Po výměně 5 koleček za GTZ šla spotřeba nahoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Možná ti to jen špatně počítá km, ve skutečnosti máš třeba najeto víc když ti tacho ukazuje nesmysly.
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
to sice ano, ale zatížení je stejně důležité, jako otáčky, protože co nejmenší zatížení = nejmenší spotřebatechi píše:Důkaz místo slibů.
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=45
Tedy vpodstatě menší otáčky = lepší spotřeba. Jenže to se bavíme o odladěném seriovém motoru, ne o motoru na kterém je namontováno milion věcí, které na tak malý motor nesedí a dělají stím bůh ví co.
I ve světě motorů to tenkrát zkoušeli a spotřeba jim fakt klesla, proto 1.6 tdi má ten převod origo. Že to někomu žere s delšími převody víc může být jedině stylem jízdy, málo dálnice. Ale i tak je víc ohlasů na snížení spotřeby než zvýšení.
Hospodské tvrzení "že motor musí více zabrat" je taky pěkná perla. Motor musí zabírat pořád stejně, jen na menší otáčky potřebuje více víc N.m, toho docílí větší dávkou paliva na jednu otáčku, jenže těch otáček je zase méně = menší vnitřní tření v motoru a o tom to celé je.

Btw. 1.6TDI ten dlouhý převod pětky sice má, ale zároveň má kratší stálý převod.

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
1.6TDI má převodovku zhruba stejně dlouhou jako když se dá do staré Octavie převodovka z Fabie EWT, takže pětka je dlouhá jako 6q u ASZ třeba...Zapomeň na spekulace se zatížením a otáčkama, ten graf mluví jasně.
Jinak zatížení asi moc neovlivníš, když chceš jet danou rychlostí, výkonu to sežere pořád stejně.
Jinak zatížení asi moc neovlivníš, když chceš jet danou rychlostí, výkonu to sežere pořád stejně.

