Vracím se na fórum v domění že tady je svět ještě v pořádku , protože to co se odehrává na facebooku ohledně odborných věcí nemá obdoby , tak doufám že se nezklamu i tady . . .
Mám takovou relativně banální otázku , Scania , turbo s obtokem řízeným přímo z tlakové části viz obrázek.
Když dám na tu spojovací hadičku " kohoutek " ( odborně - manual boost controller ) docítím tím že se to bude víc nafukovat ?
řekové jsou asi jedni z nejvetších ladičů Scanií a motorů , jejich úprava spočívá v odpojední WG , takže to fouká na plno . . ale to mi přijde takový dost runtální už.
Já foukám teď 2 bary a oni když to zaslepí , tak 3.6 . .
SCANIA V8
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 108
- Registrován: 17 lis 2017, 18:25
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 108
- Registrován: 17 lis 2017, 18:25
Ano, ten "kohoutek", tedy boost controller dokáže zvětšovat plnící tlak v závislosti na jeho nastavení a to přesně tak, jak popisuješ - tedy že jej seriově vložíš mezi kompresor housing a wg actuator. Jenom bych rád upřesnil, že se nejedná o kohoutek jako takový (jelikož samotné přiškrcení proudění vzduchu by neměnilo výsledný tlak na obou koncích hadice), ale v tomhle ovládácím prvku se nachází kulička, na kterou tlačí pružina, jejiž předpětí se mění právě otáčením ovládacího prvku tohoto boost controlleru. Tzn. že čím vyšší tlak požaduji, tak tím vyšší předpětí na pružině nastavuji. Pak samozřejmě existují i elektronické boost controllery, které už jsou o x levelů jinde, jak charakteristikou ovládání wg, tak plynulostí, hysterezí, možností nastavit si několik nadefinova8ných profilů atp...
Samozřejmě k tomu vyšším tlaku budeš muset taky přidat víc nafty aby se nějaký účinek dostavil. Nehledě na to, že nevím jak se k tomu vyššímu tlaku postaví ecu a jestli neskočí díky tomu potom do nouzáků, viz. níže
Samotného by mne ale zajímalo jak tohle dopadne
Samozřejmě k tomu vyšším tlaku budeš muset taky přidat víc nafty aby se nějaký účinek dostavil. Nehledě na to, že nevím jak se k tomu vyššímu tlaku postaví ecu a jestli neskočí díky tomu potom do nouzáků, viz. níže
Otázka je, jakým způsobem je v případě jeho Scanie veden motormanagement - pokud je to ještě z větší části čistá mechanika, tak je to úplně jedno, ale vzhledem k tomu, že to je Euro3, což už tedy asi bude Scania HPi, tedy v podstatě commonrail, tak si myslím, že při nárustu tlaku plnícího vzduchu nad určitou hranici dojde k přechodu jednotky do nouzového režimu. Takže zvednout tlak na turbu je relativně jednoduchá věc, ale to ostatní si musí majitel ještě doladit a zjistit asi sám.martin48813 píše: ale takováhle uprava je dost na prd když to zaslepíš tak to bude foukat na plno ale co na to jednotka???
Samotného by mne ale zajímalo jak tohle dopadne
To bych netvrdil. Samozřejmě že může nějaká hadice sem tam střelit, ale rozhodně to nebude neustále a jak na běžícím pásu. jednak je stávající systém dostatečně naddimenzovaný, a taky podle jeho slov to nechce využívat stále. Co se spotřeby týče, tak tam už ovšem platí pravidlo že chceš-li mít koně, musíš jim dát taky napít.martin48813 píše:nehledě na to že budeš do nekonečna měnit hadice k ic a pak taky spotřeba......