Passat B5.5 1.9TDI AVF pozdní a malý zátah turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Rostič
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 15 kvě 2011, 07:32
Bydliště: Ostrava

Passat B5.5 1.9TDI AVF pozdní a malý zátah turba

Příspěvek od Rostič »

Popis situace:

VW Passat B5.5 2001 1.9TDI AVF 96kw chip TDIFUN 121kw / 393Nm (cca 3-4roky vše šlapalo parádně)

Nedávno mi na dálnici bouchlo turbo a proletělo motorem.

Dán jiný motor, repasované turbo, nové rozvody, nastavena vačka dle VAG tuším na + 0,5° (motor startoval nejlépe a byl nejklidnější) zkoušeli jsme jít i od mínusu i na nulu). Čidla atd zůstala ze stejného motoru.

Problém je v tom, že turbo zatáhne až tak od 2200ot a to dost mírně proti tomu skvělému zátahu na původním motoru. Dole pod 2000ot je to totálně mrtvé auto. Myslím, že to jede hůř než série.

Všechny velké hadice mají nové origo spony.
Do nouzáku nepadá.
Zkoušeli jsme i jinou váhu vzduchu.
Na žádnou netěstnost jsem nepřišel.
VAG chyby čisté.

Po čem jít? Nebo jak zjistit co s tím a kde je chyba.

Případně někdo z Ostravy kdo by tomu rozumněl?

Díky moc!
Život je boj! Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat combi B5,5 1,9TDI 96kw (121kw TDIFUN), ex. O1 RS 158kw 295Nm
artopservis
Přispěvovatel
Příspěvky: 68
Odpovědi: 0
Registrován: 25 zář 2012, 11:32
Bydliště: CZ

Příspěvek od artopservis »

Aký motor,rok a kód,vstreky použite z terajšieho alebo origo?
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4288
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

kouknul bych po vstřikách, jak bylo již řečeno v 96kw byli dva druhy větší někdy do 2002 a pak menší kvuli ekologii
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
pavska
Přispěvovatel
Příspěvky: 221
Odpovědi: 0
Registrován: 26 zář 2014, 22:24

Příspěvek od pavska »

A co vačku tu jsi kontroloval jestli není omletá ?
Rostič
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 15 kvě 2011, 07:32
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Rostič »

Motor tam šel stejný typ tzn. AVF
Vačka je nyní lepší stav než na starém motoru
Vstřiky jsou použité ze starého motoru (2001) jeden vykazuje horší hodnoty

Motor startuje na brnk, je tichý, nekouří jen mu chybí ten zátah.
Život je boj! Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat combi B5,5 1,9TDI 96kw (121kw TDIFUN), ex. O1 RS 158kw 295Nm
george40
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Odpovědi: 0
Registrován: 13 úno 2015, 13:19
Bydliště: Most

Příspěvek od george40 »

a co EGR - ten je funkční nebo OFF ?

- jinak takhle se běžně chovají "kvalitně repasovaná" turba.
Jsou takto nastavena schválně, aby déle vydržela.... (alespoň běžnou roční záruku)

Chtělo by to nalogovat za jízdy, aby se dalo odhadnout co to způsobuje...
Obrázek
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
Rostič
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 15 kvě 2011, 07:32
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Rostič »

EGR zaslepený a vyplý softem při "chipu"

Toho, že to bude jen problém repasovaného turba se taky bojím. Abych nehledal a neměnil čidla - chtěl bych zkusit jinou N75 už jí mám v krabici z jiného auta jestli bude rozdíl, ale není k ní moc dobrý přístup :(

Turbo lze nějak nastavovat?
Život je boj! Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat combi B5,5 1,9TDI 96kw (121kw TDIFUN), ex. O1 RS 158kw 295Nm
george40
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Odpovědi: 0
Registrován: 13 úno 2015, 13:19
Bydliště: Most

Příspěvek od george40 »

turbo se samozřejmě nastavit dá ( táhlo, dorazový červík) ale nevím, jak by se k tomu postavil dodavatel repasovaného turba v případě reklamace - radeji se ho na to zeptej ( nejlépe prokazatelně - e-mailem).
Stejně se bez nalogování za jízdy nikam nepohneš a budeš jen tápat. Nejdřív to naloguj, log hoď někam na uložto a hoď sem odkaz, ať se na to můžem podívat, co to dělá.

Ja osobně si repasovaná turba "nastavuji" úpravou softu v ECU, a tam to jde taky pouze po předchozím logování za jízdy, abych věděl co to turbo vyvádí za nesmysly. Dle mých zkušeností se nové podtlakové baňky chovají trochu jinak, než ty originální-původní, a tak to naladit není až taková sranda. Tohle by uměl i tvůj úpravce softu, ale to je placená služba... Do turba se v tom případě mechanicky nezasahuje a záruka trvá.
Obrázek
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
dury2
Aktivista
Příspěvky: 1696
Odpovědi: 0
Registrován: 03 črc 2006, 17:22
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od dury2 »

Ještě zkus změřit, jestli turbo má v těch nízkých otáčkách dost podtlaku, takhle se chová taky horší tandem, vykloktané čůro, netěsnost v podtlaku atd.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Rostič
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 15 kvě 2011, 07:32
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Rostič »

Takže mechanik na nic nepřišel. Výměna N75 nepřinesla změnu. Chci udělat ten LOG prosím jaké kanály mám nalogovat, aby se na to někdo zde zkusil podívat a poradit jestli tam něco uvidí.

Děkuju
Život je boj! Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat combi B5,5 1,9TDI 96kw (121kw TDIFUN), ex. O1 RS 158kw 295Nm
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1293
Odpovědi: 0
Registrován: 29 úno 2008, 16:17

Příspěvek od uiqjirka »

Ja se bojim ze to bude tim skvele repasovanym turbem.Tohle jsem resil nejednou.Od jiste doby davam jen nove, zadny repas.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“