6st.prevodovka místo 5st. octavie Tdi 81kw lze předělat????

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
radebe99
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 25 pro 2017, 22:12

6st.prevodovka místo 5st. octavie Tdi 81kw lze předělat????

Příspěvek od radebe99 »

zdravím mám dotaz jestli by šla 6st.prevodovka z něčeho dát na motor 1.9tdi 81kw teď cca 120kw díky předem za rady a info.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14269
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Pohledej zde na fóru, popsaného je toho hodně.
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Ano, jde to. Problém je, že sehnat slušný 6Q je problém. Plus musíš koupit i jinou spojku, poloosy, startér... vyřešit nějakou tu trubku atd.
Pokud máš nějakého 6Q "nabořeného dárce" (O1, GIV...), tak ok, jinak se na to vykašli...
Detaily si načti v jiných vláknech zde na serveru...
GIV Variant TDi ???kW
radebe99
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 25 pro 2017, 22:12

Příspěvek od radebe99 »

ok seru na to je toho kolem moc na předělání.
Uživatelský avatar
cin
Aktivista
Příspěvky: 1582
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

Tak da se to predelat, ale chce to, jak ti pise Slavkov, mit nejakeho darce. Nejlepe evropska verze, ale vetsinu dilu ti poskytne klidne i Anglicak , akorat je urco jina ovladaci trubka spojky a servo trubka, to ma Anglicak obracene. Takze trubku na spojku musis sehnat EU verzi a servotrubku musis sehnat z EU verze 6q a + ji musis jeste nechat upravit .Tzn. sehnat jeste servotrubku z 5q EU verze, pak dat do firmy kde se delaji tlakový hydro hadice, aby ti k tvoji servotrubce z 6q jeste pridelali ocelový konec 5q servotrubky a to navic jeste ve spavne pozici vuci celku.Proste nez tu 5q trubku rozriznou, tak aby se podivali v jake pozici je ten ocelový konec a v te same pozici aby ho zalisovali do trubky 6q. Je to z duvodu , ze 6q ma servo dole, ale 5q nahore , tudiz by ti kus chybel. Zni to slozite , ale z fotek to poznas o co jde .
Samozrejmne ,ze ta servotrubka jde zbastlit i jinak, ale pokud ti jde aspon trochu o vzhled, remeslný provedeni a aby ti servotrubka vedla tam kudy ma a pasovala do origo uchytu , je treba na tom trochu zamakat.

Takze potrebovat budes :

6q prevodovku
obe poloosy
kompletni spojku 240mm z 6q, POUZE dvouhmotu (lamelu nechat rovnou preoblozit na HDS 2x 3,5 mm, samozrejmne srouby koupit nový, na setrvak obvzlast)
spojkove hydraulicke lozisko (urcite dat nove, nejlip origo)
plech mezi motor a prevodovku
silenblok prevodovky (je zesilený oproti 5q)
starter
vsechny spojovaci srouby
kulisu razeni s tahly
spojkovou trubku
upravenou servotrubku

tady par fotek pro predstavu


Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek


zde jeste pro lehci a lepsi pochopeni

- prvni 2 obrazky ukazuji 6q servotrubku v seriovem provedeni, v detailu vidis , ze konci jen kratounkým zakoncenim


Obrázek

Obrázek


druhe 2 obrazky ukazuji jiz upravenou trubku ktera je delsi o zminovaný 5q konec , v detailu opet dobre videt


Obrázek

Obrázek

Jeste rada ohledne prevodovky - ta pasuje samozrejmne v ramci koncernu, takze muze být z O1, dal treba z G4, Seat Leon (1M) , Audi A3 (8L) , mozna i dalsi , proste z teto platformy.
Jsou to tyto kody prevodovek EFF DRW ERF FMH , nic jineho (bavime se o predohrabu)

Rozhodne se vyvaruj 6q prevodovkam z F1 , Ibiza atd . Ta spajzka sice vypada totozne, ale nema cidlo pro výpocet rychlosti - neukazoval by ti tachometr a taktez ma pro O1 nepouzitelne zprevodovani, takze na to pozor. Jak uvidis kody FJW nebo FSM , tak pryc od toho.

Zaverem - pokud te to neodradilo a porad o prestavbu stojis , tak ver , ze se ti to nikdy financne nevrati a ze v tom pekný prachy utopis.
Nadruhou stranu - pokud to predelas a budes jezdit po dalnici nebo delsi streky po silnicich 1. tridy aspon 50% svýho najezdu km, uvidis ze tomu 6q propadnes a budes velebit den kdy jsi se k takovemu kroku odhodlal + si nadavat, ze jsi to uz neudelal davno .

