Precerpavanie nafty 4x4
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Precerpavanie nafty 4x4
Ako funguje precerpavanie nafty z lavej polovice do pravej polovice nadrze u pozdlzne ulozeneho motora TDI s rotacnym vstrekovacim cerpadlom VP37 vo verzii s pohonom 4x4 napr. stary Passat, A4 a spol. ? Vstrekovacie cerpadlo si samo nasava naftu z nadrze. Lenze koly kardanu je nadrz od spodnej casti asi do polovice rozdelena koly miestu na kardan. V pravej polovici kde je saci kos je aj el. cerpadlo na precerpavanie. Nasava naftu zo spodu kosa a pretlaca do takeho stvorcestneho ventilu, alebo neviem ze co to je a ani ako to ma fungovat. Podla mojej dedukcie to zjavne funguje na podobnom principe ako Venturiho trubica (nieco podobne ako fixirka), alebo sa mylim? Kedy, alebo co ovlada spinanie toho cerpadla v nadrzi? Najde sa nejaka dobra dusa co by mi to objasnila?
a mozete pripojit aj objasnenie rovnakého princípu na 96kw PD passat 4motion
potrebujem si potvrdit teoriu...
Ono všetky tieto prečerpávačky sú na princípe venturiho trubice, ale každá má iný dizajn.
Daj kod motora, auto....
potrebujem si potvrdit teoriu...
Ono všetky tieto prečerpávačky sú na princípe venturiho trubice, ale každá má iný dizajn.
Daj kod motora, auto....
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
11.Suction jet pump
◆ With return pipe
◆ Connected to inside of flange
◆ Removing and installing
=> Page 20-216
◆ Use uncoupling tool T40020 or press release tabs on connection to disconnect
12.O ring
◆ Always renew
13.Fuel gauge sender -G
◆ Removing and installing
=> Page 20-145
Description of function
The electric fuel pump sends a pressurised stream of fuel into the suction jet pump (entrainment pump) in the rear chamber of the tank.
The suction jet pump then delivers the fuel from the rear chamber into the front part of the tank and the supply pipe going to the injection pump.
It is not possible to empty the rear fuel tank chamber completely if the fuel pump or the suction jet pump are defective.
◆ With return pipe
◆ Connected to inside of flange
◆ Removing and installing
=> Page 20-216
◆ Use uncoupling tool T40020 or press release tabs on connection to disconnect
12.O ring
◆ Always renew
13.Fuel gauge sender -G
◆ Removing and installing
=> Page 20-145
Description of function
The electric fuel pump sends a pressurised stream of fuel into the suction jet pump (entrainment pump) in the rear chamber of the tank.
The suction jet pump then delivers the fuel from the rear chamber into the front part of the tank and the supply pipe going to the injection pump.
It is not possible to empty the rear fuel tank chamber completely if the fuel pump or the suction jet pump are defective.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Ano to na tom obrazku poz. c. 11 to je ono. Suction jet pump ( sacia dyzova pumpa ). Len ma zaijima, ze odkial ma nasavat naftu to cerpadlo. Logicky z dola od sacieho kosa, lenze v tej jet pump je to prepojene s prepadom nafty z cerpadla co mi trochu mota hlavu. Nejke videjko ( pre lepsiu predstavu ) ako to tam vo vnutri funguje by sa nenaslo?
vytlak z cerpadla ma pripojeny priamo do tej pumpy (obrazok 3)
spiatočka je pripojená priamo na tu pumpu (obrazok 10 cca)
elektrické čerpadlo tlačí naftu do podtlakovej pumpy, tým "sťahuje" naftu zo zadnej strany nádrže. Nafta zo zadnej strany nádrže spolu s výtlakom el. čerpadla a spolu so SPIATOČKOU od VP37 sa neoznačeným kúskom hadičky (na obrazku 11, kusok husieho krku) vracajú naspäť to nádrže (obrazok1)-zas kusok neoznačenej hadičky.tam bude zrejme nejaka vanička v ktorej sa drží nafta.
následne si VP37 bere podtlakom naftu z tej vaničky, ako už vidíš na obrázku č.2, kúsok plastovej trubky ktorá ide hadickou do dekla a potom k motoru.
Tak som to pochopil ja.
spiatočka je pripojená priamo na tu pumpu (obrazok 10 cca)
elektrické čerpadlo tlačí naftu do podtlakovej pumpy, tým "sťahuje" naftu zo zadnej strany nádrže. Nafta zo zadnej strany nádrže spolu s výtlakom el. čerpadla a spolu so SPIATOČKOU od VP37 sa neoznačeným kúskom hadičky (na obrazku 11, kusok husieho krku) vracajú naspäť to nádrže (obrazok1)-zas kusok neoznačenej hadičky.tam bude zrejme nejaka vanička v ktorej sa drží nafta.
následne si VP37 bere podtlakom naftu z tej vaničky, ako už vidíš na obrázku č.2, kúsok plastovej trubky ktorá ide hadickou do dekla a potom k motoru.
Tak som to pochopil ja.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
http://www.www.vw-club.cz/viewtopic.php ... 24&start=0
Doufám že pomůže ☺
Nemáte někdo nádrž z octavie 2 4x4 venku? Potřeboval bych vyfotit vršek u hrdla jak je řešeny odvzdušnění..pač O1 měla ventilek a O2 ne...
Doufám že pomůže ☺
Nemáte někdo nádrž z octavie 2 4x4 venku? Potřeboval bych vyfotit vršek u hrdla jak je řešeny odvzdušnění..pač O1 měla ventilek a O2 ne...
O2 BXE 4x4, GTB 1756V