Octavia scout
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Tak já to vidím přesně obráceně, právě ten dnešní hlad po ropě je zdrojem zla po světě, za všemi konflikty na Blízkém východě a severu Afriky z posledních 10tiletí stojí ropa, sice se to maskuje kde čím, ale nepochybuji že je za tím kontrola ropy. Pak je dobře si všímat, kam plynou peníze z prodeje ropy, v naprosté většině do zbrojení nebo nesmyslných projektů co jsou pro svět jen další ekologickou zátěží. Čest výjimkám (Norsko). Pokud snížíme poptávku po ropě, tak světu to jen pomůže. Samozřejmě vznikne hlad po jiných zdrojích, ale nebude to taková koncentrace a závislost na jednom druhu suroviny.
V ČŘ vyrábíme ročně cca 80TWh el. energie, z toho každoročně kolem 25TWh vyvážíme za velmi malý peníz za hranice. Za to utržíme asi 2mld Kč, ale za ropu dováženou ze zahraničí ročně zaplatíme 50mld Kč. Pokud by dnes přešla všechna auta v ČR na elektřinu, tak to znamená roční spotřebu do 15TWh i s rezervou. Z toho plyne, že není třeba stavět další zdroje el. energie a ještě stále můžeme prodávat za hranice. A proto nevidím jediný důvod proč zdražovat elektřinu nebo se obávat o její nedostatek. Energeticky náročný těžký průmysl u nás výrazně utlumil, doma používáme šetrnější spotřebiče, tzn. pro přechod na EV nebude ani třeba nějak zásadně budovat páteřní síť.
Většina nabíjení EV bude probíhat přes noc, tím se více stabilizuje rozvodná síť, dojde k efektivnějšímu využití zdrojů (elektrárny mohou pracovat s vyšší účinností) a riziko blackoutu naopak snížíme.
V ČŘ vyrábíme ročně cca 80TWh el. energie, z toho každoročně kolem 25TWh vyvážíme za velmi malý peníz za hranice. Za to utržíme asi 2mld Kč, ale za ropu dováženou ze zahraničí ročně zaplatíme 50mld Kč. Pokud by dnes přešla všechna auta v ČR na elektřinu, tak to znamená roční spotřebu do 15TWh i s rezervou. Z toho plyne, že není třeba stavět další zdroje el. energie a ještě stále můžeme prodávat za hranice. A proto nevidím jediný důvod proč zdražovat elektřinu nebo se obávat o její nedostatek. Energeticky náročný těžký průmysl u nás výrazně utlumil, doma používáme šetrnější spotřebiče, tzn. pro přechod na EV nebude ani třeba nějak zásadně budovat páteřní síť.
Většina nabíjení EV bude probíhat přes noc, tím se více stabilizuje rozvodná síť, dojde k efektivnějšímu využití zdrojů (elektrárny mohou pracovat s vyšší účinností) a riziko blackoutu naopak snížíme.
...hm, s tou přenosovou a rozvodnou sítí v ČR jsi hodně vedle. Ta současná má co dělat, aby v noci v zimě zvládala svá maxima (cca 12GW) . Připojit k tomu v noci všechny "nově vyměněné" elektromobily by znamenalo okamžitý blackout. Tvé počty jsou mimo, protože při roční spotřebě paliva v ČR (cca 6,5 miliardy kg obou paliv - jak benálu 1,6 Gkg, tak nafty 4,9 Gkg) a přepočtu adekvátní spotřeby na el. energii to vychází při 100%-ní elektro mobilitě na cca 30TWh ročně. A teoreticky, kdyby se každý večer připojili všechny elektromobily k nabíjení, které by trvalo 8 hodin, tak by to přenosovou soustavu zatížilo cca 10GW navíc. A protože i místní infrastruktura (transformátory a vedení - kabeláž Vn/Nn) nejsou na toto v současnosti stavěné - bylo by nutno minimálně zdvojnásobit počet transformátorů a zdvojnásobit průřezy páteřních rozvodů počínaje vysokým napětím a konče nízkým napětím.
