Alu disky versus plecháče

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Alu disky versus plecháče

Příspěvek od pepe276 »

Ahoj,
zajímalo by mne, jak a čím ošetřujete plecháče, aby vám po otryskání a nastříkání nevylezl rez z prostoru mezi vnitřkem ráfku a jeho límcem? Vždycky si nechám plecháče opískovat a ať dělám, co dělám, tak mi vždycky dříve, nebo později začne vylézat z této škvíry rez a šlak by mne trefil :x Jak to ošetřujete a konzervujete, aby se tohle nestalo a disky byly pořád pěkné?
A další otázka: Mohu použít aludisky stejného rozměru a ET, jako jsou plecháče napsané v TP, když tam ty aludisky nemám napsané? Nebo musím sehnat nějaký typový list a nechat si je tam zapsat?
Díky za věcné rady a připomínky :)
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

co s tím po opískování děláš?
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Nechám to hned ozákladovat a nastříkat barvou, ne komaxitem.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
marian.marcin
Přispěvovatel
Příspěvky: 502
Registrován: 29 pro 2012, 18:00

Příspěvek od marian.marcin »

Tak tú škvíru treba doslova zaliať farbou keď to dotyčný len tak Zľahka zafúkne farbou tak sa nečuduj že z tadial leze hrdza
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Komaxit jsem si nechával dělat dřív, ale neosvědčil se mi, za chvíli se loupal a v tom spoji to bylo ještě horší, tam lezl rez snad po celém obvodu, u barvy jen někde. Jinak lakýrník to barvou dost zaleje, ale ona po čase stejně někde praskne a leze odtud rez.
Neexistuje nějaká chemie, jak to dostat pryč? Chtěl jsem ty disky nechat žárově pozinkovat, s tím, že tam vyžerou chemicky rez a pak že to zinek zaleje a bude klid. Ale u Wiegela mi řekli, že klidně, ale že je to tak 50:50, že se disky tím žárem nezkroutí, tak jsem se na to vykašlal :(
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
marian.marcin
Přispěvovatel
Příspěvky: 502
Registrován: 29 pro 2012, 18:00

Příspěvek od marian.marcin »

Si kup hliníky a máš klid ;)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Nemám je napsané v TP a na starého BX už to asi ani nemá cenu :D
Ale třeba na Xantii, nebo Jumpyho by mne to zajímalo, jak zapsat elektrony do TP.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Nevím jak je to se zápisem s ALU kolama, zavolej na úřad mohli by to tam vědět.

u mě postup co mi "vydržel":

1) pískování
2) odrezovač, prostě celý kola jsem odrezil a do té škvíry nalil odrezovač a pak ho vylil nechal den vyschnout, pak další den znovu a další den znovu.
3) komaxit
4) položit kolo na sluníčko, a neředěnou nitro barvu tam vetřít tak aby byla pěkně hladce spojená bez děr.
5) druhej den se objevili bublinky kde barva stekla díky sluníčku do té mezery. takže opakovat nátěr, opět dírky zaplnit barvou. A nechat na sluníčku.
6) až se nikde barva nebude propadat, přestříkat bezbarvým lakem, nebo lakem na kola.

přední kola jsou do teď v pohodě, ale cca po dvou letech ze zadních kol rez stejně vylezla a už na to kašlu. Auto prodám pořídím si jiné a na to ALU jak letní tak zimní jak jsem to měl na předchozím autě. 8)
navíc ty plecháče se mě dost lepí na náboje, to se s ALU kolama nestávalo.
marian.marcin
Přispěvovatel
Příspěvky: 502
Registrován: 29 pro 2012, 18:00

Příspěvek od marian.marcin »

Asi tak, dobrý postup tiež som teraz otcovi lakoval pieskované plechy a predtým som ich nastriekal z bezoplachovým Rezolom a tak prekefovať od prášku a základ/vrch
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

pepe276: Konkor 500 (antikorozni asfaltovy lak) a zalit tu sparu..
Takto jsem to resil ja se stejnym problemkem..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

No jo, ale když to zaleješ Konkorem, dá se to pak nastříkat a vypálit v peci, kde je asi 80 stupňů? To bude asi problém. A na stříbrných diskách to asi bude vidět, jako pěst na oko. Na černých by to asi nevadilo.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Lada.H
Přispěvovatel
Příspěvky: 393
Registrován: 24 čer 2007, 20:01

Příspěvek od Lada.H »

Jestli myslíš vypálit komaxit tak musíš přidat na cca 180 st.C. :) Mastnota tam být nesmí. Dělám v práškové lakovně. ;)
Repas alu disků.
Naposledy upravil(a) Lada.H dne 10 pro 2017, 09:09, celkem upraveno 1 x.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Ne, myslim normalni barvu, komaxit uz nechci ani videt, na discich se mi vubec neosvedcil.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Lada.H
Přispěvovatel
Příspěvky: 393
Registrován: 24 čer 2007, 20:01

Příspěvek od Lada.H »

Pokud budou kola dobře opískované osobně bych skusil galvanický zinek a následně udělat poctivě základ a vrchní lak, tak by to nějaký rok mohlo vydržet. Ted je otázkou jestli výsledná cena povrchové úpravy nebude vyšší než pořízení nových plecháčů. :)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“