Výkon 81kw TDI
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Praxe ukazuje, že pokud je těsně za EGRem průchod v sacím potrubí alespoň 3cm v průměru, tak se do motoru při správném tlaku turba dostává dostatečné množství vzduchu při všech režimech a otáčkách motoru. Bude-li EGR nebo sací potrubí více zaneseno/menší průchod než 3cm v průměru/, může to snižovat výkon motoru.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Čisté sání je určitě nejlepší. Když se začne zanášet, tak se v sacím potrubí zvyšuje rychlost nasávaného vzduchu. Zároveň se však zvyšuje odpor, který klade zužující se sací potrubí průchodu vzduchu do válců. Když se sací potrubí zanese tak, že jeho průměr je menší než 3 cm, tak je již jeho odpor tak veliký, že se do válců při správném tlaku turba nedostane požadované množství vzduchu /váha ukazuje méně/. ŘJ motoru pak přiřadí menšímu množství vzduchu menší množství paliva. Tím samozřejmě klesne výkon motoru.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Můžeš mi prosím vysvětlit jak dosáhne turbo požadovaného plnícího tlaku při nižší dodávce vzduchu?prka píše: Když se sací potrubí zanese tak, že jeho průměr je menší než 3 cm, tak je již jeho odpor tak veliký, že se do válců při správném tlaku turba nedostane požadované množství vzduchu.
Oct asv 2000, DieselPower
Výrobce používá pro daný typ motoru takové turbo a "softvér"k jeho ovládání, aby s určitou rezervou zabezpečil požadované množství vzduchu do motoru.Pája 19 píše:Můžeš mi prosím vysvětlit jak dosáhne turbo požadovaného plnícího tlaku při nižší dodávce vzduchu?prka píše: Když se sací potrubí zanese tak, že jeho průměr je menší než 3 cm, tak je již jeho odpor tak veliký, že se do válců při správném tlaku turba nedostane požadované množství vzduchu.
Konkrétně u tohoto motoru vyžaduje při kontrolních otáčkách 3 000 + - 100 minimálně 800 mg vzduchu na zdvih.
Je- li turbo i jeho nastavení a také přívod vzduchu od něj do motoru v "pořádku" /čisté a těsné potrubí/, musí ventil N-75 omezovat tlak turba při těchto otáčkách, aby udržel požadovaný plnicí tlak. N-75 je asi na 60 až 70 %. Při zmenšování průtoku vzduchu do motoru při těchto otáčkách /velké znečištění/, omezí ŘJ motoru úměrně množství paliva do motoru. Motor bude produkovat méně výfukových plynů. Aby toto menší množství plynů udrželo otáčky turba a tím i plnící tlak, musí se nastavovací lopatky regulace více "přivřít" a tím zvýšit rychlost menšího množství výfukových plynů. N-75 bude ukazovat nižší procenta. Plnící tlak při větším a větším znečištění /menším a menším průtoku vzduchu do motoru= menším množství vzduchu podle váhy / bude udržován tak dlouho, dokud regulace nebude na "spodním dorazu".
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Chlapci tak jsem si početl. Vaše diskuze, ono jedna věc je ta, že já měl sání a egr totálně zasrané tam byl opravdu minimální průchod vzduchu...
Vyčistili jsme to, udělali záslepky na obě strany trubky od egru, trubka šla pryč.
Zatím malinko cítím zlepšení, ale pořád to není ono....
Jestli to chce delší dobu, že jednotka dávala požadované množství na ten menší průchod a teď to dostalo šupu jak tam valí moc vzduchu tak jestli to chce čas nevím..
Vyčistili jsme to, udělali záslepky na obě strany trubky od egru, trubka šla pryč.
Zatím malinko cítím zlepšení, ale pořád to není ono....
Jestli to chce delší dobu, že jednotka dávala požadované množství na ten menší průchod a teď to dostalo šupu jak tam valí moc vzduchu tak jestli to chce čas nevím..
romissek, golf IV 81kw AHF, egr off, chip 140hp, 305Nm, trysky 764 sprint