Odvětrání kliky co to je?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Odvětrání kliky co to je?
kluci dnes sem na motoru 1,4 16V typ AHW sundaval a čistil odvětrání kliky a na hadici co de z toho plastu na motoru sem našel cosi co nevim co je vypadá to jak nákej snímač uvnitř sou jen náký plíšky jinak je to průchozí má to konektor a dva piny v dílech na netu to nemůžu najít neví někde co to je a k čemu to tam je?
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
děkuju
takže když to vyřadim nic se nestane paráda jen to odpojim z elektriky
to odvětrání bylo plný bílýho bordelu bylo to ucpaný auto docela kouří a žere olej dostal sem typ že by to mohlo bejt i tim ucpaným odvětráním kliky
moc tomu nevěřim typuju spíš kroužky
na volnoběh je to docela v klidu ale jak se příšlápne auto do otáček valil se stoho pěknej dým
vyhodil sem s toho ještě egr byl plnej oleje a oba konce zaslepil tak to přestalo cukat mít zvuk jak 12Oka a aspon to jede
takže když to vyřadim nic se nestane paráda jen to odpojim z elektriky
to odvětrání bylo plný bílýho bordelu bylo to ucpaný auto docela kouří a žere olej dostal sem typ že by to mohlo bejt i tim ucpaným odvětráním kliky
moc tomu nevěřim typuju spíš kroužky
na volnoběh je to docela v klidu ale jak se příšlápne auto do otáček valil se stoho pěknej dým
vyhodil sem s toho ještě egr byl plnej oleje a oba konce zaslepil tak to přestalo cukat mít zvuk jak 12Oka a aspon to jede
Škoda Octávie Combi 1.9 TDI 81KW
Můžu Tě ujistit, že ucpané odvětrání karteru vysokou spotřebu oleje způsobuje. A to nejen vysokou spotřebu ve smyslu tom, že to motor sežere kolem kroužků, ale olej se často tlačí z motoru ven - nejčastěji kolem gufer kliky a vačky.
Pokud tohle je ucpané, v karteru je přetlak. Ten způsobuje fakt, že olej se tlačí všemi možnými místy z karteru ven - takže se z motoru simply ztrácí. Někdy, ale to je opravdu extrém, umí vystřelit i měrka oleje.
Může se klidně stát, že i po zprůchodnění tohohle vehementu se olej bude pořád ztrácet, i když třeba ne tolik. Může to být tím, že se pístní kroužky zapekly, jak kolem ten olej lezl. Pak nezbývá, než výplach olejového systému, který tyhle věci obvykle umí vyřešit.
Pokud tohle je ucpané, v karteru je přetlak. Ten způsobuje fakt, že olej se tlačí všemi možnými místy z karteru ven - takže se z motoru simply ztrácí. Někdy, ale to je opravdu extrém, umí vystřelit i měrka oleje.
Může se klidně stát, že i po zprůchodnění tohohle vehementu se olej bude pořád ztrácet, i když třeba ne tolik. Může to být tím, že se pístní kroužky zapekly, jak kolem ten olej lezl. Pak nezbývá, než výplach olejového systému, který tyhle věci obvykle umí vyřešit.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)