Zdravím ve spolek.
Při výměně žhavících svíček u octavie I motor ASZ najeto 248tis. ( ani jedna nebyla funkční) jsem zjistil, že pod svíčkou u 4válce je olej, může mi někdo zvás poradit jaká je příčina? A na co se mám připravit.
Předem děkuji za jakoukoli radu.
octavia 1,9 TDI ex
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
Vysvětlím olej pod žhavící svíčkou-svíčka byla doslova zalitá olejem a po opětovném vložení a vyjmutí bez nastartování je vždy od oleje, ale motor prošel emisema bez problému (je čerstvě po STK)
octavia 1,9 TDI ex
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
Tak mě napadlo jestli se olej na svíčku namůže dostat špatným guferem sacího ventilu, pokud motor po zastavení delší dobu "odpočívá" jinak za jízdy by byl samozřejmě nasán do spalovacího prostoru.
Co vy na to?
octavia 1,9 TDI ex
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
Tak tomu po pravdě moc nerozumím navta je přivedená vstřikem rovnou do spalovacího prostoru a svíčka je v prostoru sání a hlavně je takto "utopená" jen jedna, ale díky za typ.
octavia 1,9 TDI ex
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
Tak jsem dnes znovu vyndal svíčku, ale vzhledrm ktomu, že auto opočívá v garaži, tak pod svíčku nic nepřibylo, ale ještě se trochu "umazala"a je to opravdu takový černý sajrajt, takže co netěsní? ventily?
octavia 1,9 TDI ex
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
karluci2 píše:Tak jsem dnes znovu vyndal svíčku, ale vzhledrm ktomu, že auto opočívá v garaži, tak pod svíčku nic nepřibylo, ale ještě se trochu "umazala"a je to opravdu takový černý sajrajt, takže co netěsní? ventily?
karluci2 píše:Tak tomu po pravdě moc nerozumím navta je přivedená vstřikem rovnou do spalovacího prostoru a svíčka je v prostoru sání a hlavně je takto "utopená" jen jedna, ale díky za typ.
Je třeba přijmout fakt, že žhavící svíčka je zašroubovaná rovnou do spalovacího prostoru a její kuželové sedílko musí odolat expanzním tlakům.
Vyfoť to a postni sem, jak při namontované svíci, tak bez svíce, a hlavně vymontovanou celou svíci v detailu. Ono "olej pod svíčkou" je dost nepředstavitelný, to je třeba vidět, zvlášt, když je žhavička v sání
No , zaolejovaná žhavička, nebo olej pod vstřikem je známka, že ten válec nejde naplno, jinak by se olej spálil a nezůstal po chcípnutí nad pístem. Já si tohohle všiml, , když se přidřela tryska nebo motor vandroval a měl nějaký problém.