Někdo přes elektriku
Moderátoři: šulda, Moderátoři
a baterka z mobilu? ta má 3,7V mám tady nějakou z evolveo a ta má 2800mAh
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
LiPol bude asi zbytočný, pri modeloch ho používajú aj kôli váhe(malí rozdiel), ale najmä kôli obrovskému prúdu ktoré dokážu dodať(s baterkou ktorá sa ti stratí vo vrecku by si vedal naštartovať auto)
odpor merať ani nemusíš, ak to potiahne tužková batéria odber nebude veľký, nepíšu náhodou čas na AA batériu?, prípadne to odskúšaj
napr. 2-3 kusy 26650 zapojené paralelelne by to potiahly hodne hodín
radšej kúp nejaké s ochranou a niektoré LiIon batérie majú rovno v sebe aj micro USB na nabíjanie
odpor merať ani nemusíš, ak to potiahne tužková batéria odber nebude veľký, nepíšu náhodou čas na AA batériu?, prípadne to odskúšaj
napr. 2-3 kusy 26650 zapojené paralelelne by to potiahly hodne hodín
radšej kúp nejaké s ochranou a niektoré LiIon batérie majú rovno v sebe aj micro USB na nabíjanie
Naposledy upravil(a) alni dne 12 pro 2017, 21:22, celkem upraveno 2 x.
OCT I -Tractor Diesel Immortal- AHF
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
vpredu- KYB ultra SR +PU uloženie, vzadu- KYB gas a just +uloženie z FRS
u těch li-pol to je možné, vývoj jde stále dopředu. Nabíjím podle těchto stránek: tadyJarda S. píše: lipol jsou trošku jinak než říkáš, tam se řeší i vybíjecí proud uváděný v C (1c je kapacita v A) takže máš u 2000mAh vybíjecí třeba 15c takže ti baterka dá krátkodobě i 30A a nabíjecí to samý já mám u baterek možnost 5C nabíjení takže můžu prát klidně 10A do baterky a bude nabitá za 12 minut místo hodiny ....
holt musíš jezdit tam kde se jezdí a ne stojí já si taky radši zajedu než abych stál jako kretén ve frontě a nebo jdu ráno a v poledne když přijedou spáči mám hotovo...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
To bych rád, ale Alpy dám max 2x za rok a tím, že mě sport baví tak pokud je možnost beru je každý víkend. Opravdu jsem zatím nenašel místo, kde by se jezdilo a nečekalo (pokud není mlha, padá omrzlice atd..). Navíc tím, že jsem na severu jezdí sem i Poláci a Němci. A i když jdeš už na otvíračku 8:30-9:00 tak do hodiny je to plné.
Pokud víš kde to tak není, rád si nechám poradit.
Pokud víš kde to tak není, rád si nechám poradit.
Tel:776005385 Nový Bor
Tak výhřev dorazil, ale..
Origo je to na 3x AA v serii, tak jsem je tam dal a čekal. Hřeje to tak na tělesnou teplotu - když si to přiložím na tvář tak cítím jak to lehce hřeje a to na nohy bude asi málo, takže 4,5V je nedostačující.
Tak jsem tam připojil jestě jednu tužkovou = 6V a už to hřálo ideálně.
Ale jak to teď udělat? Když dám 2x 18650 tak mám 7,4V a powerbanka má 5V
Origo je to na 3x AA v serii, tak jsem je tam dal a čekal. Hřeje to tak na tělesnou teplotu - když si to přiložím na tvář tak cítím jak to lehce hřeje a to na nohy bude asi málo, takže 4,5V je nedostačující.
Tak jsem tam připojil jestě jednu tužkovou = 6V a už to hřálo ideálně.
Ale jak to teď udělat? Když dám 2x 18650 tak mám 7,4V a powerbanka má 5V
Tel:776005385 Nový Bor
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Vidím to na 2 možnosti
a) Do zapojení přidat diody - 2 až 3ks.
- nemyslím LED diody, ale součástku která propustí jedním směrem a ztratí se na ní cca 0,7V
- například 1N5408
- důležité je ať dioda zvládne vyšší proud - třeba 3A nebo 5A
- nutno myslet na to, že dioda se bude zahřívat
To by mohlo zajistit, že část napětí se ztratí na diodách a dál bude pokračovat okolo těch 6V.
b) Napěťový stabilizátor na 6V
- opět inspirace u modelářů - zkus hledat "UBEC 6V 5A" nebo to přímo hledat jako napěťový stabilizátor modelářský
- ono by se to snad dalo koupit i jako součástka, ale 6V není úplně běžná hodnota, navíc bys tam musel dodělat nějaký chladič
Stabilizátor bude docela spolehlivě držet 6V.
Ale ještě jedna věc k zamyšlení - jestli máš voltmetr, zkus to propojit podle původního zapojení a změř napětí na baterkách. Možná zjistíš, že když to začne topit, tak na baterkách bude třeba jen 3V, protože budou zatížené.
Když pak budeš mít pořádný "tvrdý" zdroj, v podobě LiPol nebo jiné aku, tak tam napětí nepoklesne vůbec a třeba už 6V bude hrozně moc.
Nejde tedy jednoduše srovnat 6V z tužkových baterek a 6V z LiPol jestli mi rozumíš. Je to, jakobys srovnával startování 3.0 V6 diesela a měl na to 12V 44Ah starou baterku a nebo pak 12V 92Ah fungl novou baterku. Oboje má na měřáku 12V ale v tom jak to bude točit motorem je sakra rozdíl. S vytápěním je to stejné.
a) Do zapojení přidat diody - 2 až 3ks.
- nemyslím LED diody, ale součástku která propustí jedním směrem a ztratí se na ní cca 0,7V
- například 1N5408
- důležité je ať dioda zvládne vyšší proud - třeba 3A nebo 5A
- nutno myslet na to, že dioda se bude zahřívat
To by mohlo zajistit, že část napětí se ztratí na diodách a dál bude pokračovat okolo těch 6V.
b) Napěťový stabilizátor na 6V
- opět inspirace u modelářů - zkus hledat "UBEC 6V 5A" nebo to přímo hledat jako napěťový stabilizátor modelářský
- ono by se to snad dalo koupit i jako součástka, ale 6V není úplně běžná hodnota, navíc bys tam musel dodělat nějaký chladič
Stabilizátor bude docela spolehlivě držet 6V.
Ale ještě jedna věc k zamyšlení - jestli máš voltmetr, zkus to propojit podle původního zapojení a změř napětí na baterkách. Možná zjistíš, že když to začne topit, tak na baterkách bude třeba jen 3V, protože budou zatížené.
Když pak budeš mít pořádný "tvrdý" zdroj, v podobě LiPol nebo jiné aku, tak tam napětí nepoklesne vůbec a třeba už 6V bude hrozně moc.
Nejde tedy jednoduše srovnat 6V z tužkových baterek a 6V z LiPol jestli mi rozumíš. Je to, jakobys srovnával startování 3.0 V6 diesela a měl na to 12V 44Ah starou baterku a nebo pak 12V 92Ah fungl novou baterku. Oboje má na měřáku 12V ale v tom jak to bude točit motorem je sakra rozdíl. S vytápěním je to stejné.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Já bych to nejdřív vyzkoušel, pokud to někdo postavil na 3x článek tak k tomu měl asi důvod, jak se psalo výš, něco jiného je ohřát krátkodobě ale dlouhodobý provoz na vyšší teplotu může být nepříjemný, podlahovku mám doma max 23-24C a u televize pohodička, víc už je divný (kromě koupelny). Takže teplota těla asi ideální.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série