Golf mk1 1.1 benzín Tlak oleja
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 132
- Registrován: 23 říj 2007, 17:25
- Bydliště: Banovce nad Bebravou, SR
Golf mk1 1.1 benzín Tlak oleja
Ahoj pani
Mam takú dilemu a neviem ako ďalej.
Vymenil som olej na svojom golfe 1 R.v. 1983. Je tam motor 1.1 karburátor
Neviem aký tam bol olej predtým tak som tam nalial 10w-40 shell
Po cca 100 km začalo blikať mazanie.
Vymenil som obidva snímače tlaku. Bez zmeny
Na obrázku sú dva snímače tlaku oleja Ten vpravo Spina cca 0,3 baru a ľavý cca 1,8 baru.
Skúšal som merať snímače. keď je motor vypnutý tak pravý snímač je zopnutý a ľavý odpojený po naštartovaní motora sa snímače prepnú naopak(pravý sa odpojí a ľavý sa zapne)
Tlak oleja je pri 2000 cca 2 bar a pri 1000 cca 1.1 bar
Už neviem čo ako ďalej dakujem z pomoc
Caute
Mam takú dilemu a neviem ako ďalej.
Vymenil som olej na svojom golfe 1 R.v. 1983. Je tam motor 1.1 karburátor
Neviem aký tam bol olej predtým tak som tam nalial 10w-40 shell
Po cca 100 km začalo blikať mazanie.
Vymenil som obidva snímače tlaku. Bez zmeny
Na obrázku sú dva snímače tlaku oleja Ten vpravo Spina cca 0,3 baru a ľavý cca 1,8 baru.
Skúšal som merať snímače. keď je motor vypnutý tak pravý snímač je zopnutý a ľavý odpojený po naštartovaní motora sa snímače prepnú naopak(pravý sa odpojí a ľavý sa zapne)
Tlak oleja je pri 2000 cca 2 bar a pri 1000 cca 1.1 bar
Už neviem čo ako ďalej dakujem z pomoc
Caute
Seat Altea 1.9 tdi 77kw BKC
Tohle je hlavní problém dnešní doby, lidé cpou do aut z poloviny min. století
novodobé výtvory a hlavně přebírají novodobá moudra...Vylej to a dej tam 15-40 a možná i 20W-40..Další problém je, že dnešní 15W-40 je řidší než v tehdejších dobách/z důvodu úspory paliva/, a když je horko a čerpadlo má něco za sebou, tak kontrolky problíkávají...Stalo se mi to několikrát u starších aut..Lidé přijeli zděšeni , že jim to nemaže, bohužel i někdy začali vyměňovat čidla/různé barvy/ a nastal guláš...Hlavně nech čidla, která tam jsou a jen tam dej olej, co tam patří..Ne vše, co se třpytí, je zlato...
novodobé výtvory a hlavně přebírají novodobá moudra...Vylej to a dej tam 15-40 a možná i 20W-40..Další problém je, že dnešní 15W-40 je řidší než v tehdejších dobách/z důvodu úspory paliva/, a když je horko a čerpadlo má něco za sebou, tak kontrolky problíkávají...Stalo se mi to několikrát u starších aut..Lidé přijeli zděšeni , že jim to nemaže, bohužel i někdy začali vyměňovat čidla/různé barvy/ a nastal guláš...Hlavně nech čidla, která tam jsou a jen tam dej olej, co tam patří..Ne vše, co se třpytí, je zlato...
nepropadat panice...
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32866
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
já teda raději M7 ADS IV superturbo 15W40
právě se dívám oknem na 1,6 55 kW, v brně tomu vyměnili olej cca 7 let a svítila kontrolka oil, majiteli navrhli 30.000 kč za GO motoru a tak jsem auto koupil za 10.OOO kč,
oil jsem vylil a nalil superturbo a do dnešního dne motor fachčí, majiteli dnes namontuji na koktávku závěsné a auto de do šrotu, jedná se o sežranou feldu kombi, má ji jen kvůli závěsnému,
právě se dívám oknem na 1,6 55 kW, v brně tomu vyměnili olej cca 7 let a svítila kontrolka oil, majiteli navrhli 30.000 kč za GO motoru a tak jsem auto koupil za 10.OOO kč,
oil jsem vylil a nalil superturbo a do dnešního dne motor fachčí, majiteli dnes namontuji na koktávku závěsné a auto de do šrotu, jedná se o sežranou feldu kombi, má ji jen kvůli závěsnému,
několikrát jsem byl svědkem toho, jak právě ten "lepší" olej byl příčinou zabití motoru, kámoš měl tehdy dělo, nějakýho Escorta Ghia koupenýho tehdy snad za 12000DM, olej Pennzoil nebo co to bylo ten nejlepší z rakouska od Forstingera, snad 100 šilinků za litr což byly děsný peníze, udělal výměnu, jel to projet a tím to skončilo, během chvíle se uvolnil snad všechen bordel z motoru a ucpal sací koš, on to sice vypnul ale pak to hned začalo klepat na klice...
Ono je to i problém minulosti, když se přecházelo z olejů bez aditivů A na oleje AD, tak motory padaly/zadíraly se na běžícím páse/..Dokonce se mnozí chlubili, kolik jich odkráglovali..Lidem prostě zajeté zvyky jen tak nevymlátíš z hlavy, berou olej jako olej, sám se často přistihnu, že rutina je zkázonosná..Ale tehdy to bylo státní, tak to nikdo moc neřešil.Já dodnes nedávám do motorů motorek z 30-50tých let aditivovaný olej..Mám strach, že "agresívní" olej rozpustí nánosy v kanálech a motor zkurví...Zásada je taková, že motory byly konstruovány na určité vůle včetně olej. čerpadel a řidší olej je jejich zkáza. Zrovna teď kámoš přivezl plné kabrio Jaguára 12 válců /1988/a budeme měnit olej..Klasifikace oleje je naštěstí na viditelném místě po zvednutí kapoty , ale přesto jsem kámoše upozornil, ať ho ani nenapadne přivézt olej s krásnou nálepkou a specifikací dlouhou jako týden, ale plný minerál specifikace , která stačila na tehdejší stroje..A URČITĚ , když už bude jezdit a nejen se dívat, bude to hlavně v létě a nebude cestovat na lyže.....Moderní vyfikundace a vývoj všeho možného patří tam, pro co byl vytvořen/a často ani to ne/..
nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 132
- Registrován: 23 říj 2007, 17:25
- Bydliště: Banovce nad Bebravou, SR
Tak chlapi Vypustil som olej nechal cez den vytiect na druhy den nalial odporucany 20w40 a stale blika kontrolka. PO zohriati uz prestal bzucat bzucak ktory bzucal nad 2000 ot, ale kontrolka blika .
Oboje olejove cidla sa po nastartovani prepnu do opacnych pozici ( zopnute na rozopnute a druhe naopak)
neviem co dalej Dakujem
Oboje olejove cidla sa po nastartovani prepnu do opacnych pozici ( zopnute na rozopnute a druhe naopak)
neviem co dalej Dakujem
Seat Altea 1.9 tdi 77kw BKC