Proč PŘESNĚ praskají hlavy u BKD?

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Proč PŘESNĚ praskají hlavy u BKD?

Příspěvek od Forest »

Zdravím,

dovolím si položit dotaz na který znám nekonkrétní odpověď. Je všeobecně známo, že i ty "echt německé" hlavy praskají.

Co je mi známo, je to přehříváním, ale dovolím si upřesnit otázku: kde přesně praskají?

Případně mě zajímají vaše názory ve smyslu kde dochází k nadměrnému přehřívání (nedostatečnému odvodu tepla).

Předem děkuji za odpovědi k tématu.

PS: nechystám se stavět BKD, jen čirý zájem
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Diletant_a_Laik
Přispěvovatel
Příspěvky: 318
Registrován: 07 říj 2011, 10:16

Příspěvek od Diletant_a_Laik »

Já viděl ani ne tak prasklý jako spíš nekvalitně odlitý. Několik kousků co byly z porézního materiálu a voda tekla do výfukovýho kanálu až za ventilem
yary1
Aktivista
Příspěvky: 1050
Registrován: 08 říj 2007, 21:56
Bydliště: ZL

Příspěvek od yary1 »

https://www.audi-sport.net/xf/threads/a ... lp.226309/

Jsou tam i fotky.

A protoze mne to ceka take tak su jenom zvedavy, jsou stejne palice BKD a BMM?
Nepanikarim,v tichosti prihlizim.
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

bmm je jiná = stejná jako u 1.9
bmm je pomsta
fero
Přispěvovatel
Příspěvky: 85
Registrován: 19 říj 2006, 06:12

Příspěvek od fero »

co som sa ja dozvedel,tak tie hlavy nepraskaju pri zatazeni ale naopak pri odlahceni napr. ides plny plyn do kopca a z kopca zaradena 5 alebo 6 bez plynu,vtedy vraj dochadza na tenkých hlinikovych stenách k takemu zmrsteniu az sa vytvori mikrotrhlina.samozmrejme sa to neudeje hned a vela zalezi na materiali a kvalite odliatku.

p.s.-podobne praskali hlavy na GOLF 2 medzi ventilami alebo za vyfukovym ventilom
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

u všech dieselů praskaj hlavy... i u obyč rotačky tdi bývají popraskaný mezi ventilama a ke vstřikovači... u 16V PD bude problém daný tím, že v tý hlavě je toho nacpanýho moc a má tenký stěny a podcenila se technologie výroby a materiál nejspíš.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1347
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29

Příspěvek od dist01 »

co vim o s těnách hlav je to problém špatně se to desigenuje protže moc tlusta stěna praskne no moc tenka taky
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Pěkně sjim to řek. Řek si všechno :)
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

(LOL)
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Tvl. až ted sem si uvědomil že je to z Foresta Gumpa :D
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

(LOL) právě
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1347
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29

Příspěvek od dist01 »

Pracoval jsem v Brne v labine v Honeywellu a měly jsme tam CGL to umelo popraskat po 3 dnech provozu na 12ti mistech a vw nas jebalo že zavirame egr takže samozrejme ma na to vliv spalovaci teplota, takze komu to praska a nema chip by pomohlo pridat tlaku turba bez pridani nafty
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1347
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29

Příspěvek od dist01 »

Pracoval jsem v Brne v labine v Honeywellu a měly jsme tam CGL to umelo popraskat po 3 dnech provozu na 12ti mistech a vw nas jebalo že zavirame egr takže samozrejme ma na to vliv spalovaci teplota, takze komu to praska a nema chip by pomohlo pridat tlaku turba bez pridani nafty
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“