T5 2,5 TDI 2005 čidlo tlaku oleje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

T5 2,5 TDI 2005 čidlo tlaku oleje

Příspěvek od Jarda-k »

Sousedovi po ohřátí motoru na tomto autě začne signalizovat nízký tlak oleje. Požádal mě abych tlak oleje změřil.
Po letmé obhlídce motoru jsem ale čidlo, kam bych se napojil s tlakoměrem, nenašel, což se vzhledem k přístupnosti motoru asi není co divit.
Mohl by mi někdo napsat kde to čidlo je, resp. jak se k němu dostanu a taky jakej by měl být tlak oleje na ohřátým motoru? Předem děkuji za ochotu.
Naposledy upravil(a) Jarda-k dne 15 dub 2018, 20:27, celkem upraveno 1 x.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

U olejového filtru bych hledal. Tlak tak cca co 1000ot,to 1 bar.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Jj to už mě taky napadlo a koukal jsem tam, ale přístup tam není dobrý, budu se muset polepšit.
Doufám, že kvůli napojení budíku nebude muset dolů celej předek...

Edit: tak už jsem ho našel... Utopený je ale pěkně, jsem zvědav, jak tam půjde natočit ta hadička od manometru...
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Třeba toto helfne kdyby to bylo důvod toho nízkýho tlaku přestože to prý nebývá ;)
http://www.t4-wiki.de/wiki/%C3%96ldruckhalteventil
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Tak čidlo jsem vytočil a dokonce se mi tam povedlo natočit hadičku od manometru. Je ale na jiným místě než na těch obrázcích z odkazu.
Je z čela motoru pod olejovým filtrem - není tam řemenice, rozvody jsou asi řešený ozubenými koly, alternátor je poháněnej zubovou spojkou směrem od setrváku.

Tlak jsem naměřil na studeným motoru na volnoběh 2 bary, po 5 minutách chodu naprázdno to kleslo na 1 bar. Zítra to nechám trochu ohřát, ale vidím to dost černě.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Omlouvám se, ale je to T5, takhle vypadá ten motor co tam je:

Obrázek Obrázek
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jo tenhle motor to je zábava, třeba snímač teploty chladící kapaliny je za sacím kolektorem mezi 2-3 válcem jištění vidličkou, tohle měnit tak snad vyndat sání apod.

Kolik má auto najeto?
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

420 tkm Je to bývalý auto policie ČR
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4641
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Studený 2 bar je málo.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Po lehkém ohřátí motoru během naprázdno (teploměr něco přes 60 °C) je tlak na volnoběh na nule, po přidání plynu se vyškrábe na 2 bary.

Má ten motor nějaké slabé místo? Třeba nějaký redukční ventil zůstává viset? Nebo olejový čerpadlo?
Poslechově ten motor běží OK, žádný klepání, nebo jiný cizí zvuky.
Naposledy upravil(a) Jarda-k dne 16 dub 2018, 20:52, celkem upraveno 1 x.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Vsadím se, že jak tyhle auta i několik hodin vrtí na volnoběh někde u případu nebo tak, tak bude motor ko :(
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Motor AXD, AXE či další BLJ...
http://www.t5-wiki.de/wiki/Motorkennbuchstabe

Lassen Sie den Motor an und erhöhen Sie langsam die Drehzahl.
Bei 0,75…1,05 bar Überdruck muss die Leuchtdiode
aufleuchten, andernfalls Öldruckschalter ersetzen.
– Drehzahl weiter erhöhen. Bei 2000 U/min und 80° C Öltemperatur
soll der Öl-Überdruck mindestens 2,0 bar betragen.

Bei höherer Drehzahl darf der Öl-Überdruck 7,0 bar nicht überschreiten.

DP, to jistě přelouskáš ;)
http://werkplaatsgegevens.nl/.cm4all/ip ... &cm_odfile

https://tx-board.de/threads/506-01-oder ... ung.47717/
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“