1.4 TSi - vysoké otáčky

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
big.boby
Přispěvovatel
Příspěvky: 214
Registrován: 14 čer 2010, 19:16
Bydliště: plzeňský kraj

1.4 TSi - vysoké otáčky

Příspěvek od big.boby »

Ahoj, všiml jsem si, že auto mát někdy při nastartování vysoké otáčky a je jedno, zda je venku 10°C nebo 30°C a je jedno zda he vypnutá či zapnutá klima nebo dokonce climatronic off nebo on.
Děje se to náhodně a jen při startu, když auto dlouho stojí...cca po 10 hod. Otáčky se drží mezi 1200 - 1500 a aktuální spotřebu to ukazuje 4,5l a pomalu to padá dolů až na normální volnoběžné otáčky. Také stačí jenom vypnout a zapnout motor a vše beží tak jak má....
Naposledy upravil(a) big.boby dne 31 kvě 2018, 19:17, celkem upraveno 1 x.
Octavia III, 1,4FSi, 110kW, r.v. 09/2016
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

To jsi se všiml správně :) Náhodně se to neděje, chcípat kvuli tomu motor nemusíš ;)
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Nie je to náhodou kvôli ohrievanu katalyzátoru ? aby sa rýchlejšie ohrial ?
Uživatelský avatar
váha
Aktivista
Příspěvky: 3872
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

;)
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
big.boby
Přispěvovatel
Příspěvky: 214
Registrován: 14 čer 2010, 19:16
Bydliště: plzeňský kraj

Příspěvek od big.boby »

Rayx píše:To jsi se všiml správně :) Náhodně se to neděje, chcípat kvuli tomu motor nemusíš ;)
A kde tedy je problém, nebo problém není?

Díky


Já tedy chcípnul motor jen kvůli tomu, jestli to dělá současné okolní prostředí (teplota, vlhkost atd...) nebo je to náhodné...páč se to děje jen někdy
Octavia III, 1,4FSi, 110kW, r.v. 09/2016
big.boby
Přispěvovatel
Příspěvky: 214
Registrován: 14 čer 2010, 19:16
Bydliště: plzeňský kraj

Příspěvek od big.boby »

Source píše:Nie je to náhodou kvôli ohrievanu katalyzátoru ? aby sa rýchlejšie ohrial ?
To by to spíš bylo častější při nižších teplotách než při vyšších okolních....
Octavia III, 1,4FSi, 110kW, r.v. 09/2016
Pawouk
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 30 dub 2011, 22:28

Příspěvek od Pawouk »

Tady máš oficiální vysvětlení (sice původně na 1.4 TSI CAXA, ale ono je to u ostatních motorů TSI obdobné):

Obrázek
big.boby
Přispěvovatel
Příspěvky: 214
Registrován: 14 čer 2010, 19:16
Bydliště: plzeňský kraj

Příspěvek od big.boby »

OK,
děkuji
Octavia III, 1,4FSi, 110kW, r.v. 09/2016
Uživatelský avatar
váha
Aktivista
Příspěvky: 3872
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

A dělají to i MPI a když to v tomhle okamžiku chcípneš tak se mohou spusti i ventilátory na 3min
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
big.boby
Přispěvovatel
Příspěvky: 214
Registrován: 14 čer 2010, 19:16
Bydliště: plzeňský kraj

Příspěvek od big.boby »

nooo, dneska 28°C dle teplomeru a otacky po nastartovani uplne normalni a auto stalo 10 hod.... a ráno jen 15°C a naskočilo to do tohoto režimu...tak nevím...
Octavia III, 1,4FSi, 110kW, r.v. 09/2016
Pawouk
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 30 dub 2011, 22:28

Příspěvek od Pawouk »

Ráno jsi tu teplotu chladící kapaliny načetl diagnostickým nástrojem, který ti ukáže hodnotu, kterou bere v potaz řídící jednotka motoru? Asi ne, že? Navíc to TPI je staršího data, u novějších motorů to třeba může být trochu jinak.
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“