1.9TDI ARL turbo KO ?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
marwesvk
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 10 srp 2018, 12:00

1.9TDI ARL turbo KO ?

Příspěvek od marwesvk »

Zdravím nedávno som kúpil seat leon 1m 1.9 TDI ARL 110kw (chip na 129kw). Problém je ten že po pár dňoch si začalo odfukovať turbo keď som preraďoval a trošku viac vytáčal. A potom asi pri 140kmh keď som tomu tlačil tak ma hodilo do núdzového. Po naštartovaní zas v pohode. Pár dní na to mi prestalo fungovať aj po štarte a začalo nabiehať tak na 3000 otáčkach hneď koplo a už išlo. Teraz ide aj keď dlhšie auto stojí. Bol som v servise tam to mal pár minút, ani to nerozobral a povedal že hadice sú od oleja a odchádza mi turbo že buď nové alebo predať auto. Lenže dosť ludí mi povedalo že to je u chipnutých PD motorov normálka že to zas tak moc oleju neni. Kamoš to dal na diagnostiku a turbo slabo tlačilo na malých otáčkach a vyššie to už bola normálka. Je tam aj počuť menšie sičanie lenže on sa tam nedostal je to tam dosť na husto a ani na to nemá čas. Tak by som sa chcel spýtať či je turbo KO alebo máte nejaké skúsenosti.
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

muze být turbo ko, nebo muze byt zasrana regulace, nebo N75, podlakové hadicky, netesnost v tlakové soustave,......je toho hodne a přes diagnostiku toho stejne moc nezjistíš...….takže bych radil zavčasu na to poradne mrknout....nejlíp turbo ven a nechat zkontrolovat případne repas nejlípe nové.

Vycistit a zkontrolovat celou tlakovou soustavu, sání, egr, vymenit podtlakové hadicky, vzduch filtr....atd atd.....Já osobne bych s tím uz asi moc nejezdil, protože až ti turbo pusti všechen olej...….
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Tak tak, moc si s tim nekoleduj , nebo budeš měnit celý motor .
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

V hadicích je vždy olej!!! Jde tam odsávání motoru. Zase strašíte.
Zkontroluj podtlakový hadičky,regulaci turba bez baňky ovládání,musí chodit úplně volně,sama a i samotnou baňku,ta bude rezavá a chodit ztuha.Tu nejlépe novou.
Turbo jako takové bude vpořádku,max.vyčistit regulace, ale bude to baňkou.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

,,turbo jako takové bude v pořádku,,.....kde bereš tu jistotu?? nebo jsi snad jasnovědec??


kdo ví kolik to auto má nahrbu…...je jasné že vždycky nejaka mastnota v hadicích bude......ale i tak bych tomu nedůvěřoval....
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Tak mechanik snad ví kolik tam toho oleje má být v toleranci.
No je třeba to zkouknout .
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Teď to koupil utahané,nefunkční regulace. Mechanik na to neměl čas a netěsnící hadice,obzvláště v bajonetu většinou vypadá,jako když si dává motor olej a ne naftu.
Nepochlubil se,jakou má spotřebu oleje. To je dost důležité ani kolik to má najeto.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19322
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Borec u nás teď koupil "leštěnku" Zafiru 1.9CDti, přijel nadšenej za kámošem, ať to s ním jde projet, jak je to super, a prý ať tomu šlápně, že to vůbec nezakouří a krásně táhne, tak tomu kolega šlápnul,bum a turbo vejpůl (rofl) , nechápu že do tý doby to normálně jelo bez náznaku závady
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

martinsidlo píše:V hadicích je vždy olej!!! Jde tam odsávání motoru. Zase strašíte.
Zkontroluj podtlakový hadičky,regulaci turba bez baňky ovládání,musí chodit úplně volně,sama a i samotnou baňku,ta bude rezavá a chodit ztuha.Tu nejlépe novou.
Turbo jako takové bude vpořádku,max.vyčistit regulace, ale bude to baňkou.
Je to tak, nejen odsávání motoru, ale turbo olejovou mlhu pouští neustále..Kdo tomu nevěří, tak to může vyzkoušet, dát tam papír nebo ruku.Sám se kolikrát divím, že turbo nesežere víc olejové náplně..Samozřejmě olej často doplňuje nafta, takže se to srovná... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

No jo,Zafira ucouraná,IC plnej oleje a tak ho zvednul,vycucnul a na něj se to vznáší.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
ferdy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 01 črc 2015, 21:23

Příspěvek od ferdy91 »

sry ze to je trochu mimo ale nebudem zakladat ďalšiu tému nuž ale k veci.
S1 96kw mi nechcelo ťahať odpspodu po spraveni maff off už to je akurat čiže 1 problem zistení avšak mám druhý a to je turbo.Samozrejme že logujem a prisposobujem tiahlo.Avsak buď keď tiahlo nastavim na veľa auto začne zaberať tak od 1500 a pri 1900cca cítit najväčší tah.Avsak v 130 na rovine na 5 regulácia prekročená.Nuz dobre tak som tiahlo dal na menej.Teraz už auto ide viac ako 150 ale záber turba pri cca 2500ot.Co som skúsil dať druhý ventil n75 bez zmeny výmena podtlakovych hadiciek nič.Avsak keď som dal podtlak napriamo mimo n75 regulácia na banke zabrala hneď keď dám cez n75 tak ide pomalinky myslíte že koli tomu to nechce regulovat?.Aspoň mi to tak príde keď dám test n75 tak tam pekne zapĺňa a vypína tak neviem
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Máš zatuhlou regulaci.Použij hledat a studuj.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
ferdy91
Přispěvovatel
Příspěvky: 278
Registrován: 01 črc 2015, 21:23

Příspěvek od ferdy91 »

Regulacia chodí lahucko mal som naschvál dole banku a skúšal tak a úplne ľahko chodi
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

A baňka?
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“