O1 AGR nastavovač dávky N146
Moderátoři: šulda, Moderátoři
O1 AGR nastavovač dávky N146
Zdar borci, potřebuji vaši ctěnou moudrost ohledně nastavovače dávky na čerpadle O1 1.9tdi AGR.
V pátek mě během jízdy začal z ničeho nic škubat motor, otačky kolísaly a do toho mě začalo blikat žhavení. Mrknul jsem do Vagu a na motoru je chyba 17970-nastavení množství(N146-horní mezní hodnota). Tak jsem mrknul co to je a kde to najít a dneska jsem na to vlítnul. Sundal jsem víčko z čerpadla abych našel nastavovač a čekal jsem, že bude zaseknutý nebo tak něco. Ale jezdí hladce od jednoho konce ke druhému, ale když zapnu zapalování tak začne dělat to, že dojede nakonec a pak hned sjede doprostřed a tam se třepe a z čerpadla se ozývá cvakání jak se ta rafička třepe. Teoreticky to odpovídá i tomu jak to jezdí, od volnoběhu do cca 2500 otáček motor škube, pak už jede hladce. Natočil jsem to na 10 sekundový video abyste viděli. Chtěl jsem se zeptat jestli se s tímto někdo nesetkal a neví čím to je, než se v tom začnu hrabat poslepu. Nechce se mi zbytečně sundávat ta část s cívkou, protože se pak blbě trefuje excentrem do regulačního šoupátka a navíc si rozšteluju volnoběžnou dávku. Podle mého amatérského názoru je něco špatně s cívkou, nebo jejím buzením. Protože rafička jezdí plynule.
Video youtube: https://youtu.be/NaSD1hvZ2xM
V pátek mě během jízdy začal z ničeho nic škubat motor, otačky kolísaly a do toho mě začalo blikat žhavení. Mrknul jsem do Vagu a na motoru je chyba 17970-nastavení množství(N146-horní mezní hodnota). Tak jsem mrknul co to je a kde to najít a dneska jsem na to vlítnul. Sundal jsem víčko z čerpadla abych našel nastavovač a čekal jsem, že bude zaseknutý nebo tak něco. Ale jezdí hladce od jednoho konce ke druhému, ale když zapnu zapalování tak začne dělat to, že dojede nakonec a pak hned sjede doprostřed a tam se třepe a z čerpadla se ozývá cvakání jak se ta rafička třepe. Teoreticky to odpovídá i tomu jak to jezdí, od volnoběhu do cca 2500 otáček motor škube, pak už jede hladce. Natočil jsem to na 10 sekundový video abyste viděli. Chtěl jsem se zeptat jestli se s tímto někdo nesetkal a neví čím to je, než se v tom začnu hrabat poslepu. Nechce se mi zbytečně sundávat ta část s cívkou, protože se pak blbě trefuje excentrem do regulačního šoupátka a navíc si rozšteluju volnoběžnou dávku. Podle mého amatérského názoru je něco špatně s cívkou, nebo jejím buzením. Protože rafička jezdí plynule.
Video youtube: https://youtu.be/NaSD1hvZ2xM
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33630
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
vyčisti kontakty v konektoru a když to nepomůže dáš druhý nastavovač, že se něco blbě trefuje není pravda normál to trefíš, když netrefíš tak ho tam nedostaneš,
nastavovač povolíš a lehce přitáhneš, nastartuješ, vemeš kladívko a klepeš na jednu stranu neděje se nic ale auto skoro nejede tak klep na druhou stranu až se volnoběh rozhoupá, tak klep na opak až je volnoběh ok při tom to fachčí, klepe se po chloupkách
pokud máš vag najdi si volnoběžnou dávku a naklep tam 3,5
nastavovač povolíš a lehce přitáhneš, nastartuješ, vemeš kladívko a klepeš na jednu stranu neděje se nic ale auto skoro nejede tak klep na druhou stranu až se volnoběh rozhoupá, tak klep na opak až je volnoběh ok při tom to fachčí, klepe se po chloupkách
pokud máš vag najdi si volnoběžnou dávku a naklep tam 3,5
Tak jsem se pokusil nastavit, ale šlo to uplně na hovno, tím jak otáčky kolísaj a volnoběžná dávka taky...... Lítalo to kolem 6-7mg podařilo se mi to stahnout, teď to lítá jen 2.4-4.6mg viz přiložené video. Je pravda, že motor začal poskakovat po ujetí cca 200km na nově natankovanou nádrž. Koukal jsem na tu průhledou hadici vedení paliva a žádné velké bubliny tam nejsou
Video youtube: https://youtu.be/G-6vAAPyb0g
Video youtube: https://youtu.be/G-6vAAPyb0g
No to se v plný zátěži už pod kapotu nepodívám
ale tam asi problém nebude, protože motor škube do cca 2500 otáček. Když jedu normálně, ne jako závodník tak do 2500 otáček na jakýkoliv kvalt to škube, když jedu nad 2500 otáček tak jede plynule. Pokud třeba jedu 1500 otáček a dám mu plnej plyn tak auto ožije a zátah je bez škubání až do 4500 otáček. Jenomže jezdit jak závodník, nebo s motorem vytočeným nad 2500 otáček není nic moc
Zítra zkusím vyčistit konektor a proměřit jednotlivý piny, našel jsem jaký by měly být hodnoty jak na straně čerpadla tak na straně řídící jednotky ? A když nepochodím tak rozebrat asi celý nastavovač až k cívce jestli tam není bordel atp. 



