Čištění LPG vstřikovačů

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Odpovědi: 0

Čištění LPG vstřikovačů

Příspěvek od blacklight »

Nenašel by se tady někdo, kdo se už někdy vrtal v LPG?

Mám zalepené vstřikovače - při přepnutí na LPG po ranním startu (čím nižší teplota tím horší) motor buď zhasne nebo začnou vynechávat válce. Když je tepleji, tak se to po 30 sekundách rozjede, když je chladno tak to vzdám. Za tepla už pak není problém.

Plynař vyměnil filtry, vyčistil ventil na reduktoru, ale do vstřikovačů jen stříkal sprej a namontoval je zpět - což nepovažuji za dostatečné. Z mého pohledu bude asi potřeba ultrazvuk, nebo to v něčem vykoupat.

Dotazy:
- LPG vstřikovače jsou také na 12V je to tak?
(pak bych mohl vstřikovačem hýbat stejně jako benzínovým)

- nepřetížím elektromagnet vstřikovače, když ho ponořím do tekutiny?
(běžně to pracuje s plynem, tak nevím jestli mu neublížím když ho budu nutit pumpovat kapalinu)

- je uvnitř nějaké těsnění nebo něco, co by zničil technický benzín a VIF?
(LPG je ropný produkt a ten mazut co je uvnitř je nějaký ropný olej, takže benzín by si s tím měl poradit, jen nevím jestli tam něco nezničím).

P.S.
Ano.. vím.. lezu do něčeho, kde nemám co dělat.

S LPG jsem to historicky vymyslel tak blbě, že mám plynaře 60km daleko a ten má pracovní dobu stejnou jako já. To LPG auto denně jezdí. Pokud mu to chci nechat na servis, tak tam jedu den předem, musím mít dalšího člověka s dalším autem a ještě musím řešit náhradu za auto co je na servise LPG. Pro vyzvednutí buď musím utéct z práce dřív, někoho vzít kdo bude řídit pak to druhé auto atd. (kdo myslí že s LPG je na 50% nákladech, tak se plete :-) , ale při horších časech se i 30% úspora počítá).
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3820
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Tak co vím tak nej řešení bylo ty vstřiky repasovat. Oni je rozebrali, čistili, vyměnili v nich nějaké vnitřnosti a pak na stolici nějak nastavili. Nějaké čištění v ultrazvuku nám kdysi zkoušeli, nicméně to pak stejně dobré nebylo a zkončilo to tou repasí. No taky tu byl jeden co bez auta nevydržel. Vstřiky se vymontovaly a než je plynaři opravili to jezdilo na BA.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od blacklight »

Plynař říkal že to vyčistí, ale teď má měsíc dovolenou.
Před asi 1000km to vygradovalo a provoz na LPG končil ve stavu, kdy auto po přepnutí zdechlo a nejelo vůbec.

On to vyčistil, ale jen tak z lehka (neměl na to čas). Říkal že to mám nějak přežít a pak to vyčistí pořádně. Jenže mě se nechce rozjíždět zase tu mega logistiku s převozem auta na servis.

Z mého pohledu se uvnitř vstřikovače zalepí mazutem ta pohyblivá část, která otevírá průtok plynu.

Kdyby to bylo o tom, že vstřik do něčeho namočím, elektricky 12Volty s ním zahýbu, ať se rozpustí ten mazut, tak si to vyřeším sám.
Když mi ale někdo řekne, že čištění je mega náročné, mega složité a používá se speciální kapalina s kosmickým prachem, tak to nechám být.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od A6TDI »

Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od blacklight »

A6TDI - díky za "nakopnutí"

Přímo na LPG je toto:
https://www.youtube.com/watch?v=dInaKPKr9_w

Byl bych asi trochu klidnější, kdyby mi někdo napsal "ANO je to na 12V, použij benzín nebo líh - 10x jsem to dělal a nikdy jsem nic nepokazil".
:-) :-)

Když mi to nikdo nenapíše, tak Vám pak napíšu já jestli jsem to posral nebo ne :-) . Ještě den dva počkám, jestli se někdo nenajde :-).
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od A6TDI »

Pro klid duše si změř koilk ti tam jde voltů abys ten solenoid neodpálil ..
"Zvonek " je jasnej :D
A použí radši čistič jako tam má ten kluk.
O poškození benzínem nebo snad lihem se neboj ;)
:)
Osobně bych to ještě pokřížil s nějakym kompresorem at je to cajk.

