Zvýšení výkonu Škoda Octavia 1

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
CzechJura
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 09 črc 2017, 18:44
Odpovědi: 0

Zvýšení výkonu Škoda Octavia 1

Příspěvek od CzechJura »

Zdravím,

na fóru jsem úplný laik, tak se předem omlouvám adminovi, pokud vytvářím duplicitní téma.

Nějakou dobu vlastním Škodu Octavia 1 1.9 TDI 66kW před faceliftem. Typ motoru AGR, rok výroby 1998.

Její výkon mi ale nestačí a chtěl bych víc. Chci se zeptat, jaké úpravy byste mi do začátku doporučili. Spousta lidí mi radí chip, tak bych se chtěl zeptat, kdo dělá kvalitní chipy a zda mi neodejde motor.

Měl bych se zmínit, že mám nějaký problém s tlačením turba. Zabírá od 2200 ot, ale pořádně začne tlačit od 3000. Nedávno jsem nechal zaslepit EGR ventil, jinak motor je v původním stavu.

Mé představy o dosažení výkonu jsou alespoň 81/96 kW.

Díky za rady :)
Uživatelský avatar
marena tdi
Aktivista
Příspěvky: 3597
Registrován: 02 dub 2009, 09:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od marena tdi »

Nejdříve udělej údržbu a poradny servis . Pak uvažuj nad navýšením výkonu . Ber pouze kvalitní a osvědčené firmy . Protože kvalitní upravce = dobra volba do budoucna .
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
CzechJura
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 09 črc 2017, 18:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od CzechJura »

Auto je každý rok servisované.

Jaké byste tedy volil kroky pro zvýšení výkonu?
peter l
Přispěvovatel
Příspěvky: 316
Registrován: 17 úno 2013, 15:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od peter l »

Ak je to AGR tak trysky 764 a potom chip..100-105kw a jazdis.....dalej uz moc ide do peniaz..viem ocom pisem
A4 B6 Avant Sline AVF-hybrid gtb1756v,fmic 550x140,egr/off, kat/on-soft 227ps 461 nm
A4 B6 Avant Quattro AVF,-Gtd2060vz,Wzt 100%,dbilas 280,porting hlavy,sachs race+kevlar,FMIC 55/60mm,vyf.63mm-soft 290ps 540nm
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4580
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Tak nějak, navíc Okta 66kW má vzadu bubny... a co jede musí i brzdit, že?
GIV Variant TDi ???kW
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

Slavkov píše:Tak nějak, navíc Okta 66kW má vzadu bubny... a co jede musí i brzdit, že?
souhlasím....ale myslim ze zas tak velkej výkon mít nebude aby musel zesilovat brzdy.... ;)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

CzechJura: Mas to nejak podlozene,ze turbo tlaci pozde?Logem za jizdy?
Me tlacilo taky az od 2200 pozadavek,dal jsem fungl nove turbo a tlaci od 1900 pozadavek,prakticky zmizela "turbodira".Stare melo velkou radialni i axialni vuli..Nad chipem uvazuju taky,na 80 kw by mi stacilo..66 tce trva nez se rozhoupe..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
peter l
Přispěvovatel
Příspěvky: 316
Registrován: 17 úno 2013, 15:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od peter l »

NOVON píše:CzechJura: Mas to nejak podlozene,ze turbo tlaci pozde?Logem za jizdy?
Me tlacilo taky az od 2200 pozadavek,dal jsem fungl nove turbo a tlaci od 1900 pozadavek,prakticky zmizela "turbodira".Stare melo velkou radialni i axialni vuli..Nad chipem uvazuju taky,na 80 kw by mi stacilo..66 tce trva nez se rozhoupe..
Ma AGR cize obtok a tam nic nepodladas lebo nema natacajuce lopatky...
A4 B6 Avant Sline AVF-hybrid gtb1756v,fmic 550x140,egr/off, kat/on-soft 227ps 461 nm
A4 B6 Avant Quattro AVF,-Gtd2060vz,Wzt 100%,dbilas 280,porting hlavy,sachs race+kevlar,FMIC 55/60mm,vyf.63mm-soft 290ps 540nm
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

