zvlněné kotouče golf IV tdi

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Velký metař
Přispěvovatel
Příspěvky: 104
Odpovědi: 0
Registrován: 17 led 2017, 15:52
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Velký metař »

šulda píše:Na více autech používám jen aftrmarket, nikdy sem neměl problém a zatím si stojím (LOL)

A tak neber to tak vazne ;) , nejsem mechanik jako treba ty. Jen jsem napsal svoji zkusenost i zkusenost dalsich lidi ktere znam a vim ze meli problem s kroucenim kotoucu.
Vim ze nekteri vymenili celý predek a stejne po 4tis km se deformace vratily. Jeden sel dokonce tak daleko ze nechal menit i silenty co na nanich drzi naprava, ulozeni ramen, stabiku , nove kulaky, nova loziska, nove naboje, nove tlumice + ulozeni ,samozrejmne nove kotouce ATE + desky . No a výsledek - po 3tis km kopance do volantu jak prase . takze nevim co si o tom myslet . Vse mu delali v servisu. Vyhodil tenkrat za to pres 30tis kc ale zazrak se nekonal :( Pak to nejak reklamoval, nechteli mu to samozrejmne uznat , zapojil do toho i ČOI , ale stejne nic neprokazal , po temer roce to vzdal a nechal predelat na 288 za zlomek ceny toho co prodrbal . Takze takova jedna prihoda s kotouci z aftermarketu, byt znackovými. No a myslim , ze rozhodne nebyl jediný, kdo uveril zvastum o nutnosti vse vymenit :? :? :?
O1 ASZ 96kw serie
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Odpovědi: 1
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Ono se mluvi "zvlnene kotouce" ,ale ja je nikdy krive nemel a presto se trepal volant pri brzdeni.Jde o to,ze to nedelaji z dostatecne vyzraleho materialu,jeho struktury.Teda ty z aftermarketu.Pak to dopadne tak,ze se nerovnomerne nanese material desticek na kotouc a pak to v jednom miste jakoby brzdi vic a v jinem min a trepe volantem.
Byl jsem vzdycky u srovnavani kotoucu na soustruhu a v jednom miste se vzdycky menil zvuk (zaclo to piskat-tvrdsi material)pri tom obrabeni.I soustruznik to povidal a ukazoval mi po upnuti,ze tam hazivost neni..
Nejake vule na naprave apod jsou jen alibisticke kecy vyrobcu kotoucu,kteri to delaji z hov.na.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

NOVON píše:Ono se mluvi "zvlnene kotouce" ,ale ja je nikdy krive nemel a presto se trepal volant pri brzdeni.Jde o to,ze to nedelaji z dostatecne vyzraleho materialu,jeho struktury.Teda ty z aftermarketu.Pak to dopadne tak,ze se nerovnomerne nanese material desticek na kotouc a pak to v jednom miste jakoby brzdi vic a v jinem min a trepe volantem.
Byl jsem vzdycky u srovnavani kotoucu na soustruhu a v jednom miste se vzdycky menil zvuk (zaclo to piskat-tvrdsi material)pri tom obrabeni.I soustruznik to povidal a ukazoval mi po upnuti,ze tam hazivost neni..
Nejake vule na naprave apod jsou jen alibisticke kecy vyrobcu kotoucu,kteri to delaji z hov.na.
Tak proč se tahle změna struktury nekoná u jiných než 280mm kotoučů?
Oct asv 2000, DieselPower
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Odpovědi: 1
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Pája 19 píše:
NOVON píše:Ono se mluvi "zvlnene kotouce" ,ale ja je nikdy krive nemel a presto se trepal volant pri brzdeni.Jde o to,ze to nedelaji z dostatecne vyzraleho materialu,jeho struktury.Teda ty z aftermarketu.Pak to dopadne tak,ze se nerovnomerne nanese material desticek na kotouc a pak to v jednom miste jakoby brzdi vic a v jinem min a trepe volantem.
Byl jsem vzdycky u srovnavani kotoucu na soustruhu a v jednom miste se vzdycky menil zvuk (zaclo to piskat-tvrdsi material)pri tom obrabeni.I soustruznik to povidal a ukazoval mi po upnuti,ze tam hazivost neni..
Nejake vule na naprave apod jsou jen alibisticke kecy vyrobcu kotoucu,kteri to delaji z hov.na.
Tak proč se tahle změna struktury nekoná u jiných než 280mm kotoučů?
Ale koná..Znam pripady,kdy kopou i 288 brzdy.
Ta nesouroda struktura materialu je uz z vyroby a naplno se projevi,az po par tis.km,kdy si desky s kotouci opravdu sednou.Me se to vzdycky projevilo po ujeti 2500-3000 km.Na naprave vsechno nove,teda zustaly stare jen tehlice a stejne to problem neodstranilo.Na origo kotouce jsem se nedostal a oktu prodal.Ted mam oktu viz.podpis,bez ABS a tam tento problem (zatim) neni.Kotouce byly cerstve vymenene nez jsem to koupil a pochybuju,ze tam dovozce dal nejake originaly,bo na deskach neni ani zrejmy vyrobce.Neresim,brzdi to,netrepe,tak do toho nevrtam.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Odpovědi: 0
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Jó máš pravdu, že kopou i 288mm, mě kopou i 312mm. 😀
Ale že by se někdy vyskyt tak beznadějnej případ, jako u 280tek, jsem ještě neslyšel. Jasně, jezdí jich mnohem míň, ale stejně nevím o nikom, kdo by přešel na 288mm a stěžoval si tak jako když před tim vyzkoušel 3 druhy novejch 280mm kotoučů.
Oct asv 2000, DieselPower
Vedo125
Přispěvovatel
Příspěvky: 68
Odpovědi: 0
Registrován: 10 úno 2016, 17:08
Bydliště: Plzenský kraj

