C5 dymi na bielo

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

C5 dymi na bielo

Příspěvek od Marek001 »

Ahoj, mám tu C5 2003 1.8 16V. Sekundu-dve po štarte začne silno dymiť na bielo, má problém udržať volnobeh, ide tak na 3,5 valca, strieľa do sania, keď poriadne pridám plyn tak sa postupne preberá a asi po 30 sekundách prestane dymiť, voľnobeh sa zrovná a už ide viac-menej OK. Až do najbližšieho vychladnutia, vtedy sa všetko opakuje a čím dlhšie stojí tým je to horšie. Dym je taký neurčitý, ani voda ani olej. Asi pred 4 rokmi utrhlo rozvodový remeň, robili sme vtedy na tom hlavu (vrátane gufier), odvtedy ok akurát poslednú zimu mi párkrát volali že asi zamŕza odvetranie a vytláča olej cez mierku. Nenapadá niekoho niečo? Že by prasklo gufierko na ventile? Sviečky vyzerajú v norme, cez to odvetranie sa nezdá že by išiel do sania olej ani voda sa netratí. Pozeral som aj kamerou do valcov ale nič zvláštne nevidím, nechám to stáť ešte do zajtra či tam niečo neposteká ale je to divné. Nechce sa mi dávať dole hlava a meniť guferá s neistým výsledkom... Keby niekoho niečo napadlo vopred ďakujem. V pamäti je akurát klapka, občasný výpadok signálu potenciometra ale to tam bolo vždy čo si pamätám.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

tlaky to má dobrý ?? toto jsou mrchy...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Jasné tie tlaky zmerám, aj keď "na pocit" sa mi nezdalo že by to bolo bez kompresie. Tieto 1.8 motory robievam málokedy, to skôr 1,1/1,4 a HDI, stáva sa často že by to postrácalo tlaky na krúžkoch? Ešte ma napadlo aj či nebude voda v benzíne alebo niečo také. Ale vraj to začalo robiť zo dňa na deň, tak asi nie.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Nás teď na tomto motoru vyskolili hydra...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Čo ostávali visieť? Ja som hydrá vtedy menil, našiel som to v papieroch, hlava sa robila na kompletku no ale ako som písal sú to predsa len 4 roky už...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle ti gufero dělat nemůže, spíše prasklé vodítko, ale kouř z oleje bys poznal.Kroužky se jen tak nezatáhnou a i kdyby a je tam komprese, tak by to takhle nevyvádělo...Odpojil bych oddech , vyndal žhavičky , vždy dal každý válec do Hů a pustil tam vzduch s tím, že zapřu kliku, aby se neotočila a poslouchal..Pokud vše bude ok a stejné, věnoval bych se vstřikování , popřípadě vstřikům..Možná že tehdejší potkání je na tom nevinně, ale že to vytlačovalo olej měrkou /zamrznutý oddech?/ také něco znamená..Tyhle motory jsou svině, často válce vandrují a pak to hulí..Ty jejich výtvory na zdroj jisker popírají logiku... :)
nepropadat panice...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Keď spomínaš tie iskry, napadla ma aj rampa alebo ukvapávajúci vstrek, lebo to správanie po štarte (hlavne strieľanie do sania) by tomu nasvedčovalo aj dym by mohol byť po nespálenom odparenom benzíne ale zas prečo by to robilo len chvíľu po štarte... no nič pôjdem na to postupne, začnem tlakmi, len mi to stále chodí po rozume, je to celé divné akési :?
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Takže tlaky zmerané, po 10 bar bez rozdielov. Do spaľovacích priestorov ani po 24 hodinách nič nenatieklo, vylučujem vodu aj olej. Mechanicky teda motor vyzerá OK. Ešte upresním ako prebieha ten štart: chytí na brnk, po dvoch-troch sekundách sa začne hádať a ak nepridám plyn až na podlahu zhasne. Ak stihnem pridať a hrám sa s plynom tak nezhasne, ale strieľa do sania, skapína a z výfuku ide hustý biely dym – benzín, výpary z neprehorenej zmesi. Je to uchlastané, hlavne sviečky 1 a 4 sú mokré od benzínu. Akonáhle sa podarí zvýšiť otáčky aspoň na 2000 začne ísť normálne a prestane dymiť. Ak ho podržím v otáčkach a trochu sa prehreje, potom už je aj voľnobeh OK. S inými sviečkami to isté. Chová sa to ako keby bola zlá zapaľovacia lišta alebo klapka. Zo skúsenosti viem že lišta toto robieva keď je prasknutý obal a dostane sa dovnútra vlhkosť, na začiatku dobre nepáli ale keď sa trochu prehreje začne fungovať. Lenže keď som ju mal vonku a skúšal cez akčné členy, iskra vyzerá zdravo, pekne luská, len ktovie aká je v kompresii... Aj by som pozrel iskru kapacitnými kliešťami lenže kvôli lište sa tam nedostanem a za boha nemôžem nájsť tie predlžovacie káble. Skúsim ešte požičať druhú lištu ale fakt neviem. Teploty podľa diag v norme, vstreky som mal vonku, prášia krásne, nekvápu. Ak to nebude lištou asi pôjdem po tej klapke (na začiatku tam bolo chybové hlásenie ale nevenoval som tomu pozornosť). Ale klapka chodí, aj spätná väzba z potenciometra vyzerá ok jedine že by som ešte zmeral signál skopom... Skúsim to ešte pichnúť na lexiu ale začínam byť celkom zúfalý. Jediné čo som ešte nekontroloval je rozvod a tlak paliva (že by bol veľký a preto to uchlastalo...?) Alebo nahovno benzín len ako na to prísť...
jozef9
Přispěvovatel
Příspěvky: 845
Registrován: 24 bře 2016, 10:51
Odpovědi: 1

