O2 FL novej motor střerače ("do-")odpálil BCM?

VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

O2 FL novej motor střerače ("do-")odpálil BCM?

Příspěvek od FandaTDI »

Zdravím,
byl jsem přizvanej k dost podivnýmu "případu" ... Auto nějakou dobu rozebraný (torpédo, stěrače, část svazku, kde problém nebyl,...) a u toho novej motůrek s tím, že pořád nechodí (a dle majitele údajně přestal z ničeho nic...viz.dál) a že to píše chybu 02071 - mistní datový bus (LIN) - chyba v el.obvodu ... No něco mi říkalo, abych začal "od píky" a hle - žádný napájení na konektoru motoru stěračů (kterej "na mě koukal"...), tak jsem šel po pojistce a co nevidím - SB19/30A tam vůbec není (divný, natož v souv. s tím, že majitel tvrdil, že to přestalo fungovat z ničeho nic, navíc auto má od nova a jezdil jen do jednoho nejmenovanýho autorizáku...), tak jsem jí tam dal, napájení ok, zapojím novej motor a i když jsem měl vypnutý zapalování/klíč venku ze spínačky, tak motor (Borsehung 1J1955113C) se roztočil a navíc mě i trošku "nakopal"/probíjel, tak jsem ho odpojil a zjistil jsem, že to vyzkratovaný komplet i s LIN busem, jenže pak už to ani nenastartovalo, s BCM už se nešlo spojit, nešel centrál (budíky už ani neukazovaly otevřený dveře/kapotu) a "motor točil lehce..." :o
Tak kouknu na SB16/30A(a SB3/5A) pro BCM a ok, JENŽE v pojist.boxu opálený kontakty tý 30A pojistky, ty jsem trochu očistil, proměřil napájení i přímo u BCM (zapoj. i nezapojený) a ok, BCM úplně mrtvý není (když ho odpojím komplet, nerožnou se ani budíky), ale prostě se nespojí ... Na jednu stranu je mi divný, že by to odpálilo byť i poslání 12V na LIN bus, ačkoliv když se motor točil (taky dost zvláštní), mohlo to tam posílat i větší napěťový špice/"šoky", když to i kopalo...

No připadám si jako ko*ot, když přijdu k autu s nefunkčníma stěračema a pak ani neodjede (ač dotyčnej to měl rozdělaný už asi tejden...) :D
Ale je někomu jasný, co se tam mohlo stát a proč se vyhřály ty kontakty pojistky SB16 pro BCM (už dřív, v době připojení stěrače se to určitě neprohřálo, protože pojistkovku jsem měl při tom otevřenou a žádnej čoud/smrad) a majitel říkal, že "nějakou pojistku v motorovým prostoru" už mu v tom autorizáku taky měnili... (crazy) Přitom BCM(1K0937085H) po otevření bez zjevnýho problému(aspoň na první pohled...), krom chyby 02071 tam původně(když ještě komunikovala...) byla (logicky...) i 00153- bez komunikace s V216/motorem stěrače, pak 00446 - omez.fce z dův. podpětí a navíc 01800- nevěrohodný signál spínače světel/E1 a za povšimnutí stojí i to, že 3 ze 4 chyb s datem 19.11.2012 (a při 11,75V), zatímco čtvrtá(podpětí) se zapsala o pár týdnů později (3.12.2012 při 11,7V)

Chápete to někdo?

No každopádně sháním BCM 1K0937085H a ten novej motor tam zapojovat nebudu (a příp. další novej si snad radši nejdřív proměřim...), ale nevím, jestli vůbec zkoušet zapojovat původní (když tam vůbec nebyla ta pojistka SB19/30A), příp. na co dalšího z kabeláže (krom LIN-BUSu, možná i kabeláže k tomu spínači světel a důkladnějšího očištění toho kontaktu tý SB16/napájení BCM) se zaměřit, než tam dám jinou BCM, abych neriskoval, že odpálím i druhou (noteeth)
pašíkombi AFN B597
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

(LOL) no som sa stratil po 3tom odseku..