-
- Aktivista
- Příspěvky: 33630
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
-
- Aktivista
- Příspěvky: 33630
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
[quote="Mnau"] teď to lítá jen 2.4-4.6mg
.............................................................................................................
naposledy co si pamatuju, mi to taky lítalo a nešlo seřídit u agr, zkusi jsem tomu nakládat a maximální dávka byly malá tak 24, to mě trklo, sdělám nastavovač a
prasklá jedna pružina na pístu
volnoběžná dávka nesmí lítat to je ustálená hotnota
.............................................................................................................
naposledy co si pamatuju, mi to taky lítalo a nešlo seřídit u agr, zkusi jsem tomu nakládat a maximální dávka byly malá tak 24, to mě trklo, sdělám nastavovač a


volnoběžná dávka nesmí lítat to je ustálená hotnota
Podle toho jak to popisuješ by mohl být problém v "potenciometru" plynového pedálu. Ve VAGu se spoj s řídící jednotkou motoru a v bloku měřených hodnot číslo 2 překontroluj plynový pedál. Při plynulém a pomalém stláčení pedálu by hodnota měla plynule narůstat až k 100%. Pokud nárůst nebude plynulý, ale budou skoky nahoru a dolů, bude třeba potenciometr vyměnit. Zkoušku prováděj
s vypnutým motorem.
s vypnutým motorem.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Tak jsem se na to dneska vrhl a.....
1. prostříknul jsem konektor kontaktolem a nepomohlo
2. napojil čerpadlo přímo na kanystr s naftou OMW maxxmotion a nepomohlo
3. palivový filtr má teď 20 000km
4. ve VAGu zkontroloval blok 2 a sledoval polohu plynového pedálu, pedál jede plynule 0-100%
5. proměřil oba konce konektoru podle tohoto manuálu


a zjistil jsem, že na straně čerpadla mezi piny 6+5 by měla být impedance 0.4 - 1.1 Ohm a naměřil jsem 1.4 Ohm
a na straně řídící jednotky na pinu 1 + zem mám 1.8V namísto 2.5V
vše ostatní hodnoty OK
Zítra asi budu muset rozebrat celý nastavovač a zkusit ho vyčistit, nebo kouknout jestli tam není něco na první pohled špatně
1. prostříknul jsem konektor kontaktolem a nepomohlo
2. napojil čerpadlo přímo na kanystr s naftou OMW maxxmotion a nepomohlo
3. palivový filtr má teď 20 000km
4. ve VAGu zkontroloval blok 2 a sledoval polohu plynového pedálu, pedál jede plynule 0-100%
5. proměřil oba konce konektoru podle tohoto manuálu


a zjistil jsem, že na straně čerpadla mezi piny 6+5 by měla být impedance 0.4 - 1.1 Ohm a naměřil jsem 1.4 Ohm
a na straně řídící jednotky na pinu 1 + zem mám 1.8V namísto 2.5V
vše ostatní hodnoty OK
Zítra asi budu muset rozebrat celý nastavovač a zkusit ho vyčistit, nebo kouknout jestli tam není něco na první pohled špatně
Usetrim ti robotu, elektronicka cast sa neda rozobrat
jedine vymena. Skusal som to, ale stroskotal som na tom, ze tie piny co su vyvedene do toho plastu na boku su bodovo prizvarane k doske. Po uvolnenni skrutiek sa ti to cele bude hybat, ale to je asi tak vsetko. A aby som nezabudol budes potrebovat orech na tie skrutky s trojhrannou hlavou. Vacsia drzi elektronicku cast a mensia ten bocny vyvod ku konektoru.