Příspěvek od Vedo125 »

Já pamatuju jak kdysi sem nahodil ještě celý zrezlý těhlice z octávky 1.8T včetně kotouču 288 co leželi asi nějakej rok někde v kopřivách za dvojku a vyřešilo mi to celej problém kroucení a rok kolaborací všeho možnýho (rofl)
Octavia II TDi RS CEGA
Leon FR TDi ARL
Octavia I TDi AHL - EX
Octavia I AGU EnginePower 1.8T K03s/Saab injector/fmic - EX
Passat B6 TDi BXE - EX
Golf IV TDi AGR MoraviaTuning FB sprint 502 - EX
Octavia I 1.6 AKL - EX
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33638
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="NOVON"]Ono se mluvi

mj názor je že kouče jsou mimo hru de jen o desky, několikrát jsem to dokázal,

nebo zajímavost starline ty třepali nové jak svině, vyhodil jsem je na dvúr kde leželi ve sněhu nějaký rok, pak jsem je nějaký rok dal do regálu, dneska jezdí opět na fábce a no problém, přitom kotouče ty jsou tak 17mm, totálky
maka123
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Odpovědi: 0
Registrován: 20 zář 2014, 07:27
Bydliště: okolí litomeric

Příspěvek od maka123 »

Otec dělal na šachtě, litinové dily před opracováním musely ležet v kopřivách několik let, aby vyzráli. Většinou hřídele. Můj problém se zvlněnými kotouči vyřešili až originální díly. Kotouče Textar po 5000 km házeli 0,7mm,nechal jsem je přetočit a po 3000km znova. Teď mám originály cca 80000km a bez problému.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33638
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

maka123 píše:Otec dělal na šachtě, litinové dily před opracováním musely ležet v kopřivách několik let, aby vyzráli. Většinou hřídele. Můj problém se zvlněnými kotouči vyřešili až originální díly. Kotouče Textar po 5000 km házeli 0,7mm,nechal jsem je přetočit a po 3000km znova. Teď mám originály cca 80000km a bez problému.
a desky máš taky orginál?
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Odpovědi: 1
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

maka123 píše:Otec dělal na šachtě, litinové dily před opracováním musely ležet v kopřivách několik let, aby vyzráli. Většinou hřídele. Můj problém se zvlněnými kotouči vyřešili až originální díly. Kotouče Textar po 5000 km házeli 0,7mm,nechal jsem je přetočit a po 3000km znova. Teď mám originály cca 80000km a bez problému.
No prave a o to vyzrani materialu jde predevsim.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Odpovědi: 1
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

slovacek.milos píše:
NOVON píše:Ono se mluvi

mj názor je že kouče jsou mimo hru de jen o desky, několikrát jsem to dokázal,

nebo zajímavost starline ty třepali nové jak svině, vyhodil jsem je na dvúr kde leželi ve sněhu nějaký rok, pak jsem je nějaký rok dal do regálu, dneska jezdí opět na fábce a no problém, přitom kotouče ty jsou tak 17mm, totálky
Je to docela zapeklite..Desky asi maji taky vliv,cim mekci,tim lepe.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
maka123
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Odpovědi: 0
Registrován: 20 zář 2014, 07:27
Bydliště: okolí litomeric

Příspěvek od maka123 »

slovacek.milos píše:
maka123 píše:Otec dělal na šachtě, litinové dily před opracováním musely ležet v kopřivách několik let, aby vyzráli. Většinou hřídele. Můj problém se zvlněnými kotouči vyřešili až originální díly. Kotouče Textar po 5000 km házeli 0,7mm,nechal jsem je přetočit a po 3000km znova. Teď mám originály cca 80000km a bez problému.
a desky máš taky orginál?
jo originál,
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33638
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

maka123 píše:
a desky máš taky orginál?
jo originál,[/quote]

zajímavé je třeba kamoš dává leta textar z kell a tvrdí že není jediný problém, mi nesklamaly starline s desky icer, boše a cimrman, icer nejsou dobré na dodávky tam už se mi stalo za 8000 km dřel plech, tam jsou lepší pro zvýšené zatížení ferodo,
maka123
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Odpovědi: 0
Registrován: 20 zář 2014, 07:27
Bydliště: okolí litomeric

Příspěvek od maka123 »

Mě to začalo kopat nad 130km/h a postupem času už při 100km/h. Jezdím denně po dálnici a sralo mě to. Jsou lidi co víc jak 90km/h nejezdí tak ani neví že mají zvlněné kotouče.
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

https://subarufanclub.cz/wiki/_media/te ... _myths.pdf

clanok pekny....

potvrdzuje sa, že odovzdat zakaznikovy auto po vymene brzd bez "zajazdenia" je totalne cele zle....

http://www.mjauto.cz/zajizdeni-brzdovyc ... -a-kotoucu
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“