;) :o
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 559
Zetor 25A
b707
Přispěvovatel
Příspěvky: 513
Registrován: 22 říj 2013, 21:41

Příspěvek od b707 »

loni jsem tuhle úpravu dělal a vyšlo to přes 30 000... sice je to fajn že to méně točí na dálnicí ale znova bych to už nedělal
Lokotka
Přispěvovatel
Příspěvky: 224
Registrován: 24 úno 2018, 17:39

Příspěvek od Lokotka »

Já jsem nejen na tomto fóru o změně či rozšíření převodovky přečet snad všechno možný. No a jediný smysluplný řešení pro úsporu paliva a zároveň snížení hlučnosti při zachování slušný akcelerace mně vychází ta varianta rozšíření stávající převodovky o šestku spolu s nepatrnou změnou pětky, která je pak taky lehce těžší, ale opravdu nepatrně.
Cenově to není láce, ale jak tak čtu ty obsery s výměnou vlastně skoro všeho krom motoru při záměně 5-ti kvaltu za hotový šestikvalt třebas z PDčka a s obavou, že bude blbě ukazovat tachák a budou případně problémy s tempomatem, tak děkuju - nechci. Navíc, když to vychází jen o cca 5 táců dráž.
Jediný, co mě od toho dosud zrazuje, že nikdo z těch, co to různě propagovali, se pak už s odstupem času nevyjádřil, jak to dopadlo s tou úsporou a jak to po létech fachčí.
Teoreticky to na tu trošku těžší pětku dokáže u motoru v dobrý kondici asi i zrychlit, tipoval bych z tachometrových 215 na cca 220-225, ale toto mě, stejně jako chipování na výkon neláká. Navíc si myslím, že převodovka s takto dlouhejma hřídelema už je s tím točákem kolem 250nm docela na hraně.
Uživatelský avatar
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10231
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Tak tych prestavieb na velku 6Q skrinu som robil niekolko. Takto som prerabal napr. moju Octaviu ASV aj otcovu AGR 4x4 atd.

1, Velka skrina ( trojhriadelova ) je iny level, tie rychlosti sa radia uplne inak ako u 5Q proste ta kulisa ma taky lahodny chod.

2, Uspora paliva pre mna osobne tazko povedat, kedze na spotrebu nejazdim ani som nikdy nejazil.

3, V mojej byvalej Octavii 141kW / 414Nm som mal prevodovku EFR. To bolo cosi uzasne. Tie kvalty boli za sebou nasekane paradne akurat mne osobne tam akosi nepasovala iba ta 5ka, ale iba pri ostrej jazde. Pri normalnej jazde mi tam pasovala tak akurat. Celkovo som bol velmi spokojny, dlhe prevody umoznili excelentne vyniknut vrcholu krutiaceho momentu pri 2222 ot./min. Bolo to naozaj velmi prijemne zvezenie.

4, Do otcovej Octavie 4x4 109kW / 322Nm som dal prevodovku FEM. Tu je to uz diskutabilne. Jednak koly pohonu vsetkych kolies je to auto ako celok cca. o 200kg tazsie, vacsi valivy odpor atd. No ta prevodovka je fakt hrozne odstupnovana. Pri rychlosti 55km/h ( podla tachometra ) na 3jke toci 2250 ot./min. a na 4ke toci 1550 ot./min. , cize jazda v meste ani 3jka ani 4ka, proste hotova tragedia. Na 5ke pri 2000ot. ide 85 km/h a na 6tke pri 2000 ot./min. ma rychlost 100km/h ( podla tacho ) co nieje ziadna slava. Jedinu vyhodu to ma vtedy ak prilezitostne taham nalozeny vozik, alebo auto na lane, vtedy k tomuto ucelu su tie kvalty idealne odstupnovane. No to sa deje iba vynimocne. Chcelo by to trochu dlhsiu prevodovku aby to bolo koser.

Na zaver skonstatujem, len tolko, ze aj napriek tomu ze takato prestavba je financne narocna, tak urcite by som nevahal a investoval by som do toho znovu. Ten pocit z jazdy je omnoho prijemnejsi ako na kalsickej dvojhriadelovej malej skrini. Kto nezazil, nepochopi.
Naposledy upravil(a) TDI tech dne 26 úno 2018, 20:50, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Thopr
Aktivista
Příspěvky: 1648
Registrován: 08 srp 2007, 17:51
Bydliště: Bruntál

Příspěvek od Thopr »

Já mám zase origo 6 kvalta FMH , na delší jízdu super, ale na jízdu do práce a z práce cca 15km bych raději 5 kvalta. Řazení jde opravdu lehce, jen ty dlouhé kvalty tady prostě nevyužiji. A při představě, že mi může začít hučet převodovka a oprava je ranec, tak samo komplet spojan za cca 10 bejku, tak si rád vzpomínám na 5 ti kvalta za cca 2-3 tkč skříň a jednohmota by Ladas 3,5tkč... O oleji se ani nebavím, :)

Ale jak jedu dál, 50km a více, tak to nemá chybu.
Možná je to i tím, že jsem předchozích 70tkm najezdil s passat 4motionem, kde 6 - ti kvalt byl skoro kratší jak 5-ti kvalt :) :)
Octavia 3 SCOUT 2.0 TDi 4x4, 135KW, DSG, FULL palba a vyroba 9/2020... :tyc:
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Takový poloviční řešení je dát jen delší 5tkový kola. Já jsem stím spokojenej. Když teď sednu do ofce co má klasiku, i na státovkách mi to přijde hlučné a pomalé. Na dálnici to je vůbec super, už se stím nechá pelášit, předtím jsem si připadal, že jen motor řve a já stojím. Před 10lety přestavba možná dávala nějaký smysl, kor u velkých výkonů. Dnes kdy ty auta mají cenu 50tis ne. A pořád máš zajíce v pytli , kdy 6q můžou hučet, velké dvouhmoty taky drahé.
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

mám z výroby ERF a jsem už leta max. spokojen.. jediné teda co tomu chybí je sedmička navíc (noteeth)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“