OI - climatronic - ventilátor se po pár vteřinách zastaví
Moderátoři: šulda, Moderátoři
OI - climatronic - ventilátor se po pár vteřinách zastaví
Zdravím všechny... poraďte mi prosím
Climatronic mi nechladil na volnoběh, spojka klimu připínala (začalo chladit) a po pár vteřinách klima vypnula. Při jízdě chlazení OK (náporové chlazení) V servisu jsem nechal vyměnit chladivo a technik odhalil že se mi opravdu netočí při klimatizaci ventilátory - základ všeho. V podstatě při zapínání a přepínání klimatizace (ECON a zpět) se vždy ventilátory roztočí na první stupeň a hned dobíhají a zastavují se. Pak už nenaběhnou. Jelikož se ventilátory točí, myslel jsem si že elektricky budou v pořádku.. dál v cestě je řídící jednotka ventilátorů, sehnal jsem použitou stejný typ a ventilátory naběhly na max otáčky a chladilo to krásně na volnoběhu, říkám nechám to pár minut běžet zkusím jak to vychladí auto.. užíval jsem si pocit spokojenosti s opravou a když jsem se vrátil zkontrolovat vychlazené auto, ventilátory stály a vše je opět na začátku, chová se to na chlup stejně jako s předchozí jednotkou. Ale užil jsem si aspoň to že ventilátory pár minut běžely na max otáčky. Takže to uměj.
Nutno ještě dodat.. technik zjistil že při zapnutí klimatizace vyleze tlak na 30 Bar, zda to lze připočíst tomu že neběží ventilátory netuším.
Další věc.. na podzim se mi zadřel větší ventilátor a rozpálil se do ruda a kouřilo se z motorového prostoru, to mě nasměrovalo že ta ŘJ by mohla být od tohoto momentu nějak poškozená. Ale asi ne.
Máte někdo nějaký nápad jak tohle dál řešit ? Na VAGu jsem to zatím neměl.
Proč tak vyleze ten tlak ? Co ještě řídí ventilátory ? Proč se roztočí jen na chvilku ?
Díky za každy postřeh.
(Vím ře tu jsou podobná témata, ale nikde jsem nenašel že by se někomu ventilátory na chvilku roztočily)
EDIT: napíchnul jsem VAG - na jednotce klimatizace chyba : 01274 Servomotor pretlakové klapky (V71) 37-10 defekt sporadicky
při testu akčních členů motoru se ventilátory oba krásně točí - přepínání rychlostí OK.
Climatronic mi nechladil na volnoběh, spojka klimu připínala (začalo chladit) a po pár vteřinách klima vypnula. Při jízdě chlazení OK (náporové chlazení) V servisu jsem nechal vyměnit chladivo a technik odhalil že se mi opravdu netočí při klimatizaci ventilátory - základ všeho. V podstatě při zapínání a přepínání klimatizace (ECON a zpět) se vždy ventilátory roztočí na první stupeň a hned dobíhají a zastavují se. Pak už nenaběhnou. Jelikož se ventilátory točí, myslel jsem si že elektricky budou v pořádku.. dál v cestě je řídící jednotka ventilátorů, sehnal jsem použitou stejný typ a ventilátory naběhly na max otáčky a chladilo to krásně na volnoběhu, říkám nechám to pár minut běžet zkusím jak to vychladí auto.. užíval jsem si pocit spokojenosti s opravou a když jsem se vrátil zkontrolovat vychlazené auto, ventilátory stály a vše je opět na začátku, chová se to na chlup stejně jako s předchozí jednotkou. Ale užil jsem si aspoň to že ventilátory pár minut běžely na max otáčky. Takže to uměj.
Nutno ještě dodat.. technik zjistil že při zapnutí klimatizace vyleze tlak na 30 Bar, zda to lze připočíst tomu že neběží ventilátory netuším.
Další věc.. na podzim se mi zadřel větší ventilátor a rozpálil se do ruda a kouřilo se z motorového prostoru, to mě nasměrovalo že ta ŘJ by mohla být od tohoto momentu nějak poškozená. Ale asi ne.
Máte někdo nějaký nápad jak tohle dál řešit ? Na VAGu jsem to zatím neměl.
Proč tak vyleze ten tlak ? Co ještě řídí ventilátory ? Proč se roztočí jen na chvilku ?
Díky za každy postřeh.