Menší otáčky znamenají menší ztrátový výkon, takže teoreticky to má méně žrát, ale výkon na kolech je pro udržení rychlosti potřeba stále stejný, takže s těžším převodem musí motor produkovat více výkonu a potom záleží jak moc se mění účinnost motoru v závislosti na jeho zatížení - mírnou úsporu na otáčkách může přebít neefektivita při větším zatížení, je to motor od motoru jiné - třeba můj 20d je efektivnější při větším zatížení, 1,4 tdi zase naopak. Navíc další faktor je, jestli se na ty těžké převody pak nechá jezdit.
AMF; M47/T2
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
techi, zopakuj si základy fyziky. Grafy jsou pěkný, ale jsou v g/kW, což udává měrnou spotřebu, ale nás zajímá absolutní spotřeba v l/100km. Takové grafy tě zajímají, když máš motor, který jezdí hodně zatížený, nebo při konstantních otáčkách a zatížení (nákladní auta, pracovní stroje, kogenerační jednotky apod.).
Taky z těch grafů logicky vyplívá, že když dáš těžší převod - snížíš otáčky, takže potřebuješ více výkonu, aby jsi zachoval stejný točivý moment. Sice, když se dobře trefíš do otáček s nízkou měrnou spotřebou, tak budeš spotřebovávat málo gramů paliva na jeden kW, ale na druhou stranu těch kW potřebuješ více, takže ve finále to bude v součtu třeba i nastejno, jako s lehčím převodem, nebo ještě horší.
Taky z těch grafů logicky vyplívá, že když dáš těžší převod - snížíš otáčky, takže potřebuješ více výkonu, aby jsi zachoval stejný točivý moment. Sice, když se dobře trefíš do otáček s nízkou měrnou spotřebou, tak budeš spotřebovávat málo gramů paliva na jeden kW, ale na druhou stranu těch kW potřebuješ více, takže ve finále to bude v součtu třeba i nastejno, jako s lehčím převodem, nebo ještě horší.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Promiň, ale píšeš úplní nesmysly. Nemáš ani jasno co jsou kW a N.m. Pokud vím, řešíme spotřebu na dálnici, tam se jede +- pořád stejně a z motoru je v tu chvíli "stabilák", režimy akcelerace a decelerace jsou hodně potlačený. V tu chvíli můžeš vycházet právě z toho grafu.
A po milionté první, výkon potřebný na udržení auta v dané rychlosti se logikou pomocné školy samozřejmě nemění. Jen ho motor bude dávat při nižších otáčkách = tedy při více N.m.
A po milionté první, výkon potřebný na udržení auta v dané rychlosti se logikou pomocné školy samozřejmě nemění. Jen ho motor bude dávat při nižších otáčkách = tedy při více N.m.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Foukne vítr a potřebný výkon k udržení rychlosti se nemění? Nevím, nejsem znalec fyziky ale tvoje tvrzení o stabiláku by platilo kdyby se jízdní odpory neměnily, ale i dálnice má kopce neee?
Škoda Superb Combi 2010, 2.0 TDI CFGB, 4x4, POWERED BY MOTORPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Octavia Combi 2007, 2.0 TDI BKD, GT1749VB, POWERED BY DRAGPOWER
EX Škoda Fabia Combi 2005, 1.9 TDI ATD, GT1749VA, POWERED BY DRAGPOWER
Pleteš hrušky s jabkama.techi píše:¨favo píše:Vnitřní tření v motoru je pořád stejný. Je daný materiály co se o sebe třou, s tím odstupňování převodovky nemá nic společného.
A pokud máš pocit že motor s delším převodem nemá víc práce tak si zkus na kole vyjet kopec ne nejlehčí převod a potom o jeden přeřaď níž a zkus to znovu. U motorů a převodovky to není jinačí a to do hospody nechodím.
Já ti dám taky radu. Najdi si motor startovaný klikou a toč sním 10x do minuty a pak třeba 50x za minutu, u čeho asi budeš víc zadýchaný ?
Fakt si prostuduj ty grafy v odkazu, jestli nejsi úplně mimo, snad ti to dojde.
To co funguje na papíře nemusí nutně fungovat v reálu.
Možná by stačilo připomenout, že snížením otáček motoru, snížíš i jeho výkon.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Funguje to i v reálu, jen se podívej na jaké otáčky dnes jezdí moderní kamiony, ale i dražší auta se spoustou stupňů točí při 130km/h i pod 2tis ot. Nevím proč pořád řešíte jak se mění výkon, je to úplně jedno.
Auta v době 1 okty byly konstruované aby na nejvyšší kvalt jeli maximálkou, pět kvaltů a hotovo. Dnes je to jinak, kvůli snižovaní emisí CO2, které jsou přímo úměrné spotřebě...
turbo kamna power: Jen se vztekáš, radši si douč základy fyziky a co je točivý moment a výkon. Očividně ani neumíš číst v úplné charakteristice motoru. Je smutné, že tak zkušený tuner v tom má zmatek.
Auta v době 1 okty byly konstruované aby na nejvyšší kvalt jeli maximálkou, pět kvaltů a hotovo. Dnes je to jinak, kvůli snižovaní emisí CO2, které jsou přímo úměrné spotřebě...
turbo kamna power: Jen se vztekáš, radši si douč základy fyziky a co je točivý moment a výkon. Očividně ani neumíš číst v úplné charakteristice motoru. Je smutné, že tak zkušený tuner v tom má zmatek.
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5076
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Pro techi:
Podívej se na graf motoru,kde máš při jedněch otáčkách tento výkon a tento krouťák a v jiných,menších( úprava převodovky) máš úplně jiné hodnoty. A tam to samozdřejmě nemůže jet stejně při stejné spotřebě.
Až budeš mít při všech otáčkách stejný výkon a stejný krouťák,pak nepotřebuješ vůbec převodovku.
Opravdu si opraš fyziku.
Podívej se na graf motoru,kde máš při jedněch otáčkách tento výkon a tento krouťák a v jiných,menších( úprava převodovky) máš úplně jiné hodnoty. A tam to samozdřejmě nemůže jet stejně při stejné spotřebě.
Až budeš mít při všech otáčkách stejný výkon a stejný krouťák,pak nepotřebuješ vůbec převodovku.
Opravdu si opraš fyziku.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Trochu OT ale stále k věci, názor od Mahle ...
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/sp ... -predejit/
Nepřetěžovat downsizovaný motor v nízkých otáčkách, prostě mu „nešlapat na krk”, když se sotva probouzí k životu turbo. I když se také v těchto momentech dokáže motor chovat uživatelsky příjemně, činí tak na úkor své životnosti. Jak jsme již dříve zmiňovali, chcete-li zrychlovat, nebuďte líní a podřaďte o jednu, dvě rychlosti níže. U turba stačí „zdravé střední otáčky” a všechno rázem běží perfektně - v nějakých 3 tisících otáčkách LSPI opravdu nehrozí.
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/sp ... -predejit/
Nepřetěžovat downsizovaný motor v nízkých otáčkách, prostě mu „nešlapat na krk”, když se sotva probouzí k životu turbo. I když se také v těchto momentech dokáže motor chovat uživatelsky příjemně, činí tak na úkor své životnosti. Jak jsme již dříve zmiňovali, chcete-li zrychlovat, nebuďte líní a podřaďte o jednu, dvě rychlosti níže. U turba stačí „zdravé střední otáčky” a všechno rázem běží perfektně - v nějakých 3 tisících otáčkách LSPI opravdu nehrozí.