Příspěvek od jozef9 »

V piatok večer som od nich objednával, v pondelok podali, v utorok u mňa.
https://www.autodiagnostik.cz/prislusen ... vicka.html
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ano to sú presne tie isté čo mám, akurát ja som ich bral od hanteku, ale niekde musia byť, ešte ich pohľadám
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Kdysi mne zavolal známý k tomuhle motoru, kdy to dělalo obdobné kusy , tak se laborovalo, připojovalo a on pořád tvrdíl, dal jsem to jednomu, co mi tam dělal něco na kastli a auto jelo perfektně, a když jsem odjížděl, motor byl ohřátý , tak jsem nic nepoznal. Určitě mě s tím něco udělal, pak honil také jinou lištu apod. a nakonec mi volal, už to jede, kámoš toho mechána mi prozradil, že mi ten hajzl vyměnil škrtící klapku...Samozřejmě jsou různé stříkačky na těchto motorech, a je to jen z doslechu,a byla to mám zato Xsara. :)
nepropadat panice...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Takže vyriešené, bolo to benzínom. Meral som ešte tlak paliva a pri tej príležitosti som z ventilu vypustil trochu do fľaše, benzín bol kalný a hnedý. Bola tam našťastie už len rezerva tak som im kázal nech natankujú plnú nádrž na Shellke a odvtedy OK.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

:D Jo, pořád jsou rizika stejná, byly časy, že jsem upustil benzin a zkoušel jej zapálit, zda vůbec hoří.. Bohužel pokud je šmrnclý naftou a plná nádrž, těžko se určuje, zda hoří dost..Někdy nezbývá než zkusit auto na kanistr, protože křičet vzteky, že zapálím výučák , pokud auto neuvedu do chodu , jsou houby platné.. Člověk prostě nemůže věřit ničemu, včetně sebe.. (LOL)
nepropadat panice...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

No ale pýtal som sa ho kde tankoval benzín, vraj na pumpe kde chodí roky, tak potom čomu už človek má veriť? :(
Odpovědět

Zpět na „Citroën“