peter l píše:
NOVON píše:CzechJura: Mas to nejak podlozene,ze turbo tlaci pozde?Logem za jizdy?
Me tlacilo taky az od 2200 pozadavek,dal jsem fungl nove turbo a tlaci od 1900 pozadavek,prakticky zmizela "turbodira".Stare melo velkou radialni i axialni vuli..Nad chipem uvazuju taky,na 80 kw by mi stacilo..66 tce trva nez se rozhoupe..
Ma AGR cize obtok a tam nic nepodladas lebo nema natacajuce lopatky...
To ja vim,taky mam AGR motor.. :-)
Myslel jsem to tak,jestli ma udelany log turba,kdyz pise,ze mu pozde tlaci turbo.
Chapes?
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Vedo125
Přispěvovatel
Příspěvky: 68
Registrován: 10 úno 2016, 17:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzenský kraj

Příspěvek od Vedo125 »

Mne vyšlo u agr bezmála tich 45koni navrch na 40tis 😅 Se zvýšením výkonu jde hlavne o poradnej servis bez toho to nejde. Takze novy trysky kvalita Fratelli Bosio, repas Turba u dost kvalitniho servisu, egr pryc, vycistit sani a vedení vcetne intercooleru a udelat mu aspon chlazeni do podbehu, novy podtlaky hadicky kdyz uz, poradne vse zkontrolovat pres VAG a pak tam teprve udelat soft u kvalitniho upravce a pak se zjisti ze to spojka uz taky nemusí zvládat 😅 Jinak se zvýšeným vykonem pak se jezdi s autem tak trosku jinak, tak prijde rada na lepsi brzdy, tlumice atd... A hlavne byt k motoru ohleduplnejsi, vic roste napriklad teplota oleje pri plnym využívání výkonu oproti serii, Takze na to pozor..
Octavia II TDi RS CEGA
Leon FR TDi ARL
Octavia I TDi AHL - EX
Octavia I AGU EnginePower 1.8T K03s/Saab injector/fmic - EX
Passat B6 TDi BXE - EX
Golf IV TDi AGR MoraviaTuning FB sprint 502 - EX
Octavia I 1.6 AKL - EX
Shadow065
Sběrač informací
Příspěvky: 46
Registrován: 07 úno 2017, 13:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Rimavská Sobota

Příspěvek od Shadow065 »

vstreky 764 + chip a si niekde okolo 100Kw
chip = cca 80Kw (podľa stavu auta)

ale asi by som najprv dal dokopy to turbo keď ti aj tak šaškuje
O1 99', 1.9 TDI 66 kW AGR + Chip Profituning, EGR OFF, Eibach Pro Kit, 17" Spider
Mercedes 94' W202 C180 90Kw Sport
Kymco Dink 125 07', 150ccm Naraku Kit
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

na AGR bych dal jen trysky a soft a nic víc bych neřešil....
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Uživatelský avatar
DIESELPOWER office
uživatel
Příspěvky: 675
Registrován: 18 říj 2012, 20:23
Odpovědi: 0
Bydliště: office
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu Škoda Octavia 1

Příspěvek od DIESELPOWER office »

CzechJura píše:Zdravím,

na fóru jsem úplný laik, tak se předem omlouvám adminovi, pokud vytvářím duplicitní téma.

Nějakou dobu vlastním Škodu Octavia 1 1.9 TDI 66kW před faceliftem. Typ motoru AGR, rok výroby 1998.

Její výkon mi ale nestačí a chtěl bych víc. Chci se zeptat, jaké úpravy byste mi do začátku doporučili. Spousta lidí mi radí chip, tak bych se chtěl zeptat, kdo dělá kvalitní chipy a zda mi neodejde motor.

Měl bych se zmínit, že mám nějaký problém s tlačením turba. Zabírá od 2200 ot, ale pořádně začne tlačit od 3000. Nedávno jsem nechal zaslepit EGR ventil, jinak motor je v původním stavu.

Mé představy o dosažení výkonu jsou alespoň 81/96 kW.

Díky za rady :)
Doporučuji začít důkladnou diagnostikou a poté případně adekvátním nutným servisem - tím je myšleno i výměnou trysek ve vstřikovačích. Pro AGR jsou nejvhodnější FB Sprint520, popř. Sprint502. Nejčastěji realizovaná úprava pro AGR je kombinace trysek a optimalizace ECU: http://www.dp-race.com/shop/skoda-cs/oc ... -stage-ii/
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“