motory k pláči..

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Může nás těšit, že nejsme první, kteří museli vstřebat změny, často dost radikální. Jak se asi cítili tisíce kovářů, povozníků a pěstitelů koní, když začaly jezdit "ty smrduté samohyby" a oni postupně přicházeli o práci a nemohli jít na pracák pro podporu..My jen vystoupíme z kraksen a přesedneme do jiných a děti místo na automechanika se budou učit na OPRAVÁŘE ELEKTRICKÝCH VOZIDEL..Ale vše má svůj doběh a dnešní 40-50 letí milovnici klasických strojů to dotáhnou možná až do smrti./já určitě/ ..To chce klid... :)
nepropadat panice...
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Ne nemyslim autonomni rizeni. Myslim SW kurvitka, to same, co vidis napriklad u tiskaren - v zasobniku je furt toner, ale citac napocital 1000 stran a z duvodu "garance kvalitniho tisku" se dotisklo, nazdar. Posledni vykrik Applu - pro starsi telefony, u kterych si mysli, ze maji slabsi baterku snizil frekvenci procesoru na 1/3. To by bylo super ne? Do Chorvatska 130kou, pak camrani k plazi a zpet - v horku si lithiovky trosku degraduji a zpatky jedes 60kou, ale ne jako nouzak, ale jako vlastnost pro vylepseni tve zakaznicke zkusenosti, protoze SW vi nejlip.

Ohledne drastickych zmen, vetsina tech zmen byly samy od sebe - proste ta technologie byla v necem dramaticky lepsi. Nebyla tlacena nejakym ekofasounsky uvedomelym urednikem a jeho dotacema, protoze on sice neni schopen dodelat D1 bez hrbolu, ale vi nejlip, co je pro obcany dobre a oni, prestoze maji vyssi vzdelani a vedomosti se maj podle toho zaridit.

Kurva ja budu na stary kolena anarchista. Jeste musim koupit nejakej vysokoobjemovej dvoutakt... To byl motor, nesel pretocit a volej taky nezral a rozvody? Co to bylo? :-)
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Kdybys na něco takovýho narazil, beru taky jeden exemplář!!! Třeba kus motoru ze Sergeje, to byl dokonce dvoudobej diesel, což už se dneska vůbec nevidí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

No já nevím, jak je to u Sergeje, ale dvoutaktní diesely Slavia měly problém právě se startováním , pokud už měl menší kompresi. Co jsem se ho natočil klikou než se dal do chodu. A spotřeba samozřejmě odpovídala dvoutaktu..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Sergej měl Rootsovo dmychadlo které profoukávalo motoru vzuduchem při startovací sekvenci aby motor "lépe" čapnul.
Jinak se o dodávku vzuchu starala dvě turbodmychadla :)
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

Upřímně nemám vůbec pochyb, že si EV najdou cestu i bez dotací a protlačování. Většina z těch lidí, co je nemůžou vystát, to zatím neměla možnost vyzkoušet (jak jste na tom vy kluci :D), a až tu možnost budou mít, budou na to nahlížet úplně jinak.
Když jsem si loni v létě domluvil na týden půjčení i3ky, očekával jsem od toho řadu nedokonalostí, komplikací a omezení. Po ujetí prvních 200m se veškerá skepse úplně rozplynula a převládlo nadšení. Když jsem ji po týdnu vracel a nasedl za volant do Golfa z roku 2013, byl to neskutečný šok, připadal jsem si jak v nějakém veteránu (rofl) neobratný hlučný lenochod, kde musíš řadit, brzdit, soustředit se na rozjezdy, šetřit motor za studena a další hromada neskutečně otravných záležitostí. V ten moment jsem pochopil, že EV nejsou jen modní výstřelek pomatených ekologů (jak je vnímá dnešní převážná část veřejnosti), ale naprosto legitimní stroj 21. století. Je to obrovský krok vpřed oproti spalovákům, má to neskutečný potenciál, žádná slepá ulička.
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Já bych EV na ježdění po Praze bral hned. Brání mi v tom jen to, že nemám peníze. Dál bych to neměl kde parkovat, protože mám jen jedno garážový stání. Takže bych si musel pronajmout další garáž/stání pro naftový auto, který potřebuju na delší cesty min. jednou-dvakrát týdně. V garážovým stání nemám zásuvku, tak bych to neměl jak dobít. Ale na ježdění po městě by to bylo určitě super. Ale asi to teda ještě nějaký rok vydržím se smrdutým nafťákem :)

