Jako každý malý atmosférický motor se čtyřventilovou technologií má i tento motor maximum točivého momentu ve vyšších otáčkách. Tento má hodnotu velmi slušných 152 Nm při otáčkách 4200. Je tedy vcelku jasné, že do tří tisíc to žádný zázrak prostě není. Je to motor do vyšších otáček. Zkus s ním jet mezi čtyřmi a pěti tisíci, budeš překvapen. Moje žena má tenhle motor v Grand Scénicu, což je vůz velikosti Tourana, a nejede to vůbec špatně. A co je krom spolehlivosti důležité, ten motor nežere. I v takové boudě, co má Grand Scénic, se s tím dá jet bez větších potíží pod sedmi litry.Pája 19 píše:Co se týče techniky a spolehlivosti nevim, ale jezdil jsem s tim motorem v Meganu a tragédie. Asi do třech tisíc ot/min to teda nejede ale vůbec. Pak to začne trochu tahat, ale fakt jen trochu. Mělo to 6 rychlostí poskládanejch těsně za sebou, že bys ocenil sekvenční řazení, jak to tam musíš furt házet. Na dálnici přes 4 tisíce otáček a poměrně hlučno.
Radši bych motor, ve kterym se budu vrtat, než tuhle beznaděj kroutícího momentu.
Motor Renault 1,6 SCe 75kw - spolehlivost
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)