ahoj, poslední dobou jsem se začal(bohužel nuceně) zajímat o problematiku časování a nastavení geometrie turba. Můj problém začal výměnou nového středu na mém Garretu 711 006-5003 S , kde sice zabíralo, ale bylo velmi hlučné. Po rozebrání a vyčištění turba jsem nastavil lopatky na krajní mez a dotáhl aretační šroub lehce po páčku ovládání. Po první jízdě se ukazalo, že turbo jde pozdě, až od 2500ot s tím, že záběr doprovází škubnutí a černý dým za autem a při cca 1500ot se projevuje semtam nepřijemné škubnutí.

Může mi prosím někdo vysvětlit význam toho dorazového šroubku ? někde jsem tady četl, že když povolím, tak by měl záběr turba přijít dřive ?!
Bohužel, ja už nemám kam povolit,jelikož lopatky jsou nadoraz. díky za postřehy a rady .Petr
Uživatelský avatar
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Ten šroubek je dorazový = výchozí nastavení lopatek. Je to lehce otevřené,ale zase né moc. Ono to není sranda naladit. Běžně se to dělá při opravě turba a pak se na to už nechytá. Zhoršit náběh dokáže klidně i půl otáčky toho šroubku. Tím, že jsi to povolil nadoraz, jsi ty lopatky skoro zavřel a proto to škube a nejede..Pokusil bych lopatky otevřít a potom třeba po půl otáčkách ubírat... kde to pojede nejlépe, tam to nech.. Nikdy jsem nebyl zastáncem "koupím nový střed za pár korun a přehodím si to sám" ..možná,kdyby jsis připlatil a nechal si turbo opravit profesionálně, tak už v klidu jezdíš. To jsi ale asi slyšet nechtěl.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

"V" regulacia nie je sranda....

ak je k tomu pristup a mozes spravit 10-20 testovacich jazd kde budes po 1/4 otacky nastavovat turbo tak sa to da +- aj doma.

ak nie tak www.turbosport.cz velmi dobre skusenosti s nastavovanim dorazoveho srobika. Maju stolicu s dynamickym meranim tlaku..nie len protitlak lopatiek!
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Odpovědět

Zpět na „Ostatní technika bez rozlišení značky“