Jinak myslím, že když si koupíš e-golf, tak si můžeš na dovolenou a podobně od dealera půjčit tuším snad zdarma naftovýho touarega - což je fajn :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
matesfox
Přispěvovatel
Příspěvky: 958
Registrován: 29 kvě 2014, 20:13

Příspěvek od matesfox »

Já vám nevím,ale proč taková ASIE/AMERIKA/AFRIKA/AUSTRALIE emise neřeší? proč auta do Asie jsou bez DPF filtru a v Americe mají 5 litrů obsah a nic neřeší,ale jen Evropa řeší emise? třeba hodně zajímavé bylo že takových pár tankéru za rok vyprodukuje tolik spalin co všechny auta na světě..Jednou jsem poslouchal (snad generálního ředitele) automobilky,a nejde jím vůbec o emise nebo škodlivost,ale zrušení starých aut a stále kupovat si nové...žádné emise v tom nebyly... byl jsem v Africe a byl jsem v Asii,a věřte mi že tam neví co emise znamenají.... Na nikoho tím nenarážím a s nikým se hádat nebudu..
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

V Americe řeší emise přísněji než v EU, taky tam vyhmátli VW a roztočili celý dieselgate.
Asie je hodně široký pojem, Číňan už po emisích taky sakra šlape, je jich jak mravenců a každej by chtěl jezdit.
A v Africe neřeší hromadu věcí, ale tak snad se nechceme porovnávat se Somálskem...
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

A jak se s tím EV jezdí v -20°C? Jak to topí a co na to baterky?
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

V -20°C nemám vyzkoušeno. Je v tom reversibilní klima (tepelné čerpadlo), takže to topení nemá až zas tak výrazný vliv. Je rozdíl ve spotřebě jestli jedeš 5km, nebo 50km, protože energeticky nenáročnější je ten interiér vytopit, udržování teploty pak už takový odběr neznamená.
To samé v létě, na delší cestu (50km) znamená zapnutá klima jen o 2-3km méně ze 100km na dojezdu.
Naposledy upravil(a) Andre dne 14 bře 2018, 08:56, celkem upraveno 1 x.
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Porovnavat sa s Afriku to uz kam spejeme haha v Asii s emisie riesia neriesia to krajiny trosku pozadu.no to kurenie elektromobilu bude asi najvacsi poroblem daju tam asi bufik haha
BMW 330 ix
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tomas.cz píše:Sergej měl Rootsovo dmychadlo které profoukávalo motoru vzuduchem při startovací sekvenci aby motor "lépe" čapnul.
Jinak se o dodávku vzuchu starala dvě turbodmychadla :)
Zajímavé, to jsem netušil, nemůžeš to profoukávání lépe popsat?
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
matesfox
Přispěvovatel
Příspěvky: 958
Registrován: 29 kvě 2014, 20:13

Příspěvek od matesfox »

burton.b22 píše:A jak se s tím EV jezdí v -20°C? Jak to topí a co na to baterky?
to je to očem se nemluví...Známi vlastní Teslu a říkal že po 4 letech najednou baterie místo dojezdu 500km mu ukázaly 50km.. a musel na záruku jet měnit baterky,nevydržely mráz... -16 jím holt nedělá dobře.a škoda že záruka na baterie je 10let,jenže oni baterie netestovaly v mrazu...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Topení třeba v Nissanu Leaf je vyřešené zajímavě. Pro chlazení elektromotoru je použita standardní chladicí soustava, jak ji znáte z vozu se spalovacím motorem. Topení je řešeno opět standardně, topným tělesem.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“