OPRAVA kulových čepů - hliníková ramena
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Mám zato, že Lancia za to stojí , ta původní náprava toho patrně už dost najela..A shodou okolností se musím smát, dnes tak po 14. hod. jsem jel za Lybrou kombi JTD a borec najednou rozjel střelbu, jel zatáčky že jsem zíral co s tou bednou dovedl, auto se skoro vůbec nenaklánělo á já mu sice stačil , ale vzadu mi lítal nákup , jen jsem slyšel rachot...Takhle jet s "takovou kraksnou" je vidět málokdy a bylo vidět že auto má výborné jízdní vlastnosti....blacklight píše:Díky za snahu.
Já myslím že jsou fakt jen 2 možnosti:
a) vysolit 34k za novou přední nápravu
b) najít někoho, kdo to umí opravit - i za cenu trošku destruktivního způsobu
Jinak k věci, kdysi jsem opravoval ramena na F 128, soustružník mi udělal matku /nahoře plnou/se závitem, který se udělal také do těhlice , kde se ubrousil vršek, udělalo se pouzdro ze silonu ,použil se samozřejmě origo čep a tuhost čepu popřípadě vůle se dala regulovat utažením "matky"..Ale to rameno bylo ocelové, tady je sice hliník , ale řekl bych, že je tam dost masa, aby "matka", popřípadě jen kroužek, který je normálně zavalený by šel taky udělat na závit, který pak něčím pojistit...Už kdysi jsem koukal na nápravu Passata, ale tam je málo masa...Chtělo by to sehnat staré rameno navíc a zkusit jej nejdřív "rozebrat", aby případný specialista mohl navrhnout řešení.,..
nepropadat panice...
No tehdy to veterán nebyl a to rameno, o kterém mluvím byla "páteř" přední nápravy, která byla svou jednoduchostí geniální..KASTLE -RAMENO-ŠENKL S LOŽISKEM..RAMÝNKEM PROCHÁZEL STABILIZÁTOR A ŠENKL NAHOŘE DRŽEL McPHERSON..To je vše,/ podívej se dnes, kolik součástí mají dnešní vozy/,mimo kuláčků na spojovačkách byl jen JEDEN KULOVÝ ČEP na jedné straně nápravy..A pak se začali všichni opičit..A to bylo v roce 1969 a to co to auto dostávalo do těla/než shnilo ve slané lázni/ to koncernové voňavky nezažijí, jezdí hlavně jen rovně... ...
nepropadat panice...
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Tady to borci dělají profesionálně a vypadá to na velmi podobný způsob jako ten pán z Ruska...
https://www.facebook.com/theballjointdoctor/
Dělají i náklaďáky, takže ten materiál asi nebude úplně máslo.
Škoda jen, že jsou na druhém konci světa.
Zkusím jít touto cestou. Buď na to sehnat někoho, kdo je vybaven, nebo to případně zkusím sám.
https://www.facebook.com/theballjointdoctor/
Dělají i náklaďáky, takže ten materiál asi nebude úplně máslo.
Škoda jen, že jsou na druhém konci světa.
Zkusím jít touto cestou. Buď na to sehnat někoho, kdo je vybaven, nebo to případně zkusím sám.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
No, polymery jsou výkoný, ale myslím si o tom svý, ta firma je už dneska nedohledatelná, asi s tím neměli před x lety úspěch ... Že to ti blbci v prvovýrobě vyrábí furt v tvrdokovu ...
http://www.winbrake.com/index.php/produ ... on/nu-tech
Hallelujah, it works, instant fix
https://www.youtube.com/watch?v=ikBSdogo5d0
https://www.youtube.com/watch?v=a9yRwFB4nCM
https://www.youtube.com/watch?v=fqfvWgRKwfo
https://www.youtube.com/watch?v=Bb1-C8mq3Qg
http://www.winbrake.com/index.php/produ ... on/nu-tech
Hallelujah, it works, instant fix
https://www.youtube.com/watch?v=ikBSdogo5d0
https://www.youtube.com/watch?v=a9yRwFB4nCM
https://www.youtube.com/watch?v=fqfvWgRKwfo
https://www.youtube.com/watch?v=Bb1-C8mq3Qg
Pokud není sežraná koule na čepu od rezu, tak je jen uvnitř opotřebená "plastová" miska ve který se ta koule pohybuje. Pokud tam napere za tepla a hýbe při tom s čepem aby se to dostalo všude, vhodnej "plast", tak to může fungovat velice dobře. Pod manžetu nacpat molyku a hotovo. S utěsněním tý díry bych si dal ale sakra víc práce aby to ten plast tudy netlačilo ven.
Člověk se pořád učí.