Mondeo 2.0 TDCI - je nutné zadat kalibrační kody vstřiků???

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

Mondeo 2.0 TDCI - je nutné zadat kalibrační kody vstřiků???

Příspěvek od macman »

Zdravím vespolek... Koupil jsem si auto s vadným čerpadlem a bez vstřikovačů. Čerpadlo se nechalo repasovat, sehnaly se lehce jeté vstřikovače (stejný typ 504Z) a protože na stolici vykazovaly zvýšený přepad, vyměnily se ty zpětné ventily (špičky zůstaly originál)..

Vše se namontovalo a auto jezdí.. Co mě trochu štve, že za studena je motr hlučnější (vibrace, kolísání otáček, a zakouří si) a i po zahřátí jsou při přidání plynu slyšet vstřikovače..

Co mě ovšem zarazilo, že se do jednotky nezadávaly ty kody ze vstřikovačů.. Na dotaz proč je nezadal, tak mechanik tvrdí že když měnil ve vstřikovačích pouze ty přepadové ventilky, tak mu stejně stolice nevygeneruje nové kody a ty co jsou na vstřikovačích napsané, že stejně už nejsou aktuální...

Prý je to jedno, jednotka si je časem očuchá a sedne si to...

Má pravdu???

Ještě drobný dotaz ohledně EGR.. Po zprovoznění auto cukalo při nižším zatížení (klidná jízda nižší rychlostí).. Mechanik závadu odhadl vcelku naprosto přesně, odpojil EGR, ucpal hadičku a závada zmizela...

Jakto, že to autu nevadí?? Nepadá do nouzáku, nic...
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Vzhledem ktomu že je už x generací bylo by dobré napsat i ostatni udaje a ne že mám červeny mondeo 2.0 tdci.předpokládám teda že je to piezo vstřik na mk4 a pokud ten kod nemáš a jezdí to tak bych se do toho nevrtal tohle vstřikování byl trochu pokus a motory šly jako žentour normálně.Dokonce se na některých kody smazali sami a pak stačilo znovu nakodovat a zase to startovalo.
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

Příspěvek od macman »

Sorry, to jsem si neuvědomil... Mám mk3 r.v. 2003..

Dnes mi to spadlo do nouzáku, tak jsem nechal udělat diagnostiku.. P0251.. vzhledem k tomu, že byl motor studenej a měl rachtavý problém, mrklo se na hodnoty a tlak v railu kolísá na volnoběh.. Jakmile se motor zahřeje, ztichne, tak tlak přestane kolísat..

Takže zítra by se měl měnit IMV... Snad to bude tím....
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Čerpadlo bolo repasované? Teda predpoklad je že (hlavne) nízkotlaková/podávacia časť je OK, ak vstreky nepúšťajú do prepadu mohol by to byť ten ventil (ale ten museli kontrolovať ak mali čerpadlo na stolici), skús ho vybrať a pozri či na tom sitku nie je bordel/špony. Ale na tvojom mieste by som bol rád že to ako-tak ide...
joe
Aktivista
Příspěvky: 1544
Registrován: 22 pro 2006, 11:31

Příspěvek od joe »

macman píše:
Takže zítra by se měl měnit IMV... Snad to bude tím....
Nebude. Vyhodené peniaze.

Pri zapíasnej P0251, vždy treba robiť komplet repas čerpadla, vstrekov, vyčistiť nádrž, prefúknuť trubky, vymeniť filter.
Inak bude problém.
Vstreky nakódovať originál IDS, predtým preflešnúť PCM a ICU.

Aspoň je jasné, prečo sa auto predávalo bez vstrekovania. A zrazu nie je výhodná kúpa až taká výhodná...

A mimochodom, že mu stolica nevygeneruje nové kódy po výmene špičky/ventilu je blud. Pokiaľ stolica vie robiť kódy, tak ich urobí vždy, ak prejde vstrek testom. Takže buď má stolicu, čo kódy robiť nevie (napr. EPS 200) alebo vstrek po oprave testom neprešiel.

Veľa zdaru.
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

Příspěvek od macman »

Čerpadlo bylo repasované, vstřiky taky (pouze vršky - špičky prý byly OK), nádrž venku a vezla se na vypláchnutí, trubky vyfoukané kompresorem, nový filtr, a lišta railu byla na ultrazvuku...

Takže pokud bude chyba na vstřikách a nebo na čerpadle - je to otázka reklamace a nebude to můj problém... Krom času - bude to zase na dlouho..

Pokud je to ten regulační ventil, tak to platím já... Ale dá se přehodit na počkání..

Tak to bych osobně řekl, že má tu stolici co kody negeneruje.. Pak tedy stále stejná otázka... Když se nenakodují - vadí to nečemu??? Sedne si to samo jak tvrdí??

PCM a ECU určitě nefleshovali.. Oni jsou motoráři.. Takže mají mašiny na broušení hlav, ventilů, klik, stolice na vstřiky atd.. ale s flashováním ECU mám větší zkušenosti já, než oni...

kdyby nekolísal tlak na volnoběh, tak bych P0251 viděl taky jako problém poklesu tlaku čerpadla díky protékajícímu vstřikovači...

Mám zkušenost z HDI s vadným DRV ventilem (chápu, že rozdíl je že DRV je vysotlaká regulace).. Dokonce se mi za jízdy jednou stalo, že po puštění plynu auto mělo tendenci chvilku ještě táhnout a taky párkrát při přidání plynu "zvaváhalo".. Na HDI by to byl jasný problém DRV.. Je to tady stejné??

macman
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

Příspěvek od macman »

Situace se razantně zhoršila.. Měl jsem to za úkol projet a málem jsem nedojel.. Jakékoliv přidání plynu způsobí chcípnutí motoru, musel jsem dojet skoro bez plynu a čadí to... Navíc to jede jakoby na 3 válce... Na volnoběh OK, ale v zátěži je cítit že výkon "vibruje".. Zajímavý že to nečadí plynule, ale dělá obláčky jak parní lokomotiva...

Jinak výmena toho ventilu nepomohla.. vše beze změny.. :-(

auto půjde zpátky k mechanikům a uvidí se co dál...
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Pokud jste vše vyčistily od nečistot tak bych to vyděl na nějakej nepovedenej repas vstřiku.
Odpovědět

Zpět na „Ford“