Nejde vyklepat homokinetak (Fiat Stilo)

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
paulik
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 28 pro 2017, 13:45

Nejde vyklepat homokinetak (Fiat Stilo)

Příspěvek od paulik »

Ahoj,

Po zaobstarania potrebneho naradia a vybaveny teoretickymi znalostami z youtube a for som isiel menit vonkajsiu manzetu poloosi. Problem nastal ze nejde homokinetak von z poloosi, aj ked do neho bucham vramci moznosti. Je citit ze tam je 0.5-1mm vola ak nim kyvem - cize je tam bud pero alebo segerova poista. V pripade Fiatov tam ma byt segerova poistka, ale ja ju nikde nevidim. Je mozne ze mam uz menenu poloos a preto je to ina (?).

Skusal som vytiahnut aj celu poloos z diferencialu, no pri tahani som povytiahol triangel z kovoveho puzdra, a pri vacsej sile by som ho vytrhol z manzety. Tak som skusal monter pakou vypacit puzdro z diferaku, ale nejde to tiez. Aj oboma rukami som trhal za kryt trianglu. V simeringu urcite je perova poistka. Je mozne ze ked odsrubujem tri 6hranne sruby (foto) tak vytiahnem poloos z diferaku, a zoberem ju na zverak a mozem pouzit vacsiu silu na homokinetak a tak ho vybijem?

Fotky :
https://imgur.com/a/YpS8a
Dakujem za rady, nemam zdvihak a auto stoji na dvore.
Uživatelský avatar
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

pomocnik chybí klb v rovine s poloosou zobereš dve kladivá a naraz udrieš na proti strany vonakšej hrany klbu. alebo odšrobuj,daj do zveraku,postup rovnaky. ak biješ po jednej strane segerka sa nestlačí a neuvolní kĺb tym padom to nevybiješ.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
paulik
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 28 pro 2017, 13:45

Příspěvek od paulik »

mas na mysli take buchnutie ? https://imgur.com/a/MXiLC

no ako pisem a ako vidis na obrazku, udajne sa do diferaku poloos len zasunie, ktora je taktiez istena perovou poistkou. Ak som skusal rukami a pajserom vypacit z diferaku tak neslo... tak neviem ako to vybrat a robit na stole.
Jedine ze cviknem SK pasku na vnutornej manzeete, vysuniem poloso s triangelom a manzetou z krytu triangla... no len potom budm musiet dat obycajnu SK pasku na krizovy srubovak
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pokud tam nemáš segr ve výřezu jako je na nakresleném snímku, tak je tam právě ta pérová pojistka uvnitř , a když jak píšeš tam cítíš vůli, je to dobrá zpráva, že tam někdo kloub nenarazil a neskřípl tu pérovou pojistku. To by pak byl opravdu problém..Já si půjčuji přípravek , když chci sundat kloub bez demontáže poloosy, ale ty ji máš venku, tak za hřidel poloosy ji upevni natvrdo do svěráku a pak dej pecku přes ten střed uvnitř co nejblíže k tyči...A půjde to dolů ..Chce to pořádnou ránu ,třeba i přes hliník, aby jsi jej neuštípl, ale vydrží to hodně... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

Presne ako je vyznacene na obrázku, poloos je tam prisrobovana po obvode
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
rami
Aktivista
Příspěvky: 1619
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

Podle obrazku bych take rekl ze je tam segerka.

Koukni v kloubu bude takova mezera kde uvidis segerku nebo dratek a ten bys mel pak roztahnout a kloub pujde skoro sam.
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
paulik
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 28 pro 2017, 13:45

Příspěvek od paulik »

ale kde to vidite ? ja tam ziadnu segerku nevidim https://imgur.com/a/KQkSH ...
rami
Aktivista
Příspěvky: 1619
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

ja vychazel z nakresu cos daval v prvnim postu,pozice č.2
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ale každý kloub má často jiný systém, ten tvůj kloub na obrázku, pokud to není na druhé straně snímku, kam není vidět, má pojistku uvnitř..Kdyby tam byl výřez, tak u takto umytého kloubu by to bylo vidět..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pamatuju Hyundai Accent 1.5CRDi, musela se vyndat poloosa a kloub rozřezat flexou na kousky a pak stejně 1/2 vnitřní drážkování náboje kloubu nechtěla ven, prostě držela jak půprstenec na poloose..., potom začistit drážky pilníkem a naklapnout nový kloub.
paulik
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 28 pro 2017, 13:45

Příspěvek od paulik »

nebola tam segerka, ale klasicke pero, co islo dole klepnutim na homokinetak - ale vo zveraku.
dakujem
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

To poznam, castokrat je to boj.
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“