Norma 505.01 a vydřené vačky PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Jen doplním k původnímu problému, v týdnu jsem objednal originál olej VW pro PD tedy s normou 505.01 a je na něm jasně napsáno, že není určen pro motory s DPF filtrem.
Tak snad konečně olej co si na normu 505.01 jen nehraje. Tak si říkám zda bych si ho neměl nakoupit do zásoby, než zloději z VW zjistí že je o něj zájem a nezvednou cenu minimálně o 100% jako u převodového pro 6Q špajzky.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1366
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

O jaký olej se jedná, nebo aspoň specifikace je tajemství?
Člověk se pořád učí.
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Á tak to jsem se nepodíval a olej jsem nechal v garáži, tak jak tam bude cesta, tak se mrknu.
Popravdě jsem koukal po té normě 505.01 a všimnul si že tam má ještě normu 502.00 a že není určen pro motory s DPF.
Podle toho co jsem našel na netu by to mohla být 5W40
https://pegasdily.cz/motorovy-olej-5w-4 ... -505-01-5l
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Nemusis kupovat do zasoby je to uplne bezne dostupnej olej od firmy Quantum
trida Platinum a plni i norrmu ACEA C3 takze je i pro vozidla s DPF beru ho u Audi za cenu kolem 28€ za 5l
http://www.vwmotorparts.com/vw-engine-o ... -p-13.html
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

A to je právě problém, že je i pro auta s DPF, což znamená že je bezpopelný a motory PD s ním prostě mají problém.
Pokud by to byl olej Quantum jak píšeš, tak proč ten můžeš použít pro DPF, ale ten od VW nikoli, že by to byla od VW jen bouda na pitomce jako já, kteří se snaží koupit takový olej který do motoru opravdu patří ?
To bych pak mohl vačky měnit donekonečna, když by obsah neodpovídal obalu, samozřejmě řečeno hodně nadneseně.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

nevim ale urcite to je ten stejnej olej protoze ho beru minimalne 6 nebo 7 let a jen se misto Quantum zacali na kanystry lepit obcas vw nalepky. no ja osobne nevidel olej co by splnoval 505.01 a nebyl zaroven i pro DPF. Mozna kdysi Agip mel zvlast pro PD A pro PD s DPF. Ale ten ACEA C3 je z nich nejlepsi ma stredni obsah popela 0,8%, C1 aC4 ma nizkej obsah popela max 0,5% a beznej olej 1-2%
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1366
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

Právě že dnes už jsou všechny oleje C3, proto mi bylo divný že bys našel olej bez ACEA C3, respektive nevhodný pro motory s DPF. Pokud chceš dobře pro motor, tak hledej olej s ACEA C3-10 a výš (momentálně je tuším nejvyšší C3-12), je u nich lepší aditivace. Pomatená EU ale zakázala výrobcům udávat u olejů právě tu specifikaci 10 a výš. Prý aby nebyli v nevýhodě výrobci co dělají jen C3 (LOL) Olej bez C3 dnes už neseženeš, jeden z posledních byl např. Valvoline Durablend.
Člověk se pořád učí.
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Valvoline Durablent jsem používal, pak zmizel z nabídky a tak jsem začal používat Shell, pak se opět v nabídce objevil, ale byl jsem upozorněn že už to není ono.
Dnes jsem měl cestu kousek od garáže tak jsem se tam stavil a olej je 5W40 jako v odkazu, ale ještě se starší černobílou nálepkou. Normu ACEA jsem tam při rychlým prohlédnutí nenašel, ono tam kromě originál čísel a asi tři jazyků moc informací nebylo, ale o víkendu tam jedu znovu tak ho vyfotím aby se vidělo co mi to vlastně dodali.
Jako další variantu zvažují oleje jak jsem psal v úvodu, tedy pro benzíny 5W50 či 10W60.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1366
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

favo píše:pak se opět v nabídce objevil, ale byl jsem upozorněn že už to není ono.
To právě začala ACEA C3 na místo B3/B4 (noteeth)
Člověk se pořád učí.
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

u toho BRT to nemusi byt vubec gumicky,spis problem s regeneraci
flyfish215
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 10 dub 2012, 23:24

Příspěvek od flyfish215 »

Nee podle Vagu regenerace probíhají, říkal mechanik kamarád.Mohl by jsi být prosím trochu konkrétnější?díky
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“