Spotreba pri voľnobehu O II 77kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Spotreba pri voľnobehu O II 77kW
Ahojte,
chcem sa poradiť. Po výmene rozvodov v autorizovanom servise na Octavii II pri 119 tis. km stúpla spotreba (podľa palubného PC) pri voľnobehu z 0,5 l/h na 0,7 l/h. Po výmene má auto ubehnutých zatiaľ iba 500 km na krátke trasy. Po sledovaní za posledný týždeň stúpne spotreba z 0,5 l/h na 0,7 l/h až pri 75 stupňoch zahriatia motora a potom už takto drží.
Je to normálne a má to tak byť alebo sa tým treba zaoberať a je to dôvod na spätný servis ??
Neupraví sa to späť napr. po dlhšej trase nad 500-1000 km ?
Poraďte mi prosím, ďakujem. prípadne poradíte niekoho z Prešovského kraja, aby sa nato pozrel ?
Ak by táto téma už bola na inej záložke ospravedlňujem sa.
Ďakujem.
chcem sa poradiť. Po výmene rozvodov v autorizovanom servise na Octavii II pri 119 tis. km stúpla spotreba (podľa palubného PC) pri voľnobehu z 0,5 l/h na 0,7 l/h. Po výmene má auto ubehnutých zatiaľ iba 500 km na krátke trasy. Po sledovaní za posledný týždeň stúpne spotreba z 0,5 l/h na 0,7 l/h až pri 75 stupňoch zahriatia motora a potom už takto drží.
Je to normálne a má to tak byť alebo sa tým treba zaoberať a je to dôvod na spätný servis ??
Neupraví sa to späť napr. po dlhšej trase nad 500-1000 km ?
Poraďte mi prosím, ďakujem. prípadne poradíte niekoho z Prešovského kraja, aby sa nato pozrel ?
Ak by táto téma už bola na inej záložke ospravedlňujem sa.
Ďakujem.
Octavia 1.9 TDi, 77kW, BXE, 11/2008.
Pri niektorych starsich PD je treba nastavit synchronizaciu vacky a kluky po vymene rozvodov. Pri novsich PD si to vraj ECU doreguluje pomocou korekcnej mapy a netreba mechanicky doladovat. Neviem kam spada tvoj motor.
Skusenejsi tu na fore isto poradia.
Skusenejsi tu na fore isto poradia.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
BXE má řízení motoru EDC 16 a to se dělá na přípravky bez dalšího dolaďování.
Důvod ale není ten, že by se tam oproti EDC 15 samo něco doladilo, ale způsob snímání otáček klikovýho hřídele.
EDC 15 má na klice přišroubovaný snímací kotouč jehož poloha je přesně daná a proto seřízení synchronizace na nulu podle diag.odpovídá i skutečnýmu mechanickýmu stavu.
U EDC 16 je snímání otáček řešený guferem u setrváku a snímací kroužek je jeho součástí. Při lisování toho gufera nelze zajistit, že je přesně ve správný poloze, proto nastavení na nulu podle diag. nemusí znamenat, že i reálně to tak je.
Proto je nastavení na přípravky přesnější.
Důvod ale není ten, že by se tam oproti EDC 15 samo něco doladilo, ale způsob snímání otáček klikovýho hřídele.
EDC 15 má na klice přišroubovaný snímací kotouč jehož poloha je přesně daná a proto seřízení synchronizace na nulu podle diag.odpovídá i skutečnýmu mechanickýmu stavu.
U EDC 16 je snímání otáček řešený guferem u setrváku a snímací kroužek je jeho součástí. Při lisování toho gufera nelze zajistit, že je přesně ve správný poloze, proto nastavení na nulu podle diag. nemusí znamenat, že i reálně to tak je.
Proto je nastavení na přípravky přesnější.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
To je možný. Fakt je ale ten, že v dílenský příručce o nějakým nastavení synchronizace na nulu není ani slovo. A ani si nedovedu představit, jak na výrobní lince by to tak někdo nastavoval.
Při kontrole diagnostikou je tam jisté toleranční pole ve kterým by se to mělo pohybovat a pokud si to dobře pamatuju, tak u původního snímače to je + - 2,5° a u snímače v guferu + - 4° , asi proto, že je větší pravděpodobnost odchylky.
Znamená to, že pokud se to pohybuje v toleranci, tak na parametry motoru by to nemělo mít vliv, přesnost palubáku tím ale utrpí.
Třeba u mého 1,4 TDI po postavení rozvodu na přípravky byla synchronizace -1,1° a spotřeba na volnoběh 0,5 l/h. Po nastavení na nulu je spotřeba 0,4 l/h.
Při kontrole diagnostikou je tam jisté toleranční pole ve kterým by se to mělo pohybovat a pokud si to dobře pamatuju, tak u původního snímače to je + - 2,5° a u snímače v guferu + - 4° , asi proto, že je větší pravděpodobnost odchylky.
Znamená to, že pokud se to pohybuje v toleranci, tak na parametry motoru by to nemělo mít vliv, přesnost palubáku tím ale utrpí.
Třeba u mého 1,4 TDI po postavení rozvodu na přípravky byla synchronizace -1,1° a spotřeba na volnoběh 0,5 l/h. Po nastavení na nulu je spotřeba 0,4 l/h.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Ďakujem misoVW.
Dnes som sa konečne dostal zatiaľ iba u kolegu z práce na diagnostiku. Skupina 004 a štvrtý údaj: -2,5.
Určite to bude asi tým. V pondelok sa dúfam auto dostane na riešenie. Ináč pripájam zaujímavý link: http://riki1.eu/Diagnostika_1_9_TDIPD.htm
Dnes som sa konečne dostal zatiaľ iba u kolegu z práce na diagnostiku. Skupina 004 a štvrtý údaj: -2,5.
Určite to bude asi tým. V pondelok sa dúfam auto dostane na riešenie. Ináč pripájam zaujímavý link: http://riki1.eu/Diagnostika_1_9_TDIPD.htm
Octavia 1.9 TDi, 77kW, BXE, 11/2008.