Agila B 2008 1.3 cdti D13A DPF neštartuje

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Agila B 2008 1.3 cdti D13A DPF neštartuje

Příspěvek od adrian_B »

čaute, riešim tohto krpca, nechce štartovať... príbeh začal asi tak že auto normálne jazdilo, no v posledných chvíľach ako keby chcelo pri preraďovaní zdochnúť. Padali otáčky pod voľnobežné, až nakoniec to v jednej križovatlke zdochlo a odvtedy nešlo natočiť. Napichol som to a v motorovke jediná chyba EGR, rozpojený obvod. Auto len točilo a ani náznak odpálenia. Včera som kontroloval kabeláž, prebehol kostry, poistky, relátka (nemám na to schému, tak je to oničom) a už som nejak nevedel čo s tým, tak som to zabalil... všimol som si ešte že v immo je chyba B3059...
Dnes som ešte čosi poskúšal ohľadom imma atď ale nakoniec zbytočne. Auto po odpojení snímača tlaku na raile malo zázračne snahu naštartovať, začalo blafať a tak na 10 pokus naštartovalo. Trochu sa hádalo ale po chvíli ok. Tak som snímač na raile zapojil naspeť a auto už normálne naštartovalo. nechal som to na mieste ohriať a šiel som to skúsiť prebehnúť a cca 1,5km v pohode. Auto šlo normálne do výkonu a žiadny problém. Potom však znova auto začalo na voľnobeh tarokovať, na mieste do 2500ot šlo neochotne do otáčok, vo vyšších fajn. Nakoniec to chcíplo a už znova neštartuje... Točí, chytá ale nanaštartuje.

tlak v raile pri štarte 350bar (drží požiadavku) a čo sa týka dodávky paliva, nekontroloval som ju (filter, nádrž... podávačku pekne počuť) keďže tlak v raile je a auto šlo pri jazde v pohode do 5000ot. Prepadový test som tak letmo skúsil, počas prerušovanej minúty štartovania to z každého vstreku vygrclo asi 5ml nafty, čo predpokladám je ok...


nenapadá niekoho niečo? respektíve nemá niekto aspoň el. schému na tento stroj? Za každý nápad vďaka
;)
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

V prvom rade by som preveril stav a funkčnosť EGR. Ak bude ok, tak by som sa zameral na snímač tlaku v raili, či náhodou nepadá referenčné napätie, či je OK kostra (mala by byť povýšená ak sa nemýlim) alebo či nie je signál do RJ zarušený (v pamäti závad nebola o ňom zmienka?). Tlak v raile je meraný cez diag alebo budíkom? Ak nezoženieš schému možno by som našiel.
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

EGR sa zasekáva, no vytiahol som ovládací solenoid a či ho zavriem alebo otvorím manuálne (ostane zaseknutý kde ho nechám), tak žiadna zmena...
tlak v raili meraný len diagnostikou, nemám taký manometer...
v pamäti závad už nie je žiadna závada

ak ťa to moc neobťažuje, schéma by mi pomohla... idem mrknúť na ten snímač


Ale, nie som si istý konfiguráciou tej jednotky. Keď som pozeral na eepromku tak to bolo celé nejaké divné. Nie je tam zapísané ani vin číslo, v minulosti bol problém s blikaním kontrolky oleja kôli prešvihnutým intervalom oleja spojeného s DPF a niekto sa v tom už hrabal... DPF je vykuchané, soft vraj riešený nebol... No neviem, možno to problém nie je... Ale rozmýšľam už nad kadečím :)
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ten EGR solenoid musí ísť pekne zmačknúť prstom a po uvoľnení sa vrátiť naspäť, takisto mechanická časť ventilu musí chodiť ľahko. Zaslepený náhodou nebol? V každom prípade to vyzerá na peknú zlátaninu, ak niekto prevŕtal DPF ale predokladám že SW úprava by tam mala byť ak si to nesťažuje na nič (dif. snímač a pod.) Ak sa ti nezdá EEPROM skús poodpájať ešte nejaké iné komponenty či vôbec zapisuje chyby, bohvie kto sa v tom kedy hrabal. Schému pošlem ak nazabudnem a nájdem, pošli príp. mail do ss.
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

egr či je otvorený alebo zavretý tak to nechytí aj tak...
čo sa týka snímača na raili, všetko vyzerá byť OK. napájanie, kostra a v meraných hodnotách stále tlak podľa požiadavky (podarilo sa mi to nakopnúť na trošku spreja a motor bežal kým sa neohrial)

mail píšem do SS :)
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

asi vyriesene... VT cerpadlo
OP com aj autocom ukazuju kraviny ohladne aktualneho tlaku v raili. Realne tam bol maly tlak.
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Aha, no preto som sa na začiatku pýtal či si meral tlak aj budíkom. Tú schému ti teda už posielať nemusím, ale ako si nakoniec prišiel na to že chýba tlak? Iná diag či manometer? Ako vieš že je zlé čerpadlo a nie je chyba len v regulácii?
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Prisiel som na to amatesky, nakolko ako som pisal, nemam taky manometer.
V case kedy to nestartovalo, som povoli trubku zo vstreku a bohvieco z holendra pri starte neslo. Na vylucenie regulatora na raile som teda odkrutil vysokotkaky vystup priamo z cerpadla a tlak pri starte asi taky, ze som ho udrzal prstom...

Nasledne po pridani mojej zmesi aditiv do nadrze :D ... Sa mi auto podarilo nastartovat na sprej a po nejakej pol hodinke bol volnobeh a starty ok. Nasledna jazda cca 20km a v pohode. Taktiez nasledne starty. Nevyznam sa do cerpadiel, ale nieco sa tam musi pridierat.
Odpovědět

Zpět na „Opel“