Passat B5.5 1.9TDI AVF pozdní a malý zátah turba
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Passat B5.5 1.9TDI AVF pozdní a malý zátah turba
Popis situace:
VW Passat B5.5 2001 1.9TDI AVF 96kw chip TDIFUN 121kw / 393Nm (cca 3-4roky vše šlapalo parádně)
Nedávno mi na dálnici bouchlo turbo a proletělo motorem.
Dán jiný motor, repasované turbo, nové rozvody, nastavena vačka dle VAG tuším na + 0,5° (motor startoval nejlépe a byl nejklidnější) zkoušeli jsme jít i od mínusu i na nulu). Čidla atd zůstala ze stejného motoru.
Problém je v tom, že turbo zatáhne až tak od 2200ot a to dost mírně proti tomu skvělému zátahu na původním motoru. Dole pod 2000ot je to totálně mrtvé auto. Myslím, že to jede hůř než série.
Všechny velké hadice mají nové origo spony.
Do nouzáku nepadá.
Zkoušeli jsme i jinou váhu vzduchu.
Na žádnou netěstnost jsem nepřišel.
VAG chyby čisté.
Po čem jít? Nebo jak zjistit co s tím a kde je chyba.
Případně někdo z Ostravy kdo by tomu rozumněl?
Díky moc!
VW Passat B5.5 2001 1.9TDI AVF 96kw chip TDIFUN 121kw / 393Nm (cca 3-4roky vše šlapalo parádně)
Nedávno mi na dálnici bouchlo turbo a proletělo motorem.
Dán jiný motor, repasované turbo, nové rozvody, nastavena vačka dle VAG tuším na + 0,5° (motor startoval nejlépe a byl nejklidnější) zkoušeli jsme jít i od mínusu i na nulu). Čidla atd zůstala ze stejného motoru.
Problém je v tom, že turbo zatáhne až tak od 2200ot a to dost mírně proti tomu skvělému zátahu na původním motoru. Dole pod 2000ot je to totálně mrtvé auto. Myslím, že to jede hůř než série.
Všechny velké hadice mají nové origo spony.
Do nouzáku nepadá.
Zkoušeli jsme i jinou váhu vzduchu.
Na žádnou netěstnost jsem nepřišel.
VAG chyby čisté.
Po čem jít? Nebo jak zjistit co s tím a kde je chyba.
Případně někdo z Ostravy kdo by tomu rozumněl?
Díky moc!
Život je boj! Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat combi B5,5 1,9TDI 96kw (121kw TDIFUN), ex. O1 RS 158kw 295Nm
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 68
- Registrován: 25 zář 2012, 11:32
- Bydliště: CZ
Odpovědi: 0
Motor tam šel stejný typ tzn. AVF
Vačka je nyní lepší stav než na starém motoru
Vstřiky jsou použité ze starého motoru (2001) jeden vykazuje horší hodnoty
Motor startuje na brnk, je tichý, nekouří jen mu chybí ten zátah.
Vačka je nyní lepší stav než na starém motoru
Vstřiky jsou použité ze starého motoru (2001) jeden vykazuje horší hodnoty
Motor startuje na brnk, je tichý, nekouří jen mu chybí ten zátah.
Život je boj! Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat combi B5,5 1,9TDI 96kw (121kw TDIFUN), ex. O1 RS 158kw 295Nm
a co EGR - ten je funkční nebo OFF ?
- jinak takhle se běžně chovají "kvalitně repasovaná" turba.
Jsou takto nastavena schválně, aby déle vydržela.... (alespoň běžnou roční záruku)
Chtělo by to nalogovat za jízdy, aby se dalo odhadnout co to způsobuje...
- jinak takhle se běžně chovají "kvalitně repasovaná" turba.
Jsou takto nastavena schválně, aby déle vydržela.... (alespoň běžnou roční záruku)
Chtělo by to nalogovat za jízdy, aby se dalo odhadnout co to způsobuje...

VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
EGR zaslepený a vyplý softem při "chipu"
Toho, že to bude jen problém repasovaného turba se taky bojím. Abych nehledal a neměnil čidla - chtěl bych zkusit jinou N75 už jí mám v krabici z jiného auta jestli bude rozdíl, ale není k ní moc dobrý přístup
Turbo lze nějak nastavovat?
Toho, že to bude jen problém repasovaného turba se taky bojím. Abych nehledal a neměnil čidla - chtěl bych zkusit jinou N75 už jí mám v krabici z jiného auta jestli bude rozdíl, ale není k ní moc dobrý přístup

Turbo lze nějak nastavovat?
Život je boj! Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat combi B5,5 1,9TDI 96kw (121kw TDIFUN), ex. O1 RS 158kw 295Nm
turbo se samozřejmě nastavit dá ( táhlo, dorazový červík) ale nevím, jak by se k tomu postavil dodavatel repasovaného turba v případě reklamace - radeji se ho na to zeptej ( nejlépe prokazatelně - e-mailem).
Stejně se bez nalogování za jízdy nikam nepohneš a budeš jen tápat. Nejdřív to naloguj, log hoď někam na uložto a hoď sem odkaz, ať se na to můžem podívat, co to dělá.
Ja osobně si repasovaná turba "nastavuji" úpravou softu v ECU, a tam to jde taky pouze po předchozím logování za jízdy, abych věděl co to turbo vyvádí za nesmysly. Dle mých zkušeností se nové podtlakové baňky chovají trochu jinak, než ty originální-původní, a tak to naladit není až taková sranda. Tohle by uměl i tvůj úpravce softu, ale to je placená služba... Do turba se v tom případě mechanicky nezasahuje a záruka trvá.
Stejně se bez nalogování za jízdy nikam nepohneš a budeš jen tápat. Nejdřív to naloguj, log hoď někam na uložto a hoď sem odkaz, ať se na to můžem podívat, co to dělá.
Ja osobně si repasovaná turba "nastavuji" úpravou softu v ECU, a tam to jde taky pouze po předchozím logování za jízdy, abych věděl co to turbo vyvádí za nesmysly. Dle mých zkušeností se nové podtlakové baňky chovají trochu jinak, než ty originální-původní, a tak to naladit není až taková sranda. Tohle by uměl i tvůj úpravce softu, ale to je placená služba... Do turba se v tom případě mechanicky nezasahuje a záruka trvá.

VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1696
- Registrován: 03 črc 2006, 17:22
- Bydliště: Ústí nad Labem
Odpovědi: 0
Ještě zkus změřit, jestli turbo má v těch nízkých otáčkách dost podtlaku, takhle se chová taky horší tandem, vykloktané čůro, netěsnost v podtlaku atd.
Kdo říkal, že diesel patří jenom do traktora, tak určitě nikdy nejel v TDi.
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
VW Passat 96kW Highline, soft od RudisTDic,
Golf I Cabrio r.v. 1982 motor 1,6 GTi s dabl karbec
Takže mechanik na nic nepřišel. Výměna N75 nepřinesla změnu. Chci udělat ten LOG prosím jaké kanály mám nalogovat, aby se na to někdo zde zkusil podívat a poradit jestli tam něco uvidí.
Děkuju
Děkuju
Život je boj! Nissan Murano 3,5 V6 197kw, VW Passat combi B5,5 1,9TDI 96kw (121kw TDIFUN), ex. O1 RS 158kw 295Nm