(Vím ře tu jsou podobná témata, ale nikde jsem nenašel že by se někomu ventilátory na chvilku roztočily)
EDIT: napíchnul jsem VAG - na jednotce klimatizace chyba : 01274 Servomotor pretlakové klapky (V71) 37-10 defekt sporadicky
při testu akčních členů motoru se ventilátory oba krásně točí - přepínání rychlostí OK.
koukám žádná reakce...
přidám další postřehy :
by jsem nedávno v servisu kvůli zápachu v autě, který se objevil po doplnění chladiva... (nakonec to bylo vylité aditivum v kufru jsem zjistil následně) .. ale tam jsem otevřel kapotu, ventilátory běžely, změřil se tlak chladiva.. 13bar.. vše Ok.. takže vše začalo nějak samo fungovat... včera v tom horkém dnu se mi zdálo že klima při stání auta nejede... ventilátory se opět netočily.. měl jsem podezření na to, že když je venku velké teplo objevuje se tento problém.. takže dnes ráno kontrola a ventilátory fungují jak mají.
vypadá to opravdu, že když je velké horko 27-28 st°C - že se objevuje tato závada, ale s čím to souvisí ?
přidám další postřehy :
by jsem nedávno v servisu kvůli zápachu v autě, který se objevil po doplnění chladiva... (nakonec to bylo vylité aditivum v kufru jsem zjistil následně) .. ale tam jsem otevřel kapotu, ventilátory běžely, změřil se tlak chladiva.. 13bar.. vše Ok.. takže vše začalo nějak samo fungovat... včera v tom horkém dnu se mi zdálo že klima při stání auta nejede... ventilátory se opět netočily.. měl jsem podezření na to, že když je venku velké teplo objevuje se tento problém.. takže dnes ráno kontrola a ventilátory fungují jak mají.
vypadá to opravdu, že když je velké horko 27-28 st°C - že se objevuje tato závada, ale s čím to souvisí ?
za jízdy chladí vždy.. když běží ventilátory a nejedu tak jsem naměřil z výdechu 3°C - takže chladivo tam bude. jedná se o to že to vypadá, že když je vedro tak ventilátory nejedou, se dvěma různými jednotkami ventilátorů se to chová stejně.roman1648 píše:nebo únik chladiva, jak to doplnili tak to jelo, část utekla tak to zase nejde
kolik doplňovali ?
Řešeno je to tak že máš v každým motoru jednu kostru a 2x plus a u jednoho plus je vřazen odpor.
Říká se že většinou tento dopor zhoří-odejde, ale co jsem měl možnost vidět, tak problém bývá buď v uhlíkách, každá rychlost má své dva uhlíky, které se zasekávají. Stačí pročistit promáznout a frčí se dál.
Nebo u odporu uhnije vlivem koroze jeden z kontaktů a tudíš se odpor tváří jako mrtvý.
Tak jako tak musíš motor otevřít prověřeit kde je problém.
Já tento problém řešil tento víkend na ventilátorech z ARL a u prvního motoru byly seklý uhlíky a uhnilý kontakt dporu. Nějak jsem to opravil a funkci ověřím jakmile mi doplní klimu.
Pro jistotu jsem ale objednal nový ventilátory od Meyle a ty vadný si nechám na pokusy.
Pokud by jsi měl zájem, tak mám plně funkční motory ze svého ASZ, takže by jsi nemusel svoje kuchat.
Na ceně se určitě dohodnem, protože mě jsou už k ničemu.
Říká se že většinou tento dopor zhoří-odejde, ale co jsem měl možnost vidět, tak problém bývá buď v uhlíkách, každá rychlost má své dva uhlíky, které se zasekávají. Stačí pročistit promáznout a frčí se dál.
Nebo u odporu uhnije vlivem koroze jeden z kontaktů a tudíš se odpor tváří jako mrtvý.
Tak jako tak musíš motor otevřít prověřeit kde je problém.
Já tento problém řešil tento víkend na ventilátorech z ARL a u prvního motoru byly seklý uhlíky a uhnilý kontakt dporu. Nějak jsem to opravil a funkci ověřím jakmile mi doplní klimu.
Pro jistotu jsem ale objednal nový ventilátory od Meyle a ty vadný si nechám na pokusy.
Pokud by jsi měl zájem, tak mám plně funkční motory ze svého ASZ, takže by jsi nemusel svoje kuchat.
Na ceně se určitě dohodnem, protože mě jsou už k ničemu.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
vetší ventilátor mám zánovní... má něco přes půl roku...favo píše:Řešeno je to tak že máš v každým motoru jednu kostru a 2x plus a u jednoho plus je vřazen odpor.
Říká se že většinou tento dopor zhoří-odejde, ale co jsem měl možnost vidět, tak problém bývá buď v uhlíkách, každá rychlost má své dva uhlíky, které se zasekávají. Stačí pročistit promáznout a frčí se dál.
Nebo u odporu uhnije vlivem koroze jeden z kontaktů a tudíš se odpor tváří jako mrtvý.
Tak jako tak musíš motor otevřít prověřeit kde je problém.
Já tento problém řešil tento víkend na ventilátorech z ARL a u prvního motoru byly seklý uhlíky a uhnilý kontakt dporu. Nějak jsem to opravil a funkci ověřím jakmile mi doplní klimu.
Pro jistotu jsem ale objednal nový ventilátory od Meyle a ty vadný si nechám na pokusy.
Pokud by jsi měl zájem, tak mám plně funkční motory ze svého ASZ, takže by jsi nemusel svoje kuchat.
Na ceně se určitě dohodnem, protože mě jsou už k ničemu.
musím ověřit funkčnost na obě rychlosti... ale u testu akčních členů přes VAG jsem měl dojem, že se ventilátory zpomalují a zrychlují, z toho jsem usuzoval že ventilátory jsou v pořádku.