A ještě mi prosím vysvětli tvůj propočet ceny za 1km u elektromobilu. Mně to totiž vychází mezi 0,4 až 0,5kč/km při domácím nabíjení s tarifem od ČEZu .
A ještě mi prosím vysvětli tvůj propočet ceny za 1km u elektromobilu. Mně to totiž vychází mezi 0,4 až 0,5kč/km při domácím nabíjení s tarifem od ČEZu .
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
jj, páteřní sítě ČEPS se začínají přepočítávat (cca již 5 let) na oteplení vodičů 80°C místo dosavadních 40°C... Prostě přenášením většího výkonu / proudu se vodiče více zahřívají (díky jejich odporu)... a také více prohýbají (přibližují se k zemi). Což může být problém nad poli, ale zejména v místech křížení s jinými vedeními, drahami či silnicemi...
U distribuční soustavy NN (3x400V) se sítě dimenzují na tzv. soudobost 1/20 maximálně 1/10. To znamená, že v daný čas je distribuční soustava NN schopna dodat pouze 5, respektive 10% součtu hodnot zákaznických pojistek na přípojkách
U distribuční soustavy NN (3x400V) se sítě dimenzují na tzv. soudobost 1/20 maximálně 1/10. To znamená, že v daný čas je distribuční soustava NN schopna dodat pouze 5, respektive 10% součtu hodnot zákaznických pojistek na přípojkách
GIV Variant TDi ???kW
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Vysvětlím:
K 31.12.2017 bylo v ČR registrováno 5,6mil OA
Průměrný nájezd v ČR je 6900km za rok
Osobně mám dlouhodobou spotřebu 11,6kWh/100km, ale říkejme, že bude průměrná spotřeba 20kWh.
Účinost přenosu ze sítě do baterie z domácí zásuvky 220V 16A je 90% (osobně změřeno)
Zaokrouhlíme nahoru a pojďme to spočítat:
6 000 000 000 * 7000 * 0,2 / 0,9 = 9,3TWh
Mnou uváděných 15TWh je tedy ještě s výraznou rezervou.
Z celkové spotřeby kapalných paliv se to podle mě počítat nedá, protože je to silně zavádějící, ne všechna nafta a benzín končí v nádržích aut, a nebo končí v nádržích aut, která tu naftu a benzín rozvážejí, aby zase mohla končit v jiných nádržích aut.
Není důvod, aby se každý večer všechny elektromobily připojili k síti, protože:
Průměrný roční nájezd 7000km / 360dní vychází na nájezd 20km denně.
Pokud budu uvažovat, že dnes prodávaná EV ujednou na jedno nabití už běžně přes 200km, tak je to nabíjení 1x za 10dní. Tuto energii dodá 1f 220V 16A zásuvka za 8hod nočního tarifu a přitom nezatíží sít víc než příprava večeře v troubě. Když s tou troubou poběží ještě běžné domácí spotřebiče, rychlovarná konvice a někdo bude třeba ještě žehlit, tak už je to 2x větší zatížení, než činí to nabíjení EV. A myslím, že ve většině domácností se mezi 22 - 06hod nevaří ani nežehlí.
Já vím, že na to máte nějaké zátěžové koeficienty, ale takto je to pro laika asi víc pochopitelné.
K nákladu 0,25Kč/km jsem došel následovně:
Jak jsem už uváděl, tak můj dlouhodobý průměr je 11,6kWh.
Aktuální sazba EPET D27d je v NT 1,98Kč/KWh (konečná s DPH)
11,6*1,98/0,9= 25,50Kč/100km neboli 0,255Kč na 1km.
O tarif D27d můžou žádat všichni vlatsníci, nebo nájemci EV.
Ale už jsem skoro 2 měsíce doma vůbec nerozmotal nabíječku, protože se dá na stanicích (nejen) ČEZu nabíjet zdarma. To je tedy 0Kč za km.
