bláto/dehet ve vaně a motoru na čistý RO, foto a video 18+

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

bláto/dehet ve vaně a motoru na čistý RO, foto a video 18+

Příspěvek od eXi »

Zdravím, minulý týden jsem zadřel Sharana protože se ucpalo sítko ve vaně a ve vaně bylo hnusné bláto.. motor jsem vyměnil, ale dnes kamarád sundal víčko oleje a nestačili jsme se divit, měrka suchá, víčko mazut.. oba jezdíme na čistý frit..
Ptám se, proč se todle kurva děje ? měníme olej po 8tisících cca, auto nestojí ani den, olej přibude do výměny velmi lehce..
V plánu je vyčistit vanu, nalít 2 litry nového s výplachem, sundat vanu vyčistit, a pak olej po tisíci vyměnit, a pak tak po 5ti tisíci intervaly...

Že by frit ve vaně reagoval s polosyntetikou takto ?

Video co vyteklo z vany za dobrůtku ;)

https://youtu.be/Dlwxh0xh5Lg

Obrázek
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Možné to je někde jsem o to kdysi dávno četl. Já teda jezdím na použitý jenom občas jinak jezdím na nový a žádný problém nemám. Zkus dávat minerál já dávám M7ADS tady v agru mají za 43kč litr.
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

No tak to je uspora..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Jaké má ten motor ze Sharana tlaky? Jestli už nejsou vyběhané válce a kroužky a pak se netlačí ještě nespálený, nebo jen částečně spálený friťák dolů do kliky.
burton.b22: Nepřímé vstřiky jsou na tom lépe, protože směs má víc času shořet, než se dostane z komůrky do spalovacího prostoru nad píst. A i když je už motor trochu vyběhaný, tak to shoří a dolů se dostane už akorát tak víc sazí a karbonu.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

tlaky nevím, ale stalo se to na dvou skoro totožných motorech (1Z a AFN) v tu samou chvíli.. nevím jestli jsme zrovna nesjížděli nějaký panenský olivový olej (rofl)
Uživatelský avatar
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

toto ma za pričinu nekvalitne rozprašene a nasledne zle spalene palivo,bez aditiv,bez riedenia,kružky ho zotrú spolu s motorovym olejom dole do vaňe zo stien valcov.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

UchoTD píše:toto ma za pričinu nekvalitne rozprašene a nasledne zle spalene palivo,bez aditiv,bez riedenia,kružky ho zotrú spolu s motorovym olejom dole do vaňe zo stien valcov.

áno, na to jsme již také přišli.. Myslíš, že je klíč řídkost mixu ? jedu teď kolem nuly 9l frit : 1l benzín.. až bude -5 a méně, tak bych chtěl zkusit 8:2, co si o tom myslíš ?
TANN3R
Přispěvovatel
Příspěvky: 281
Registrován: 06 úno 2016, 21:45

Příspěvek od TANN3R »

Přímovstřik na tyhle alternativní paliva prostě není vhodnej. Podle mě, pokud by si nechal udělat vstřiky, tak bude chvíli klid, když budou prášit jak mají. Ale otázka jak dlouho. Asi to za to nestojí. Pokud chceš jezdit na olej, vyměnil bych auto..
Mustang GT 4.6
E63 645Ci
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Pokud bude mít přímovstřik dobré tlaky, kroužky, trysky a vše bude OK, tak proč ne. A taky jezdit na předehřátý olej, ať se může co nejlépe rozprášit! Ale jinak je jasné, že je náchylnější k usazování friťáku, už z povahy své konstrukce.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
váha
Aktivista
Příspěvky: 3872
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Kuci a co třeba nějaky commonrail to jste zkoušeli taky???
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Uživatelský avatar
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

klúč je čo najriedkejšie palivo a aditiva...oleje obsahuju prisady proti horeniu..
komôrkač je idealy..ak na TDI daš urobit vstreky a budeš zase použivat priliš hustý olej bez riedenia benzinom alebo inymi aditivami zabiješ vstreky za 3k kilometrov,zakarbonuje ich a stane sa to isté začne to dymit..
skušal som 330d na olej s naftou,nebol nikdy problem,trošku smradu..:D
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Tak základ je čisté palivo, měnit palivak, nehrotit přes moc, viděl jsem borce co mu auto nastartovalo až na popáté, motor vakloval, měnit ten olej po 7000 km, pokud se jezdí jen na frit, nemělo by se nic stát, ten kdo jezdí na jedovatý sracky a motoráky, tak se nesmí divit že když se mu to hustý blbě rozpráší, tak to jde samo do oleje a je z toho nahle gel...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“