T5 2,5 TDI 2005 čidlo tlaku oleje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
T5 2,5 TDI 2005 čidlo tlaku oleje
Sousedovi po ohřátí motoru na tomto autě začne signalizovat nízký tlak oleje. Požádal mě abych tlak oleje změřil.
Po letmé obhlídce motoru jsem ale čidlo, kam bych se napojil s tlakoměrem, nenašel, což se vzhledem k přístupnosti motoru asi není co divit.
Mohl by mi někdo napsat kde to čidlo je, resp. jak se k němu dostanu a taky jakej by měl být tlak oleje na ohřátým motoru? Předem děkuji za ochotu.
Po letmé obhlídce motoru jsem ale čidlo, kam bych se napojil s tlakoměrem, nenašel, což se vzhledem k přístupnosti motoru asi není co divit.
Mohl by mi někdo napsat kde to čidlo je, resp. jak se k němu dostanu a taky jakej by měl být tlak oleje na ohřátým motoru? Předem děkuji za ochotu.
Naposledy upravil(a) Jarda-k dne 15 dub 2018, 20:27, celkem upraveno 1 x.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4641
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Jj to už mě taky napadlo a koukal jsem tam, ale přístup tam není dobrý, budu se muset polepšit.
Doufám, že kvůli napojení budíku nebude muset dolů celej předek...
Edit: tak už jsem ho našel... Utopený je ale pěkně, jsem zvědav, jak tam půjde natočit ta hadička od manometru...
Doufám, že kvůli napojení budíku nebude muset dolů celej předek...
Edit: tak už jsem ho našel... Utopený je ale pěkně, jsem zvědav, jak tam půjde natočit ta hadička od manometru...
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Třeba toto helfne kdyby to bylo důvod toho nízkýho tlaku přestože to prý nebývá
http://www.t4-wiki.de/wiki/%C3%96ldruckhalteventil
http://www.t4-wiki.de/wiki/%C3%96ldruckhalteventil
Tak čidlo jsem vytočil a dokonce se mi tam povedlo natočit hadičku od manometru. Je ale na jiným místě než na těch obrázcích z odkazu.
Je z čela motoru pod olejovým filtrem - není tam řemenice, rozvody jsou asi řešený ozubenými koly, alternátor je poháněnej zubovou spojkou směrem od setrváku.
Tlak jsem naměřil na studeným motoru na volnoběh 2 bary, po 5 minutách chodu naprázdno to kleslo na 1 bar. Zítra to nechám trochu ohřát, ale vidím to dost černě.
Je z čela motoru pod olejovým filtrem - není tam řemenice, rozvody jsou asi řešený ozubenými koly, alternátor je poháněnej zubovou spojkou směrem od setrváku.
Tlak jsem naměřil na studeným motoru na volnoběh 2 bary, po 5 minutách chodu naprázdno to kleslo na 1 bar. Zítra to nechám trochu ohřát, ale vidím to dost černě.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4641
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Po lehkém ohřátí motoru během naprázdno (teploměr něco přes 60 °C) je tlak na volnoběh na nule, po přidání plynu se vyškrábe na 2 bary.
Má ten motor nějaké slabé místo? Třeba nějaký redukční ventil zůstává viset? Nebo olejový čerpadlo?
Poslechově ten motor běží OK, žádný klepání, nebo jiný cizí zvuky.
Má ten motor nějaké slabé místo? Třeba nějaký redukční ventil zůstává viset? Nebo olejový čerpadlo?
Poslechově ten motor běží OK, žádný klepání, nebo jiný cizí zvuky.
Naposledy upravil(a) Jarda-k dne 16 dub 2018, 20:52, celkem upraveno 1 x.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Motor AXD, AXE či další BLJ...
http://www.t5-wiki.de/wiki/Motorkennbuchstabe
Lassen Sie den Motor an und erhöhen Sie langsam die Drehzahl.
Bei 0,75…1,05 bar Überdruck muss die Leuchtdiode
aufleuchten, andernfalls Öldruckschalter ersetzen.
– Drehzahl weiter erhöhen. Bei 2000 U/min und 80° C Öltemperatur
soll der Öl-Überdruck mindestens 2,0 bar betragen.
Bei höherer Drehzahl darf der Öl-Überdruck 7,0 bar nicht überschreiten.
DP, to jistě přelouskáš
http://werkplaatsgegevens.nl/.cm4all/ip ... &cm_odfile
https://tx-board.de/threads/506-01-oder ... ung.47717/
http://www.t5-wiki.de/wiki/Motorkennbuchstabe
Lassen Sie den Motor an und erhöhen Sie langsam die Drehzahl.
Bei 0,75…1,05 bar Überdruck muss die Leuchtdiode
aufleuchten, andernfalls Öldruckschalter ersetzen.
– Drehzahl weiter erhöhen. Bei 2000 U/min und 80° C Öltemperatur
soll der Öl-Überdruck mindestens 2,0 bar betragen.
Bei höherer Drehzahl darf der Öl-Überdruck 7,0 bar nicht überschreiten.
DP, to jistě přelouskáš
http://werkplaatsgegevens.nl/.cm4all/ip ... &cm_odfile
https://tx-board.de/threads/506-01-oder ... ung.47717/