No a ozvy se jak to dupe.
ondra.p
Přispěvovatel
Příspěvky: 339
Registrován: 06 zář 2015, 10:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od ondra.p »

Ja jsem mel kdysi lpg Magic a nove vstriky vysli vymenym zpusobem na par kacek.
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

blacklight: Co tam mas za znacku lpg? Dal bych nove nebo repasovane vstrikovace.Nejake cisteni..no nevim..nekdy vyjde nekdy ne.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od blacklight »

Celé LPG je LOVATO.
Vstřiky vypadají takhle:
http://nagaz24.pl/uploaded/product/mini3_4739_4.jpg
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
trafic
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 02 bře 2014, 17:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Dc

Příspěvek od trafic »

ono taky záleží na tom kde tankuješ plyn. Vím že polský plyn stojí za starou ....

Máme doma scenica na plyn,má najeto něco kolem 100tis na plyn a vstřiky originál . Je to zařízení Lovtec Magic II.Celkově má najeto přes 300tis a funguje

Jak vypadá filtr plynovej?když máš zalepený vstřiky tak jak vypadá filtr? Vždyť ten filtr je jemňoučký... Já když jsem to rozdělal,tak v něm bylo trochu prachu a takový malinkatý krystalky něčeho...po 70tis km.
Renault Trafic 2.5 Dci 99kw
Twingo 1.2
ex:Espace 2.0 16V LPG
ex:Scenic 1.6 16V LPG
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

Zkusil bych vyndat smotnej solenoid a vykoupat v něčem přiměřeně agresivním.
http://nagaz24.pl/lovato-kp-injector,s,5145,p,en.html
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

trafic: Jo kvalita plynu je rozhodujici,polsky nic moc cisteny od olefinu.Vedi to i sami polaci,tak si nekteri davaji 2 filtry plynne faze za sebe :-)
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od blacklight »

Ohledně plynu - tankovalo se z 90% na dvou čerpačkách, protože auto jezdí každý den tam a zpět stejnou cestou.

LPG systém má aktuálně najeto asi 45-50tis.

S těmi vstřiky se mi to už kdysi stalo - vrátili jsme se z dovolené, kde se tankovalo kdeco, hlavně že tam byla nějaká čerpačka.
Tehdy to vyčistili.

Teď měl plynař před dovolenou, nestíhal, takže mi jen vyměnil filtry, které už měly dost, ale vstřiky asi moc nestihl - sliboval mi, že to pak vyčistí lépe (to my jsme v pohodě takhle a vím že to udělá), ale nechce se mi měsíc jezdit na benzín.

I kvůli tomu, jaká to je vždy logistická operace, jsem se ptal tady. Protože tady je zase spoustu zkušených lidí, kteří opravili často neopravitelné věci :-)

Budu teď pár dní pryč, ale ve středu to zkusím. Ještě mě napadlo zajet na vrakáč, vymontovat si tam jeden vstřik z nějaké mrtvoly a zkusit čistící proces. Nebo to zkusím na jednom a když ho nezničím tak půjdou ostatní.
Dám vědět :-)
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od blacklight »

OTESTOVÁNO podle návodu níže:
https://www.youtube.com/watch?v=dInaKPKr9_w

Dnes jsem to zkusil a myslím že to funguje.
Použil jsem postup s denaturovaným lihem, který protéká vstřikovačem v opačném směru.
Když jsem začínal, byl líh čirý jak voda. Když jsem končil, měl barvu jablečného moštu. Sem tam i nějaké černé smítko.

Vstřiky jsem dal do auta hned po čištění a šel to projet. Trochu jsem se bál, ať líh nezničí nějaké těsnění, takže bylo cílem ať se to co nejrychleji profouknou plynem.

Přepnutí na LPG bylo v pořádku, bez vynechávání válců.
Jízda asi 50km a vše fungovalo správně.

Ještě dám vědět třeba za 2-3 týdny. Jediné co mám strach, tak aby neodešlo nějaké těsnění, nebo se ve vstřiku něco nepřidřelo (co já vím jak to tam funguje).
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od blacklight »

Informace s odstupem času: po dalších pár tisících km vše funguje správně. Podle mě je tedy metoda úspěšná.

Sliboval jsem, že dám vědět :-)
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“