OPRAVA kulových čepů - hliníková ramena

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4192
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

ještě by byla možnost předělat na unibaly ale to spíš pro závody (LOL)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

To by na to u STK koukali (rofl)
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

blacklight píše:Díky za snahu.

Já myslím že jsou fakt jen 2 možnosti:
a) vysolit 34k za novou přední nápravu
b) najít někoho, kdo to umí opravit - i za cenu trošku destruktivního způsobu
Mám zato, že Lancia za to stojí , ta původní náprava toho patrně už dost najela..A shodou okolností se musím smát, dnes tak po 14. hod. jsem jel za Lybrou kombi JTD a borec najednou rozjel střelbu, jel zatáčky že jsem zíral co s tou bednou dovedl, auto se skoro vůbec nenaklánělo á já mu sice stačil , ale vzadu mi lítal nákup , jen jsem slyšel rachot...Takhle jet s "takovou kraksnou" je vidět málokdy a bylo vidět že auto má výborné jízdní vlastnosti.... :)
Jinak k věci, kdysi jsem opravoval ramena na F 128, soustružník mi udělal matku /nahoře plnou/se závitem, který se udělal také do těhlice , kde se ubrousil vršek, udělalo se pouzdro ze silonu ,použil se samozřejmě origo čep a tuhost čepu popřípadě vůle se dala regulovat utažením "matky"..Ale to rameno bylo ocelové, tady je sice hliník , ale řekl bych, že je tam dost masa, aby "matka", popřípadě jen kroužek, který je normálně zavalený by šel taky udělat na závit, který pak něčím pojistit...Už kdysi jsem koukal na nápravu Passata, ale tam je málo masa...Chtělo by to sehnat staré rameno navíc a zkusit jej nejdřív "rozebrat", aby případný specialista mohl navrhnout řešení.,.. :)
nepropadat panice...
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Jestli je tam silon tak teda nevim ,tam bude něco houževnatějšího.
Naposledy upravil(a) A6TDI dne 26 bře 2018, 22:02, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

na to jak hezky a dcentně to má udělanej zadek, tak předek je totální hnůj.

U oktávek to zepředu bývalo kromě posledního modelu vždycky dobrý a zadek byl na prd.
Grunt
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 21 říj 2013, 16:01

Příspěvek od Grunt »

Ford Galaxy 1.9TDi 85kw AUY 2002
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

:D na veterána co najede nula nula nic asi OK, ale na normální ježdění to nic nevydrží ...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

No tehdy to veterán nebyl a to rameno, o kterém mluvím byla "páteř" přední nápravy, která byla svou jednoduchostí geniální..KASTLE -RAMENO-ŠENKL S LOŽISKEM..RAMÝNKEM PROCHÁZEL STABILIZÁTOR A ŠENKL NAHOŘE DRŽEL McPHERSON..To je vše,/ podívej se dnes, kolik součástí mají dnešní vozy/,mimo kuláčků na spojovačkách byl jen JEDEN KULOVÝ ČEP na jedné straně nápravy..A pak se začali všichni opičit..A to bylo v roce 1969 a to co to auto dostávalo do těla/než shnilo ve slané lázni/ to koncernové voňavky nezažijí, jezdí hlavně jen rovně... :) ...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1366
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Grunt píše:co nějak takhle
Jestli tam nacpal rozumnou hmotu tak proč ne. Taky se mi líbí jak odhadl kroutící moment a to zadělání díry ve víčku :D
Člověk se pořád učí.
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Příspěvek od blacklight »

Tady to borci dělají profesionálně a vypadá to na velmi podobný způsob jako ten pán z Ruska...
https://www.facebook.com/theballjointdoctor/

Dělají i náklaďáky, takže ten materiál asi nebude úplně máslo.
Škoda jen, že jsou na druhém konci světa.

Zkusím jít touto cestou. Buď na to sehnat někoho, kdo je vybaven, nebo to případně zkusím sám.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No, polymery jsou výkoný, ale myslím si o tom svý, ta firma je už dneska nedohledatelná, asi s tím neměli před x lety úspěch ... Že to ti blbci v prvovýrobě vyrábí furt v tvrdokovu ... :D

http://www.winbrake.com/index.php/produ ... on/nu-tech

Hallelujah, it works, instant fix :D
https://www.youtube.com/watch?v=ikBSdogo5d0
https://www.youtube.com/watch?v=a9yRwFB4nCM
https://www.youtube.com/watch?v=fqfvWgRKwfo
https://www.youtube.com/watch?v=Bb1-C8mq3Qg

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1366
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Pokud není sežraná koule na čepu od rezu, tak je jen uvnitř opotřebená "plastová" miska ve který se ta koule pohybuje. Pokud tam napere za tepla a hýbe při tom s čepem aby se to dostalo všude, vhodnej "plast", tak to může fungovat velice dobře. Pod manžetu nacpat molyku a hotovo. S utěsněním tý díry bych si dal ale sakra víc práce aby to ten plast tudy netlačilo ven.
Člověk se pořád učí.
Grunt
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 21 říj 2013, 16:01

Příspěvek od Grunt »

Jsem dřív viděl lepší video ale dneska jsem ho nenašel tak jsem postl první podobné :) Myslím že by to mohlo fungovat pokud se to udělá zavčas.
Ford Galaxy 1.9TDi 85kw AUY 2002
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Zkoukni slitiny a jejich vlastnosti , zas tolik toho nebude .. :) :D
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“