Ale hlavně si myslím to, že obmněna vozového parku na EV neproběhne přez noc, proto jsou toto všechno jen teoretické úvahy a z mého pohledu nesmyslné strašení veřejnosti. I kdyby ta spotřeba měla být během následujících 20ti let těch 30TWh ročně navíc, tak je čas se na to připravit, třeba uvolnit lidem podmínky pro výstavbu domácích FVE a ne jim házet klacky pod nohy.
Ale stejně to celé pokulhává, protože je do toho třeba započítat i ty rafinérky a distribuci PHM, nebo třeba taky nižší servisní náročnost EV, potřebu výměny a dodávky ND atd atd, to jsou všechno další ušetřené energie.
K 31.12.2017 bylo v ČR registrováno 5,6mil OA
Průměrný nájezd v ČR je 6900km za rok
Osobně mám dlouhodobou spotřebu 11,6kWh/100km, ale říkejme, že bude průměrná spotřeba 20kWh.
Účinost přenosu ze sítě do baterie z domácí zásuvky 220V 16A je 90% (osobně změřeno)
Zaokrouhlíme nahoru a pojďme to spočítat:
6 000 000 000 * 7000 * 0,2 / 0,9 = 9,3TWh
Mnou uváděných 15TWh je tedy ještě s výraznou rezervou.
Z celkové spotřeby kapalných paliv se to podle mě počítat nedá, protože je to silně zavádějící, ne všechna nafta a benzín končí v nádržích aut, a nebo končí v nádržích aut, která tu naftu a benzín rozvážejí, aby zase mohla končit v jiných nádržích aut.
Není důvod, aby se každý večer všechny elektromobily připojili k síti, protože:
Průměrný roční nájezd 7000km / 360dní vychází na nájezd 20km denně.
Pokud budu uvažovat, že dnes prodávaná EV ujednou na jedno nabití už běžně přes 200km, tak je to nabíjení 1x za 10dní. Tuto energii dodá 1f 220V 16A zásuvka za 8hod nočního tarifu a přitom nezatíží sít víc než příprava večeře v troubě. Když s tou troubou poběží ještě běžné domácí spotřebiče, rychlovarná konvice a někdo bude třeba ještě žehlit, tak už je to 2x větší zatížení, než činí to nabíjení EV. A myslím, že ve většině domácností se mezi 22 - 06hod nevaří ani nežehlí.
Já vím, že na to máte nějaké zátěžové koeficienty, ale takto je to pro laika asi víc pochopitelné.
K nákladu 0,25Kč/km jsem došel následovně:
Jak jsem už uváděl, tak můj dlouhodobý průměr je 11,6kWh.
Aktuální sazba EPET D27d je v NT 1,98Kč/KWh (konečná s DPH)
11,6*1,98/0,9= 25,50Kč/100km neboli 0,255Kč na 1km.
O tarif D27d můžou žádat všichni vlatsníci, nebo nájemci EV.
Ale už jsem skoro 2 měsíce doma vůbec nerozmotal nabíječku, protože se dá na stanicích (nejen) ČEZu nabíjet zdarma. To je tedy 0Kč za km.
Ale hlavně si myslím to, že obmněna vozového parku na EV neproběhne přez noc, proto jsou toto všechno jen teoretické úvahy a z mého pohledu nesmyslné strašení veřejnosti. I kdyby ta spotřeba měla být během následujících 20ti let těch 30TWh ročně navíc, tak je čas se na to připravit, třeba uvolnit lidem podmínky pro výstavbu domácích FVE a ne jim házet klacky pod nohy.
A mě by zase zajímalo, jak jsi došel k tomu číslu, protože když vezmu v úvahu spotřebu spalováku 10l/100km a spotřebu EV 20kWh/100km, tak mi to vychází přesně těch 15TWh, které tady rozporuješgeorge40 píše: cca 6,5 miliardy kg obou paliv na cca 30TWh ročně.
Ale stejně to celé pokulhává, protože je do toho třeba započítat i ty rafinérky a distribuci PHM, nebo třeba taky nižší servisní náročnost EV, potřebu výměny a dodávky ND atd atd, to jsou všechno další ušetřené energie.
