Koroze podvozku - možnosti řešení

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Koroze podvozku - možnosti řešení

Příspěvek od blacklight »

Ahoj všichni, začínají nám dlouhé zimní večery, tak bych chtěl otevřít jedno nikdy nekončící téma... KOROZE.

Při přezouvání jsem kontroloval podvozek našeho "městského" Opla a přišlo mi, že se koroze zase trochu víc zakousla do některých podvozkových částí - nápravnice, zadní náprava, podběhy atd. Zatím to má lišku na povrchu mnoha dílů a asi na dvou místech, úplně na kraji nápravnice je vidět salát (tenké vrstvy železa, které rez oddělila).

Ono by to asi 2-4 roky přežilo i bez zásahu, ale přijde mi to škoda to tak nechat a čekat.

Nedávno jsem viděl budovu pokrytou rezavými železnými pláty, kde prý je rez chemicky neutralizována, takže to dál nepokračuje, ani z toho za deště nekape rezavá voda.

Jistěže jsem prošel internet a hledal, často to byly ale třeba 7 let staré příspěvky... tak mě napadlo, že máme rok 2016 a třeba se některé technologie podařilo zdokonalit a vychytat.

Hodně postupů praví, že je potřeba to obrousit až na čistý kov, což je ale v případě některých částí skoro nemožné a nebo bych musel dělat velkou rozborku podvozku. Navíc takový postup jsem už zkoušel jinde, a přijde mi, že tam kde to přebrousím a opravím to stejně dřív nebo později vyleze - skoro bych až řekl že místa, na které jsem nesahal na tom byly několika letech lépe, než to, kde jsem to šel poctivě opravit.

Když jsem hledal "chemický" postup s minimem dalších zásahů do povrchu, tak jsem našel "suřík - minium". Nejde o žádnou novinku - naopak snad sto let starý postup, jak ošetřit kovy. Z mého pohledu to bylo přesně to pravé, ale "užitečná" EU suřík zakázala.

Na té budově, kterou jsem viděl to ale asi nějak vyřešili - navíc to byla nějaká bezbarvá chemie.

Máte někdo nějaký zajímavý nebo inovativní postup, jak řešíte korozi těžko dostupných míst?
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

suřík koupíš ;) akorát za židovskou cenu a ano opravdu funguje, natřel sem s nim na autě lemy před lonskou zimou a do dneška vypadaji pořád stejně
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

no tak díky, teď bude nechávat za sebou olověnou stopu všude kudy projede...
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Příspěvek od blacklight »

OK, suřík tedy beru jako osvědčené řešení.
Postupy které jsem našel ale počítaly s tím, že to bude dlouho schnout - používala se lněná fermež.

Jsme dnes v tomto ohledu dál? Nebo je lepší to udělat postaru?

Nedá se to třeba rozmíchat v nějaké základní barvě?
Dá se do toho dát nějaký práškový pigment, ať to nemá cihlovou barvu?
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tlumex byl osvědčený a dnešní různé spreje na podvozky jsou tak od STK k STK..Chce to okartáčovat, oklepat, až rez odpadne, poté odrezovač a pak nějaký ten např. tlumex..Vypadá to dobře a korozi to určitou dobu zadrží..Pokud na to člověk kašle a nechá to /hlavně nápravy a pomocné rámy/je z toho brzo šunka na vyhození...A samozřejmě to působí psychologicky a technik na STK je spokojen., :)
nepropadat panice...
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

obrusit co ide.....odhrdzovac (pouzivame od WUrthu to biele mlieko)...potom zakladna farba a na vrch body.

tam kde treba pretmelit/prepastovat pouzivame karosarsku pastu z ACI...

samotne nastriekanie na spinu a hrdzu je riešenie do buduceho roka.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
Stipl
Přispěvovatel
Příspěvky: 360
Registrován: 06 srp 2008, 17:34
Bydliště: Třineeec

Příspěvek od Stipl »

ja to delam tak ze tam kde se de dostat tam to vybrousim. Pak epoxid. A pak neco na spodky. Nebo mi stary karosar poradil mix vyjeteho oleje + nejaky gumovy pripravek jako gumex,bitgum,bitumel apod. K tomu jeste jeden pripravek co se pouziva na lepenky na strechy. Vse namichat. Ve starem hrnci nahrat poradne a natrit nebo striknout. Prej cim vic nahraty tim vic se vzere do zeleza. Videl jsem zespod par aut co delal a musim rict ze hodne taxiku ktere delal vypadaji jak by to bylo udelano pred mesicem. Jinac na mista kde se nedostanu nebo chci rez zastavit jak rikas tak pouzivam pozirac rzi. (brunox,polrust,anitrol). Je to nejake svinstvo ktery si vemu do kelimku. Staci decka ani ne. Poradne roztirat a do druheho dne to udela takovy mlecny nebo skelny povlak. Na to epoxid atd. Atd. Ty zakladovky nebo suřik se chystam vyzkouset.
Audi 80 1.8i-První vůz :D
Audi A3 1.8T AGU 142Kw-Bejvalka2
Škoda Octavia 1.8T 4x4-Zatím základ.


Život některých ožívá při rychlosti kde životy jiných končí.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5463
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Chcel by som aplikovať nastrik podvozku Konkor 500+olej. Jaký davate pomer 1:1? olej stačí vyjetý alebo radšej nový?
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
kanin
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 26 lis 2008, 21:39

Příspěvek od kanin »

já teď konzervoval spodek berlinga mixem hydrauliky a nafty 1:1 a pak projel po polňačce a je to ;)
GVII Variant
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

(noteeth) (noteeth) (noteeth)
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

to se dělávalo kdysi, ještě feldy tak děda konzervoval a celkem to pomáhalo, jen ten smrad v autě a týden to muselo stát mimo dlažbu atd (rofl)
jsou auta který nereznou a který zreznou at tam naleješ co chceš, asi tak
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Já zkusil ten suřík. Pořádně jsem ho namíchal s nějakým základem co se dává pod filer, dvě vrstvy,na to už tmel,filer a vrch. Dělal jsem to na fábii rohy prahů u př. blatníků. Ne jaře poreferuju jak to dopadlo. Ale pokud je ten suřík alespoň z půlky tak dobrý jak všude píšou tak by to mohlo na čas pomoct
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4188
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

suřík je dobrý ale musí jít na čistý plech a musí to být samotný suřík míchaný s fermeží ;)
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“