O1 AGR nastavovač dávky N146

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Mnau
Přispěvovatel
Příspěvky: 175
Registrován: 10 led 2012, 14:26
Odpovědi: 0

O1 AGR nastavovač dávky N146

Příspěvek od Mnau »

Zdar borci, potřebuji vaši ctěnou moudrost ohledně nastavovače dávky na čerpadle O1 1.9tdi AGR.

V pátek mě během jízdy začal z ničeho nic škubat motor, otačky kolísaly a do toho mě začalo blikat žhavení. Mrknul jsem do Vagu a na motoru je chyba 17970-nastavení množství(N146-horní mezní hodnota). Tak jsem mrknul co to je a kde to najít a dneska jsem na to vlítnul. Sundal jsem víčko z čerpadla abych našel nastavovač a čekal jsem, že bude zaseknutý nebo tak něco. Ale jezdí hladce od jednoho konce ke druhému, ale když zapnu zapalování tak začne dělat to, že dojede nakonec a pak hned sjede doprostřed a tam se třepe a z čerpadla se ozývá cvakání jak se ta rafička třepe. Teoreticky to odpovídá i tomu jak to jezdí, od volnoběhu do cca 2500 otáček motor škube, pak už jede hladce. Natočil jsem to na 10 sekundový video abyste viděli. Chtěl jsem se zeptat jestli se s tímto někdo nesetkal a neví čím to je, než se v tom začnu hrabat poslepu. Nechce se mi zbytečně sundávat ta část s cívkou, protože se pak blbě trefuje excentrem do regulačního šoupátka a navíc si rozšteluju volnoběžnou dávku. Podle mého amatérského názoru je něco špatně s cívkou, nebo jejím buzením. Protože rafička jezdí plynule.

Video youtube: https://youtu.be/NaSD1hvZ2xM
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33630
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

vyčisti kontakty v konektoru a když to nepomůže dáš druhý nastavovač, že se něco blbě trefuje není pravda normál to trefíš, když netrefíš tak ho tam nedostaneš,

nastavovač povolíš a lehce přitáhneš, nastartuješ, vemeš kladívko a klepeš na jednu stranu neděje se nic ale auto skoro nejede tak klep na druhou stranu až se volnoběh rozhoupá, tak klep na opak až je volnoběh ok při tom to fachčí, klepe se po chloupkách

pokud máš vag najdi si volnoběžnou dávku a naklep tam 3,5
Uživatelský avatar
Mnau
Přispěvovatel
Příspěvky: 175
Registrován: 10 led 2012, 14:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mnau »

Na konektor jsem koukal, je úplně čistej a kontakty se lesknou, zítra ho pro jistotu prostříknu kontaktolem, teď ho u sebe nemám. Co myslíš tím "dáš druhý nastavovač" ? Já druhý po ruce nemám, bych ho musel leda koupit. Mrknu na tu volnoběžnou dávku kolik tam je a případně ho poklepat
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Tohle umí i bubliny v palivu
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Milos, nastavit spravnudavku paliva je fest robota na nervy. A skor by som to videl na chybu niekde v elektrike.
Uživatelský avatar
Mnau
Přispěvovatel
Příspěvky: 175
Registrován: 10 led 2012, 14:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mnau »

Tak jsem se pokusil nastavit, ale šlo to uplně na hovno, tím jak otáčky kolísaj a volnoběžná dávka taky...... Lítalo to kolem 6-7mg podařilo se mi to stahnout, teď to lítá jen 2.4-4.6mg viz přiložené video. Je pravda, že motor začal poskakovat po ujetí cca 200km na nově natankovanou nádrž. Koukal jsem na tu průhledou hadici vedení paliva a žádné velké bubliny tam nejsou

Video youtube: https://youtu.be/G-6vAAPyb0g
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Na volnobeh nemusia byt vidno, ale v zatazi ked cerpadlo potrebuje naftu tak vtedy ju nemusi dostavat. Moze blbnut spetna klapka v sacej kapilare v sacom kosi v nadrzi.
Uživatelský avatar
Mnau
Přispěvovatel
Příspěvky: 175
Registrován: 10 led 2012, 14:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mnau »

