Spotreba pri voľnobehu O II 77kW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mauditt
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 21 led 2012, 21:24
Bydliště: SR

Spotreba pri voľnobehu O II 77kW

Příspěvek od mauditt »

Ahojte,

chcem sa poradiť. Po výmene rozvodov v autorizovanom servise na Octavii II pri 119 tis. km stúpla spotreba (podľa palubného PC) pri voľnobehu z 0,5 l/h na 0,7 l/h. Po výmene má auto ubehnutých zatiaľ iba 500 km na krátke trasy. Po sledovaní za posledný týždeň stúpne spotreba z 0,5 l/h na 0,7 l/h až pri 75 stupňoch zahriatia motora a potom už takto drží.
Je to normálne a má to tak byť alebo sa tým treba zaoberať a je to dôvod na spätný servis ??
Neupraví sa to späť napr. po dlhšej trase nad 500-1000 km ?

Poraďte mi prosím, ďakujem. prípadne poradíte niekoho z Prešovského kraja, aby sa nato pozrel ?
Ak by táto téma už bola na inej záložke ospravedlňujem sa.
Ďakujem.
Octavia 1.9 TDi, 77kW, BXE, 11/2008.
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2863
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Pri niektorych starsich PD je treba nastavit synchronizaciu vacky a kluky po vymene rozvodov. Pri novsich PD si to vraj ECU doreguluje pomocou korekcnej mapy a netreba mechanicky doladovat. Neviem kam spada tvoj motor.
Skusenejsi tu na fore isto poradia.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

OII 77kW jedine na prípravky ale predpokladám že to v autorizáku robili. Jedine to skúsiť jemne doladiť aby bola spotreba tak ako predtým. Ja mám zvyk pri EDC16 si ešte pred výmenou rozvodou zapísať hodnotu synchronizácie keby čosi. Ale bol by som prekvapený ak by si uspel s reklamáciou.
Uživatelský avatar
mauditt
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 21 led 2012, 21:24
Bydliště: SR

Příspěvek od mauditt »

Doladiť synchronizáciu vačky a kľuky?
Skúsim to cez toho istého mechanika. Áno na prípravky. Ďakujem vopred za prípadné ďalšie komentáre.
Octavia 1.9 TDi, 77kW, BXE, 11/2008.
Uživatelský avatar
mauditt
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 21 led 2012, 21:24
Bydliště: SR

Příspěvek od mauditt »

Pri mojom roku výroby sa to má mechanicky dolaďovať alebo to ECU doreguluje samo ? Prosim o názor skúseného mechanika, aby som vedel čím argumentovať. Vďaka.
Octavia 1.9 TDi, 77kW, BXE, 11/2008.
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

BXE má řízení motoru EDC 16 a to se dělá na přípravky bez dalšího dolaďování.
Důvod ale není ten, že by se tam oproti EDC 15 samo něco doladilo, ale způsob snímání otáček klikovýho hřídele.
EDC 15 má na klice přišroubovaný snímací kotouč jehož poloha je přesně daná a proto seřízení synchronizace na nulu podle diag.odpovídá i skutečnýmu mechanickýmu stavu.
U EDC 16 je snímání otáček řešený guferem u setrváku a snímací kroužek je jeho součástí. Při lisování toho gufera nelze zajistit, že je přesně ve správný poloze, proto nastavení na nulu podle diag. nemusí znamenat, že i reálně to tak je.
Proto je nastavení na přípravky přesnější.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
mauditt
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 21 led 2012, 21:24
Bydliště: SR

Příspěvek od mauditt »

Ďakujem.
Octavia 1.9 TDi, 77kW, BXE, 11/2008.
Uživatelský avatar
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4695
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Ne u všech edc 16. Podélný motory to můžou mít bez snímače v guferu.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

To je možný. Fakt je ale ten, že v dílenský příručce o nějakým nastavení synchronizace na nulu není ani slovo. A ani si nedovedu představit, jak na výrobní lince by to tak někdo nastavoval.
Při kontrole diagnostikou je tam jisté toleranční pole ve kterým by se to mělo pohybovat a pokud si to dobře pamatuju, tak u původního snímače to je + - 2,5° a u snímače v guferu + - 4° , asi proto, že je větší pravděpodobnost odchylky.

Znamená to, že pokud se to pohybuje v toleranci, tak na parametry motoru by to nemělo mít vliv, přesnost palubáku tím ale utrpí.
Třeba u mého 1,4 TDI po postavení rozvodu na přípravky byla synchronizace -1,1° a spotřeba na volnoběh 0,5 l/h. Po nastavení na nulu je spotřeba 0,4 l/h.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
toledo1m
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 26 kvě 2016, 13:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od toledo1m »

takze u staryho pd asz, vlastne tim ze pohnu vackou dopredu tak ubiram? ted je tam 0.6 - 1.1, resim velkou spotrebu.
Uživatelský avatar
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

mauditt: nastavit na -2,0° a malo by to byt OK.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Uživatelský avatar
mauditt
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 21 led 2012, 21:24
Bydliště: SR

Příspěvek od mauditt »

Ďakujem misoVW.
Dnes som sa konečne dostal zatiaľ iba u kolegu z práce na diagnostiku. Skupina 004 a štvrtý údaj: -2,5.
Určite to bude asi tým. V pondelok sa dúfam auto dostane na riešenie. Ináč pripájam zaujímavý link: http://riki1.eu/Diagnostika_1_9_TDIPD.htm
Octavia 1.9 TDi, 77kW, BXE, 11/2008.
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Řekl bych, že těch - 2,5° je celkem běžný údaj při postavení motoru na přípravky u těchto motorů co mají snímání otáček guferem.
Podle mě není důvod se v tom dál vrtat.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

přesně tak, nejebat do toho, kdoví jak byly starý rozvody nastavený, případně vytahaný
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“