Vodici čepy brzd

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Vodici čepy brzd

Příspěvek od zero1724 »

Čau, řeším už snad po 150 pískající zadni brzdy za jizdy(ATE+ATE), na fabii 1 TDI, vodící čepy volné jak nové, pístek po repasu, prava je po jízdě lehce vlažná, za jízdy kolem 30km/h popiskava a pak i v 90km/h , když kolo zatizim zatacenim v otáčce stichne, zatahnu za ručku tak taky, napadá mě, že už by to mohly dělat plíšky na deskách, ložiska (ale nehuci) nebo jsem dal obráceně vodící čepy každej je krapet jinak profilovanej, má někdo schéma jakej je nahoře a jakej dole? Díky
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14261
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A desky chodej opravdu volně v držáku třmenu?
Mě tak ATE nabobtnalo až jsem destičku nemohl z držáku dostat...
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

No budu to muset zase rozebrat, nejhorší je, že mechanik tuhle točil kolem a říkal že to chodí jak nové... Pak jedu a z toho pribrzdovani by mi upadl blembak...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

zero: Ten stupňovitý vodící kolík patří nahoru,s ploškama patří dolů.Onehdá jsem to zkoumal u fungl nového držáku třmenu TRW.Proč je tomu tak,to ti nepovím..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

A nebo změnit brzdové destičky. Tyto můžou být tvrdé.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

NOVON píše:zero: Ten stupňovitý vodící kolík patří nahoru,s ploškama patří dolů.Onehdá jsem to zkoumal u fungl nového držáku třmenu TRW.Proč je tomu tak,to ti nepovím..
Díky zkusím zaměnit třeba se to zlepší popřípadě primaznu držáky pastou aby to v tom chodilo...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

martinsidlo píše:A nebo změnit brzdové destičky. Tyto můžou být tvrdé.
viděl bych to tak...desky ATE vůbec nebereme...
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

nedávno sem na leona dával brzdy 256 a ty vodící čepy sem vůbec nejak neresil. Proste sem je tam dal a neresil jak mají prijit. Kotouče i desky brembo a žádnej problém. Myslíte že ty vodící čepy mají takovej vliv na brždění nebo pískání? Leda že bych to náhodně trefil....... :?
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Jodr
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 04 úno 2011, 16:33

Příspěvek od Jodr »

Jo, řešil jsem taky zadní destičky ATE. Vodící výstupky destiček jsem nakonec obrousil, že v měly vůli v plíšcích na výšku i šířku přes půl milimetru. Situace se poněkud zlepšila, ale úspěch byl až po výměně desek za jiné. ATE desky se chovají jako tulení kůže na eskymáckých lyžích. Přejedeš prstem po obložení na jednu stranu, je hladké a na druhou stranu prst na obložení znatelně drhne. Proto soudím, že je problém právě v materiálu toho obložení...
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 778
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

Taky bych to videl na desticky, moc tvrda smes. Ja jsem dal Meyle a prvnich 10.000km hvizdali a ted po zime je videt ze moc kotouc nelesti. Takze to chce nejaky mekoty i za cenu ze nevydrzi tolik. Posledni dobu uz ztracim duveru v aftermaket :( hlavne jak Meyle machrovalo s nejakou novou smesi ECO desticek atd. ze stejny jak origo jeste lepsi brzdnej ucinek.... a pekny kecy.
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Já dávám do předu kotouč Brembo max a desky Textar,v zadu Brembo max a desky Starline ( to brzdí ruční a na STK jsou velice spokojený a po městě stačí) a na dovolenou ( kde jsem "přízemní letec" a ruční skoro nepotřebuji) také Textar.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Mekčí desky jsou Brembo,RH..Tyhle jdou i k levnym kotoučum Meyle,Kraft,Maxgear a nekroutí se.Podmazávám i ty plíšky a pod plíšky taky.Pak obě strany brzdiče vs.destička...proste všude,kde se deska dotyka třmenu nebo držáku třmenu..
Mno a už dlóóuho mi nic nepiskalo..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Rozuměl bych kdybych koupil nějakou čínu nebo sračku...Všichni radí výrobce destiček a kotoučů stejné... Dal jsem na radu všech origo ATE+ATE kotouče sjeté krásně, nikde žádný nadměrný úbytek materiálu... Ještě se zeptám, abych nemusel odpovídat všem, když tedy budu mít zaměněné vodící kolíky brzd, horní za dolní, ikdyž chodí nádherně, může být příčina problému v záměně vodících kolíků (hořejšěk za dolejšek a obráceně?)

ptám se protože jsem je namazal krásně grafitkou přímo od TRW (není zase tak levná) a musel bych to zbytečně očistit, odmastit, přehodit, namazat... Abych prostě nedělal zbytečně práci, která byla třeba dobře udělaná...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

zero: To ti asi nikdo nepoví,udelej to a uvidíš.Mužeš ješte zkusit srazit hrany na deskách po obvodu pilníkem.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

To nebude chodit na 99% v držáku třmenu, ikdyž jsem ho leštil, ta destička tam bude "nafest" o víkendu se na to dostanu, tak řeknu jak šly ven... podmáznu vše co se dá, tentokrát jsem dával nové plíšky, tak jsem si řikal, že by to mohlo chodit bez podmáznutí..., má to cca 50% a začaly takhle blbnout...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“