Ke 30TWh ročně jsem dospěl přepočtem z roční spotřeby PHM v ČR. Proto jsem napsal "100%-ní elektro mobilitě" (to znamená všechna auta v ČR jezdící - motorky+osobní+nákladní - zkrátka vše, co u nás tankuje na čerpačce PHM - včetně zahraničních kamionů a aut).
6 500 000 000 kg paliva s průměrnou výtěžností 12kwh/kg / účinnost motoru (25-35% - vzal jsem průměr 30%) = cca 4kwh/kg paliva
počty jsou jednoduché - 6500000000x4=26TWh / 85% (účinnost dobíjení+ztráty v sítích) = 30,59 TWh
A jasně že jsme pouze v teoretické rovině úvah, protože než k tomu dojde, a bude vše jezdit pouze na elektriku, bude zde jezdit násobně víc aut než v současnosti a vybudování infrastruktury dobíjecích stanic a posílení rozvodných sítí bude v konečnem důsledku stát několik set miliard euro....
- Ty naše rozvody ČEPSu by to opravdu neutáhly ani náhodou s nárůstem elektro mobility v tak velkém měřítku, s jakým se do budoucna počítá. To strašení od různých expertů na sítě má opravdu své velké opodstatnění.
6 500 000 000 kg paliva s průměrnou výtěžností 12kwh/kg / účinnost motoru (25-35% - vzal jsem průměr 30%) = cca 4kwh/kg paliva
počty jsou jednoduché - 6500000000x4=26TWh / 85% (účinnost dobíjení+ztráty v sítích) = 30,59 TWh
A jasně že jsme pouze v teoretické rovině úvah, protože než k tomu dojde, a bude vše jezdit pouze na elektriku, bude zde jezdit násobně víc aut než v současnosti a vybudování infrastruktury dobíjecích stanic a posílení rozvodných sítí bude v konečnem důsledku stát několik set miliard euro....
- Ty naše rozvody ČEPSu by to opravdu neutáhly ani náhodou s nárůstem elektro mobility v tak velkém měřítku, s jakým se do budoucna počítá. To strašení od různých expertů na sítě má opravdu své velké opodstatnění.
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
To je ale úlet ten výpočet...
Jeden příklad z reality:
Automobil Tesla S P100D o výkonu přes 700koní, s hmotností 2,2tuny a s akcelerací 0-100Km/h za 2,7 sekundy má spotřebu kolem 20kWh/100km, což odpovídá energeticky cca 2l/100km.
Podle Tvé teorie by jezdil srovnatelný spalovák za 6l/100km. Kolik jich znáš? On asi bude problém najít nějaký i se spotřebou 12l/100km...
Průměrná účinnost spalováku v reálném provozu je něco jiného než naměřená v laboratorních podmínkách, 30% je sci-fi. Když se začteš do nějaké odborné studie na toto téma, tak je uváděno 15%.
I distribuce kapalných PHM je ztrátová. Ty cisterny, které je rozvážejí, nejezdí na vzduch.
Ale hlavně zapomínáš na jeden zásadní bonus EVček, který spalovák nikdy mít nebude - REKUPERACE. To je 25% celkové spotřebované energie zpátky v bateriích a ne teplo a prach v brzdové soustavě.
Jedna benzínová pumpa má odběr elektřiny, který uživí 120 EV. V ČR těch benzínek máme 4000, jen to je elektřina pro skoro 500tis aut.
Zcela jistě bych se nehádal, že nějaké ivestice do rozvodných sítí budou třeba, někde majitelé EV ze sídlišť budou muset nabíjet. Jen mi stále není jasné, že když je rozdíl mezi nočním a denním odběrem (celoročně) cca 35% a ani při 100% elektrifikovaném vozovém parku a jeho nabíjení v nočním tarifu by nedošlo k dorovnání denního zatížení sítě, tak proč bychom měli investovat do rozvodných sítí několik státních rozpočtů?
Není pro energetiky mnohem výhodnejší prodávat noční přebytky majitelům EV, než je posílat za zlomek ceny za hranice?
Pokud by se u nás od příštího roku prodávalo 100% nových aut na elektrický pohon, trvalo by asi 20let než bychom kompletně elektrifikovali celý vozový park, takže času dost...
