Transporter T5 - problém se zanášením DPF

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4323
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Transporter T5 - problém se zanášením DPF

Příspěvek od OťasTDi »

2,5 TDi 96kw BNZ rv 2006. Nevím co se tam děje, ale třeba někdo máte zkušenost. Majiteli se rozsvěcel cedníček...Někdo mu poradil vyměnit snímač rozdílu tlaku (vyměněn za origo Bosch) samozřejmě to nic neřešilo, tak jel do servisu a tam zjistili plný DPF...Nechal ho chemicky vyčistit. Chvíli OK a pak zase cedníček. Tak přijel za mnou a udělal jsem mu vynucenou regeneraci při které to šlo vyčistit na cca 14,2%. Cedníček zhasnul, já vymazal chybu a několik měsíců dobrý a zase se to objevilo. Zase regenerace a teď budu čekat. Neví někdo proč se to občas jakoby nezvládne vyhořet? Díky....
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Ty chemické vodičky jsou smrt pro filtr oni to sice jako uvolněj že to chvilku funguje ale zato spodek kanálku zabetonujou a to pak nejde už vyčistit nijak.Pak se filtr rychle plní někdy to i poznaj když to necháš odborně čistit že tam někdo něco lil.Další problém je katalizátor pokud je unavenej a neudělá dost rychle optimální teplotu tak ti to jednotka zastaví a zapíše dpf učinnost.Sleduj si teploty kdy začne regenerovat měla by teplota vylítnout na 650 st.Případně otestovat kat horkovzduškku zda se rozsvítí.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jj, párkrát jsme to zkoušeli čistit tou chemií od Bluechem a pak třeba hodinu wapovat,tekdly z toho hroudy bordelu kolikrát, na oko to bylo krásně čistý ale stejně to do půl roku bylo zpátky se stejnou závadou..
mili000
Přispěvovatel
Příspěvky: 139
Registrován: 06 kvě 2015, 07:53

Příspěvek od mili000 »

A co třeba načatý turbo, který pouští olej a ten se pálí a zanáší filtr...?
Uživatelský avatar
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4323
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

To turbo netuším, ale co je teda teď nejlepší řešení? Nový DPF? Až zas ke mě přijede na nucenou regeneraci, tak budu v měřených hodnotách sledovat tu teplotu...ta je tuším taky někde v té skupině 070 / 075?
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2015 + Škoda Fabia 1,2 12V BME, rv 2006...VCDS MAX, VIS 6.5, Delphi 2015.R3
Hošík
Aktivista
Příspěvky: 1078
Registrován: 28 led 2008, 19:16
Bydliště: Královehradecko

Příspěvek od Hošík »

Řeším něco podobného u OctII. DPF zlobil tak se dalo nové čidlo, potom se nechal vyčistit údajně snad Laeserem u soudruhů v PL, kteří na to dali rok záruku bez omezení Km. Dnes po cca 2 měsících a 16 000 km se mi rozsvítila kontrolka rekuperace, která ani po hodině a cca 60 km jízdy nezhasla. Mechanik mi tvrdí, že to může být termostatem, nedrží stejnou teplotu vody v motoru a rekuperace se nepovede. Zkusím to někde napíchnout a asi začnu termostatem. (hm)
Pešek 307 HDI, Octavia II -největší sráč života
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Rekuperace a termostat ... Ještě bych vyměnil levou zadní žárovku v blinkru a vyprášil kobereček u spolujezdce ... To co se vyměnilo a "vyčistilo" přece nemůže být tak brzo zase špatný ...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“