Citroen vti - P1339
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Citroen vti - P1339
Ahoj, len v krátkosti, dostal sa ku mne Citroen C4 1.6 vti 122PS r. 2012 Zatiaľ som sa tomu hlbšie nevenoval, ale hneď po štarte padne do núdze, pričom vyhodí chybu P1339 a motor je rozhádaný ako keby išiel na tri valce. Beží vetrák, ešte aj 5-10 min. po vypnutí motora. Po zmazaní chyby chvíľu ide normálne ani vetrák nebeží, ale po 200-300 m jazdy sa všetko opakuje. Viem že u PSA táto chyba znamená výpadok 3. valca ale u BMW/mini čo vlastne tento motor je značí problém s výfukovou vačkou resp. jej snímačom. Samozrejme cievky a sviečky preklepnem - nevie niekto či cievky na tomto motore často odchádzajú? Alebo rovno postaviť rozvod na prípravky a zamerať sa na reťaz? Štarty sú dobré, ale tú reťaz trochu počuť.
Ak sa niekto s týmto už stretol budem vďačný za nakopnutie správnym smerom. (inak má to 120000 km a reťaz vraj menená nebola, ale žil som v tom že 2012 už toľko na reťaze/prestavovače vačiek netrpí)
Ak sa niekto s týmto už stretol budem vďačný za nakopnutie správnym smerom. (inak má to 120000 km a reťaz vraj menená nebola, ale žil som v tom že 2012 už toľko na reťaze/prestavovače vačiek netrpí)
Známý měl to samé, tu samou závadu. Nechal udělat rozvody, svíčky, cívky, měnil všechno jako divý a stejně se mu to nepovedlo. Až na to přijdeš, dej prosím vědět. Díky
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Viem Romane, prípravky mám, len dneska som na tom robil ešte brzdy ale na skúšku som prehodil medzi sebou cievky a keď to bežalo len tak v dielni pôvodná porucha sa zatiaľ nevrátila, ale zajtra to pôjdem ešte poriadne prebehnúť a počítam že sa to vráti. Ale keď teraz nebežal vetrák počul som ako reťaz mláti. Skúsil som merať skopom dobíjací prúd alternátora že či náhodou niektorý valec nestíha, ale keď to práve nebolo v núdzaku tak všetky 4 išli rovnomerne. Hadam teda nebude podpálený ventil alebo hlava KO. Ak ostane čas možno ešte skúsim zmerať pulzácie v saní ale mechanicky ten motor vyzerá byť OK. Zatiaľ dík a dám vedieť ak na niečo prídem. Keby k tomu došlo, stačí meniť len reťaz s napinákmi alebo rovno aj remenice/nastavovače vačiek?
Má to 120000 km, vymenil som teda rozvody, na skúšku prešiel asi 20-30 km a zatiaľ bez problémov. Chod motora je celkovo kľudnejší, reťaz nepočuť, výkon OK akurát mám stále pocit ako keby pri akcelerácii z nižších otáčok a aj na voľnobeh sem-tam šklbol ale možno to je len subjektívne (neviem či RJ detekovala nezápaly, už som potom diag nerobil). No som zvedavý, auto som odovzdal s tým že treba trochu pojazdiť a uvidíme, dúfam že sa mi to už nevráti. Inak stará reťaz bola oproti novej odhadom o takých 5-7 mm dlhšia.