olej pod žhavící svíčkou

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
karluci2
Přispěvovatel
Příspěvky: 228
Registrován: 17 kvě 2012, 17:51
Bydliště: Boleslavsko

olej pod žhavící svíčkou

Příspěvek od karluci2 »

Zdravím ve spolek.
Při výměně žhavících svíček u octavie I motor ASZ najeto 248tis. ( ani jedna nebyla funkční) jsem zjistil, že pod svíčkou u 4válce je olej, může mi někdo zvás poradit jaká je příčina? A na co se mám připravit.
Předem děkuji za jakoukoli radu.
octavia 1,9 TDI ex
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Záleží co myslíš tim "pod svíčkou".Pokud je mastná vrchní část žhavicího kolíku,tak je to normální,když svíčka nežhaví.Neřešit-jezdit.
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
karluci2
Přispěvovatel
Příspěvky: 228
Registrován: 17 kvě 2012, 17:51
Bydliště: Boleslavsko

Příspěvek od karluci2 »

Vysvětlím olej pod žhavící svíčkou-svíčka byla doslova zalitá olejem a po opětovném vložení a vyjmutí bez nastartování je vždy od oleje, ale motor prošel emisema bez problému (je čerstvě po STK)
octavia 1,9 TDI ex
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Hmm.Tak to snad jedině nějak ošklivě prasklá hlava.Těžko říct bez demontáže hlavy něco bližšího (LOL)
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
karluci2
Přispěvovatel
Příspěvky: 228
Registrován: 17 kvě 2012, 17:51
Bydliště: Boleslavsko

Příspěvek od karluci2 »

Tak mě napadlo jestli se olej na svíčku namůže dostat špatným guferem sacího ventilu, pokud motor po zastavení delší dobu "odpočívá" jinak za jízdy by byl samozřejmě nasán do spalovacího prostoru.
Co vy na to?
octavia 1,9 TDI ex
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Asi špatně těsní ta svíčka a olej vzniká z nafty.. abys rozuměl.
karluci2
Přispěvovatel
Příspěvky: 228
Registrován: 17 kvě 2012, 17:51
Bydliště: Boleslavsko

Příspěvek od karluci2 »

Tak tomu po pravdě moc nerozumím :? navta je přivedená vstřikem rovnou do spalovacího prostoru a svíčka je v prostoru sání a hlavně je takto "utopená" jen jedna, ale díky za typ.
octavia 1,9 TDI ex
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

..no a ze spalováku se protlačí ven, tudy, kudy to netěsní :) zje to olej ? zkoukni jestli to není černý , takovej mazut tekutej ..
karluci2
Přispěvovatel
Příspěvky: 228
Registrován: 17 kvě 2012, 17:51
Bydliště: Boleslavsko

Příspěvek od karluci2 »

Tak jsem dnes znovu vyndal svíčku, ale vzhledrm ktomu, že auto opočívá v garaži, tak pod svíčku nic nepřibylo, ale ještě se trochu "umazala"a je to opravdu takový černý sajrajt, takže co netěsní? ventily?
octavia 1,9 TDI ex
honda CR 250 ex
octavia 1,9 TDi combi ASZ
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

:? (LOL) (rofl) promiň, ale tohle asi bude nadlouho ...
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

taky přemýšlím jestli je to prdel nebo fakt (LOL)
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

karluci2 píše:Tak jsem dnes znovu vyndal svíčku, ale vzhledrm ktomu, že auto opočívá v garaži, tak pod svíčku nic nepřibylo, ale ještě se trochu "umazala"a je to opravdu takový černý sajrajt, takže co netěsní? ventily?
Ta svíčka.. :D
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

karluci2 píše:Tak tomu po pravdě moc nerozumím :? navta je přivedená vstřikem rovnou do spalovacího prostoru a svíčka je v prostoru sání a hlavně je takto "utopená" jen jedna, ale díky za typ.
Je třeba přijmout fakt, že žhavící svíčka je zašroubovaná rovnou do spalovacího prostoru a její kuželové sedílko musí odolat expanzním tlakům. :)
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Vyfoť to a postni sem, jak při namontované svíci, tak bez svíce, a hlavně vymontovanou celou svíci v detailu. Ono "olej pod svíčkou" je dost nepředstavitelný, to je třeba vidět, zvlášt, když je žhavička v sání :D
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

No , zaolejovaná žhavička, nebo olej pod vstřikem je známka, že ten válec nejde naplno, jinak by se olej spálil a nezůstal po chcípnutí nad pístem. Já si tohohle všiml, , když se přidřela tryska nebo motor vandroval a měl nějaký problém.
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“