Jeden příklad z reality:
Automobil Tesla S P100D o výkonu přes 700koní, s hmotností 2,2tuny a s akcelerací 0-100Km/h za 2,7 sekundy má spotřebu kolem 20kWh/100km, což odpovídá energeticky cca 2l/100km.
Podle Tvé teorie by jezdil srovnatelný spalovák za 6l/100km. Kolik jich znáš? On asi bude problém najít nějaký i se spotřebou 12l/100km...
Průměrná účinnost spalováku v reálném provozu je něco jiného než naměřená v laboratorních podmínkách, 30% je sci-fi. Když se začteš do nějaké odborné studie na toto téma, tak je uváděno 15%.
I distribuce kapalných PHM je ztrátová. Ty cisterny, které je rozvážejí, nejezdí na vzduch.
Ale hlavně zapomínáš na jeden zásadní bonus EVček, který spalovák nikdy mít nebude - REKUPERACE. To je 25% celkové spotřebované energie zpátky v bateriích a ne teplo a prach v brzdové soustavě.
Jedna benzínová pumpa má odběr elektřiny, který uživí 120 EV. V ČR těch benzínek máme 4000, jen to je elektřina pro skoro 500tis aut.
Zcela jistě bych se nehádal, že nějaké ivestice do rozvodných sítí budou třeba, někde majitelé EV ze sídlišť budou muset nabíjet. Jen mi stále není jasné, že když je rozdíl mezi nočním a denním odběrem (celoročně) cca 35% a ani při 100% elektrifikovaném vozovém parku a jeho nabíjení v nočním tarifu by nedošlo k dorovnání denního zatížení sítě, tak proč bychom měli investovat do rozvodných sítí několik státních rozpočtů?
Není pro energetiky mnohem výhodnejší prodávat noční přebytky majitelům EV, než je posílat za zlomek ceny za hranice?
Pokud by se u nás od příštího roku prodávalo 100% nových aut na elektrický pohon, trvalo by asi 20let než bychom kompletně elektrifikovali celý vozový park, takže času dost...
Mám kamaráda, který dělá vývoj elektromotorů. Konkrétně i do aut. Dělal vývoj ve škodovce a pak to testovali. Hrozně si to chválil, říkal, že to má skvělou účinnost... pracují, na nějakém novém řízení, které by jí mělo ještě zvětšit. Problém prý jsou baterie. A to je v globálu... říkal, že veškeré elektro, ať už auto, mobil, notebook atd... čekají na nějaký revoluční průlom s novým typem baterie. Další problém, co s nimi řešil VW, je topení v zimě. Má to tak velkou účinnost, že tam není skoro žádné teplo. Chtěli to nějak obalovat, ale nakonec z toho sešlo.
Octavia TOUR 1.9 TDI ALH
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Tak sci-fi úplně ne, já jezdím autem, kde má motor max. účinnost přes 40% a při běžném provozu běžně určitě 30% nebo víc. V zimě klidně i přes 40%, neboť část jinak odpadního tepla používám na topeníAndre píše:Průměrná účinnost spalováku v reálném provozu je něco jiného než naměřená v laboratorních podmínkách, 30% je sci-fi. Když se začteš do nějaké odborné studie na toto téma, tak je uváděno 15%.
Tak v omezené míře to umí i spalovák, když jedu bez plynu z kopce, nebo dobržduji, stále je hnán alternátor, který stále napájí síť v autě a zároveň dobíjí baterii, bez toho, aby byl spotřebován jediný gram palivaAndre píše: Ale hlavně zapomínáš na jeden zásadní bonus EVček, který spalovák nikdy mít nebude - REKUPERACE. To je 25% celkové spotřebované energie zpátky v bateriích a ne teplo a prach v brzdové soustavě.