vyber bcmku, na stol...pojde?
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Funguje jen část a jiná už v podstatě na cestě ... V klidu si to dočti, do tý doby to bude vyřešený i s důkladnějším proměřením všeho kolem (LOL) (i když se k tomu dostanu stejně asi nejdřív v pátek, majitel je smířenej, takže je možný, že když tam najdu nějakej problém, tak se ještě dozvím, že o tom věděl, ale nepřikládal tomu váhu v tý vší důvěře autorizáku :D ;-) )
Ale zatím to vypadá fakt jako odstrašující případ, takže bacha na Borsehung (aspoň X, jak se zdá...) ... Když bude ojedinělej, tak holt smůla, ale kdyby se někdo setkal s podobným/stejným, bylo by v zájmu nás všech (jak těch, co na těch autech něco dělaj, tak majitelů/uživatelů...) to řešit ...

Ono mohlo bejt vše jinak, kdybych k tomu přišel ještě před rozděláním a unáhleným objednáním novýho motůrku ("po kontrole pojistky", ale zadního stěrače (noteeth) )... ;)
pašíkombi AFN B597
Uživatelský avatar
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5947
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Škoda že jsem nečet dřív BCM 1K0937085H mám nové ;)
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Tak máme nový poznatky - dneska večer jsem se nechal ukecat "jen" k vyzkoušení 087D, kterou dotyčnej sehnal "za pusu", tak jsem nejdřív aspoň proměřil ten LIN (žádnej zkrat ani na gnd ani na + a snad ani na jinej kabel ve svazku - např. čelňák je původní...), napájení (očištění a napružení vyhřátýho kontaktu u tý 30A pojistky pro BCM), pro sichr i k tomu spínači světel (taky ok), zapojil jsem 087D a hned ukázalo i otevřený dveře/haupnu, už šlo i nastartovat, ale nešlo se s ní spojit, tak jsem proměřil komfortní CAN a tam je problém ...

Na CAN H (T52ac/15) s vyp. zapal. 0V, se zapnutým (odpojená BCM, tj. ani nerožne budíky) je tam 0,5V.
Na CAN L (T52ac/16) s vyp. zapal. UBatt (-0,5V), se zapnutým 4,4-4,6V
a mezi CAN H a CAN L nenaměřím žádnej zakončovák (nekonečno), takže všechno špatně...
Tažný nemá, vzadu švihadla (087D zamkne jen předek a rozbliká kontrolku na dveřích - až vyřeším ty CANy, zjistím, jestli je to jen o kódování nebo ta 087D ty "hloupý" zadní dveře zamykat neumí), s Gateway i dveřníma jednotkama se spojím (ve všech chyby 00457-bez komunikace s BCM a 01330-bez komunikace s komfortkou), stejnětak s ŘJ el.volantu (J527) se spojím (chyba 117012 - dat.sběrnice-chybějící odezva), i s Climaticem (J301) se spojím (bez chyby), takže to vypadá na problém mezi "uzlem" vnitř. svazku (B397/B406) komfort.CANu a BCMkem ...
Nevím, jestli to spolu souvisí, ale majitel tam jednou načapal/vyrušil nějakýho čorkaře, kterej se údajně hrabal v něčem kolem středových ofuků (přitom třeba GW je dole u střed.tunelu).

Máte někdo nějakej tip, čím začít? Případně kde přesně ve svazku jsou ty CANový propojení (B397 a B406)?

Díky
pašíkombi AFN B597
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

priamo s BCM sa spojíš? napriamo cany.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Napřímo/na stole jsem jí nezapojoval (ale ta 087D je zjevně "funkčnější" než ta původní, viz. co jsem psal), dnes to byla jen "rychlá akce" na vyzkoušení ... V pátek se na ty CANy zaměřím ...
pašíkombi AFN B597
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Jen pro info - s jinou BCM vše maká bez chyby i s původním stěračem ... I když pár "záhad" zůstává... Třeba jakto/proč chyběla ta SB19...
Ale nadpis asi víc než výstižnej (i když jsem ten novej Borsehung už radši ani nepřipojoval...)
pašíkombi AFN B597
Odpovědět

Zpět na „Diagnostika - software/hardware VW group (vag-com, supervag, ...)“