No to se v plný zátěži už pod kapotu nepodívám :D ale tam asi problém nebude, protože motor škube do cca 2500 otáček. Když jedu normálně, ne jako závodník tak do 2500 otáček na jakýkoliv kvalt to škube, když jedu nad 2500 otáček tak jede plynule. Pokud třeba jedu 1500 otáček a dám mu plnej plyn tak auto ožije a zátah je bez škubání až do 4500 otáček. Jenomže jezdit jak závodník, nebo s motorem vytočeným nad 2500 otáček není nic moc :( Zítra zkusím vyčistit konektor a proměřit jednotlivý piny, našel jsem jaký by měly být hodnoty jak na straně čerpadla tak na straně řídící jednotky ? A když nepochodím tak rozebrat asi celý nastavovač až k cívce jestli tam není bordel atp. :(
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1779
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Pre začiatok by som dal naftu z fľašky. Ak sa nič nezmení tak skontrolovať kabeláž k čerpadlu / konektor a potom samotný nastavovač.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33630
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="TDI tech"]Milos, nastavit spravnudavku paliva je fest robota na nervy.

to jsem už mockrát četl, ale čumět do notesu a poklepávat nastavovač to nevidím jako velkou robotu a ještě u toho ztrácet nervy,

mockrát jsem to dělal i bez notesu přidáš až se rozhádá a pak sklepneš až stichne a přede
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33630
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="Mnau"] teď to lítá jen 2.4-4.6mg
.............................................................................................................

naposledy co si pamatuju, mi to taky lítalo a nešlo seřídit u agr, zkusi jsem tomu nakládat a maximální dávka byly malá tak 24, to mě trklo, sdělám nastavovač a :o prasklá jedna pružina na pístu ;)

volnoběžná dávka nesmí lítat to je ustálená hotnota
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Podle toho jak to popisuješ by mohl být problém v "potenciometru" plynového pedálu. Ve VAGu se spoj s řídící jednotkou motoru a v bloku měřených hodnot číslo 2 překontroluj plynový pedál. Při plynulém a pomalém stláčení pedálu by hodnota měla plynule narůstat až k 100%. Pokud nárůst nebude plynulý, ale budou skoky nahoru a dolů, bude třeba potenciometr vyměnit. Zkoušku prováděj
s vypnutým motorem.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Souhlas, na flašku a testnout to. Naftový filtr je tam jak dlouho?
Uživatelský avatar
Mnau
Přispěvovatel
Příspěvky: 175
Registrován: 10 led 2012, 14:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od Mnau »

Tak jsem se na to dneska vrhl a.....

1. prostříknul jsem konektor kontaktolem a nepomohlo
2. napojil čerpadlo přímo na kanystr s naftou OMW maxxmotion a nepomohlo
3. palivový filtr má teď 20 000km
4. ve VAGu zkontroloval blok 2 a sledoval polohu plynového pedálu, pedál jede plynule 0-100%
5. proměřil oba konce konektoru podle tohoto manuálu
Obrázek
Obrázek
a zjistil jsem, že na straně čerpadla mezi piny 6+5 by měla být impedance 0.4 - 1.1 Ohm a naměřil jsem 1.4 Ohm
a na straně řídící jednotky na pinu 1 + zem mám 1.8V namísto 2.5V
vše ostatní hodnoty OK
Zítra asi budu muset rozebrat celý nastavovač a zkusit ho vyčistit, nebo kouknout jestli tam není něco na první pohled špatně
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

Usetrim ti robotu, elektronicka cast sa neda rozobrat :( jedine vymena. Skusal som to, ale stroskotal som na tom, ze tie piny co su vyvedene do toho plastu na boku su bodovo prizvarane k doske. Po uvolnenni skrutiek sa ti to cele bude hybat, ale to je asi tak vsetko. A aby som nezabudol budes potrebovat orech na tie skrutky s trojhrannou hlavou. Vacsia drzi elektronicku cast a mensia ten bocny vyvod ku konektoru.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“