A je pravda, že v elektroautu bych úplně bourat nechtěl, kdo ví, co ty baterky a vysoké napětí ve voze udělají to nafta jen tak nehoří a nevybuchuje
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- ThrashTheTrash
- Aktivista
- Příspěvky: 2381
- Registrován: 28 kvě 2007, 20:44
Já mám BMM v golfu V 2008 rok, najeto 220 000 km, šlape krásně, nevím proč na to každej nadává kdybych neměl třídvířko, tak si to nechám a třeba bych se přidal k těm, co se tomu vyhejbaj obloukem
VW GOLF IV 1.9TDI AGR 4MOTION - Soft HR CARSOFT, WEBASTO THERMO TOP C
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Tak jestli jezdíš v zimě za 5l (reálně spíš 6+) s takovou účinností, tak jakou má účinnost srovnatelné EV, které jezdí za 15-16kWh/100km?turbo kamna power píše: V zimě klidně i přes 40%
Mě to vychází, že je to perpetuum mobile + ještě uživí minimálně dva elektro skútry
turbo kamna power píše: Tak v omezené míře to umí i spalovák, když jedu bez plynu z kopce, nebo dobržduji, stále je hnán alternátor, který stále napájí síť v autě a zároveň dobíjí baterii, bez toho, aby byl spotřebován jediný gram paliva
Porovnáváš pár desítek nebo stovek Watů s 50-100kW rekuperací? Navíc ten alternátor mimo deceleraci vyrábí elektřinu se sakra bídnou účinností (pokud je jako zdroj energie palivo v nádrži).
To je další velmi racionální argument, protože ty spalovací auta vlastně vůbec nehoříturbo kamna power píše: A je pravda, že v elektroautu bych úplně bourat nechtěl, kdo ví, co ty baterky a vysoké napětí ve voze udělají to nafta jen tak nehoří a nevybuchuje
https://youtu.be/y4OLYgoQQR8
Už jen taková regenerace DPF je vlastně naprosto neškodný proces... a od podzimu budou i v benzínových autech.
https://youtu.be/nGjIqJCskuc
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Účinnosti nelze takto porovnávat, protože u EV probíhá spalování mimo auto (v elektrárně). Takže kWh, které spotřebovává už jsou vyrobeny se značnou ztrátou.
Jinak v zimě jezdím kolem 5,5l/100km.
Samozřejmě hoří všechno, jen nafta je nejbezpečnější palivo při požáru. Ta regenerace na videu samozřejmě není běžná regenerace dpf, ale bude to pravděpodobně servisní regenerace u auta, které není úplně v pořádku.
Jinak v zimě jezdím kolem 5,5l/100km.
Samozřejmě hoří všechno, jen nafta je nejbezpečnější palivo při požáru. Ta regenerace na videu samozřejmě není běžná regenerace dpf, ale bude to pravděpodobně servisní regenerace u auta, které není úplně v pořádku.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Tvl co to je zase za argument? A jako ta nafta ti do nádrže naprší nebo co? Jen rafinérka sežere 1,5kWh na výrobu 1l paliva.turbo kamna power píše:Účinnosti nelze takto porovnávat, protože u EV probíhá spalování mimo auto (v elektrárně). Takže kWh, které spotřebovává už jsou vyrobeny se značnou ztrátou.
Že jezdíš s účinností přes 40% jsi začal ty...
Ze spotřeby EV lze pomerně jednodše spočítat kolik vlastně spotřebuješ energie pro pohon. Pokud e-Golf (porovnatelný s Octavií) jezdí v létě kolem 13kWh, tak čistě pohon sežere průměrně 10kW. Jestliže pdobné auto jezdí za 5l nafty, tak jezdíš s 20% účinností, pokud jezdíš za 6l nafty jezdíš s 16% účinností. Pokud by jsi jezdil s 40% účinností, tak musíš jezdit za 2,5l nafty na 100km
Čistě po městě se dá s EVčkem dostat i na 8kWh, za to u spalováku leze spotřeba naopak nahoru protože jseš neustále v přechodových režimech a nebo stojíš na volnoběh. A tady padá účinnost pohonu pod 10%.
Průměrná účinnost spalováku v autě 30% je sci-fi. Možná nějaký stacionární stroj, který jede neustále v optimálních otáčkách a zátěži.