fabia MPI
Moderátoři: šulda, Moderátoři
fabia MPI
Zdravím potřeboval bych radu. Měnil jsem těsnění pod hlavou a hydraulická zdvihátka. A motor po výméně stále klepe. Noúlové pohody koníků sem nastavil podle DP co by mohlo ještě klepat? a máte nějaký tip jakcistit olejový kanál pro zdvihátka? díky za rady
V dobách, kdy na těchto motorech odcházelo ve velkém těsnění hlavy a celé se to muselo v rámci kulančních oprav řešit, jsem takových motorů osobně dělal asi tři sta. Odhadem.....
Nikdy, ani v jediném případě se mi nestalo, že by mi to nefungovalo.
Válec na střih. Protilehlý válec se nastavuje (jako Felda). Povolí se obě vahadla daného válce tak, aby mezi vahadly a ventily vznikla evidentní vůle (třeba pět milimetrů), pak se vahadlo dotahuje na kontakt se stopkou ventilu a poté dotahne ještě o 720° (tedy dvě plné otáčky šroubu). A musí to fungovat - zejména u nových zdvihátek nemůže být problém.
Je pravda, že u některých motorů se muselo po nastavení i hodinu počkat, než síla vratných pružin ventilů přetlačila zdvihátko a ventil zavřel. Někdy to ovšem šlo po zavření deklu.
Nikdy, ani v jediném případě se mi nestalo, že by mi to nefungovalo.
Válec na střih. Protilehlý válec se nastavuje (jako Felda). Povolí se obě vahadla daného válce tak, aby mezi vahadly a ventily vznikla evidentní vůle (třeba pět milimetrů), pak se vahadlo dotahuje na kontakt se stopkou ventilu a poté dotahne ještě o 720° (tedy dvě plné otáčky šroubu). A musí to fungovat - zejména u nových zdvihátek nemůže být problém.
Je pravda, že u některých motorů se muselo po nastavení i hodinu počkat, než síla vratných pružin ventilů přetlačila zdvihátko a ventil zavřel. Někdy to ovšem šlo po zavření deklu.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Kamarád dělá ve Škodě na vyvoji hnacích jednotek, přišel na dílnu a tam pracovníci točili tohle MPíčko z Fabie, tak se celkem divil že v dnešní době TSi a nástupu elektromobilů vytáhli ze skladu staré ohv a mají ho na stolici, tak to bylo proto, že výrobce co jim má dělat nově zdvihátka do motorů TSi ho chtěli vyzkoušet aby jim podle starých výkresů vyrobil hydraulická zdvihátka na tyhle MPi motory, na zkoušku jeho výroby.
No testem neprošly...
No testem neprošly...
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32862
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
když nevíš tak hydro do svěráku horkovzduška vytlačíš olej i několikrát, pak našteluješ na dotek a přidáš přiměřeně, nastartuješ za chvíli rachot zmizne adouderap píše:Takže nechat motor vychladnout až výtečné olej a pak zkusit nastavit tak aby se dalo tocit tyčkařka?
když máš od výroby hydro naplněné tak co potom chceš